Reclama header big full
Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

Ultraspecializarea este viitorul agriculturii!

Publicat: 20 iunie 2018 - 14:01
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

Agricultura se schimbă cu o viteză ameţitoare iar România, de asemenea! Dimitris Drisis, manager general al firmei ADAMA pentru România şi Republica Moldova, este unul dintre martorii acestei evoluţii pozitive. În 2009, Dimitris Drisis a părăsit pentru trei ani România, timp în care a activat în Austria. Când a revenit în ţara noastră, a găsit o altă Românie, mult mai avansată, iar de acest trend uimitor profită şi Adama Agricultural Solutions. 

Chiar şi în ultimii ani, în care comerţul mondial cu produse de protecţia plantelor a regresat, Adama a crescut. Anul trecut, la nivel global a avut o majorare cu 4-5%, ceea ce a situat Adama în fruntea evoluţiei pozitive a comerţului cu pesticide, a subliniat Dimitris Drisis.

Cifră de afaceri de peste 200 milioane de euro
Această cifră de afaceri a Adama a fost obţinută atât în România, cât şi în Republica Moldova. Deşi vânzările din Moldova sunt cumva neglijabile vizavi de cifra de afaceri realizată strict în România. Creşterea cifrei de afaceri a fost de circa 17% faţă de 2016, declară Dimitris Drisis. Toate aceste rezultate se datorează echipei de 43 de specialişti şi, evident, partenerilor de afaceri prin care Adama Agricultural Solutions distribuie produsele. Clienţii direcţi pot fi număraţi pe degete, printre care se numără Agricost din IMB sau Agro-Chirnogi. Iar Agricover este unul dintre cei mai importanţi parteneri ai ADAMA în distribuţia de produse către fermieri.
Cât priveşte modalitatea de achiziţie a produselor de către fermieri, deşi subvenţiile au venit la timp iar ultimii doi ani agricoli au fost cu producţii foarte bune, se păstrează o proporţie de 80-90% a celor care achiziţionează inputurile pe credit. Asta unde fermierii au investit banii cash în achiziţia de teren, utilaje şi tehnologii înalte.
De altfel, remarca Dimitris Drisis, în ultimii ani, la nivel global, investiţiile în agricultura de precizie, în biotehnologii, în automatizare şi chiar în robotizare (întrucât forţa de muncă devine un lux în agricultură) au depăşit cifra de 10 miliarde de dolari.
Anul trecut, în noiembrie, susţinând o prezentare la un eveniment despre Agronomul Viitorului, Dimitris Drisis şi-a exprimat părerea că ULTRASPECIALIZAREA este trendul actual iar fermierii care ştiu şi fac totul aşa cum au învăţat de la părinţi vor dispărea din competiţie. De altfel, spune convins managerul ADAMA, sectorul se îndreaptă spre o agricultură fără fermieri, în care deciziile vor fi luate de softuri şi tot felul de mecanisme de control şi de statistică, în care omul şi flerul său vor conta din ce în ce mai puţin. Deoarece, opinează Drisis, este de dorit să faci ceva bine fără riscuri majore decât ceva excelent cu riscuri imprevizibile!

Foto Chenar C-tin (stg)-Drisis (dr)_b

„Suntem şi noi afectaţi de politica UE privind pesticidele...”
... recunoaşte Dimitris Drisis. Dar cei mai afectaţi de aceste măsuri cel puţin absurde, susţine managerul Adama, vor fi fermierii. Cei care se vor trezi cu o trusă de intervenţie în care nu vor mai găsi variante pentru controlul dăunătorilor. Cum se întâmplă deja în România la controlul unor dăunători precum Tanymecus, în urma măsurii de interzicere a folosirii insecticidelor pe bază de substanţe neonicotinoide! Dar agricultura se adaptează din mers atât la provocările tehnologice determinate de măsurile politice, cât şi la cele declanşate de schimbrările climatice, fenomene din ce în ce mai pregnante şi mai dramatice!
De aceea şi trendul agriculturii mondiale este clar spre agricultura de precizie, dezvoltarea biotehnologiilor, dar şi a biostimulatorilor, în paralel cu automatizarea şi chiar robotizarea (aici fiind edificator exemplul John Deere, care a investit peste 300 milioane de dolari în achiziţia unei firme care dezvoltă soluţii robotizate pentru culturile prăşitoare), dar şi cu integrarea producţiei.

Marketingul echilibrat şi de bun simţ va fi câştigător pe viitor!
Adama Agricultural Solutions ştie ce înseamnă dezvoltarea unui brand şi Dimitris Drisis crede că ei au reuşit prin mesajul „Simply. Grow. Together” să vină aproape de rezolvarea problemelor fermierilor prin soluţii care par simple prin targetare şi eficienţă. Aşa a ajuns ca Adama să deţină poziţia a doua la mărimea suprafeţei tratate de fermieri cu soluţiile oferite de companie! Asta pentru că echipa Adama caută soluţiile cele mai bune pentru a le oferi fermierilor variantele de a face profit în orice condiţii tehnologice. „Le vindem produse la o calitate decentă şi în timpul cel mai scurt (maxim 24 ore în orice colţ al României)”, ne asigură managerul companiei.
Cât priveşte revistele de specialitate, Dimitris Drisis consideră că acestea le oferă posibilitatea de a fi conectaţi cu trendul agriculturii, precum şi cu priorităţile competiţiei iar prin prezenţa firmei în paginile acestora, este totdeauna aproape de nevoile fermierilor, oferindu-le cele mai bune soluţii problemelor cu care se confruntă, la preţuri care lasă loc de profit. „Noi ne gândim şi aducem fermierilor soluţiile cele mai adecvate, în aşa fel încât totul să pară simplu împreună!”, mărturiseşte managerul Adama. Asta, chiar dacă în urma fuziunii cu ChemChina au fost nevoiţi să scoată din portofoliu substanţe care erau foarte bine vândute. Dimitris Drisis este convins că Adama a reuşit să schimbe părerile celor care vedeau în această achiziţie o problemă de identitate iar în acest moment toate dubiile au fost înlăturate de evoluţia Adama. „Nu numai că am rămas aceiaşi, dar am mai şi crescut!”, încheie managerul Adama pentru România şi Republica Moldova.

Dimitris Drisis_b
Dimitris Drisis: „Ne place să credem că ne-am adus şi noi un aport important cu cei 17% creştere a cifrei de afaceri pe întreg anul trecut, vizavi de 2016!”


FLORIN CONSTANTIN PĂRĂSEŞTE ADAMA!
Despărţirea de ADAMA a directorului de dezvoltare şi strategii, Florin Constantin, are în spate dorinţa acestuia de a susţine şi dezvolta propria lui afacere în domeniul resurselor umane şi a pregătirii profesionale. Un business care a crescut puternic, cerându-i, practic, să i se dedice cu totul. „Acum sunt precum un tată cu doi copii, unul natural şi unul adoptat şi mă văd nevoit să-i acord mai multă grijă celui natural, deşi îi iubesc pe amândoi aproape la fel”, şi-a exprimat, cumva plastic, greutatea cu care a luat această decizie.
Am aflat despre hotărârea sa imediat după un interviu pe care l-am realizat cu managerul general ADAMA pentru România şi Republica Moldova, Dimitris Drisis. Interviu pe care Florin Constantin l-a aranjat într-un moment delicat, asigurând şi suportul lingvistic. Semn că relaţiile dintre cei doi directori sunt amiabile şi nu există semne că ar fi altceva la mijloc. Mai ales că afacerile ADAMA în România şi Moldova au crescut cu peste 17% în 2017 faţă de 2016, iar primul trimestru al acestui an a fost, de asemenea, foarte promiţător.
Dar, desigur, aşa cum m-a învăţat viaţa, în spatele unei despărţiri frumoase ar putea exista şi lucruri mai puţin frumoase, deşi nu am nici un fel de indiciu să gândesc ceva în acest sens. Aşa cum îl ştiu pe Florin Constantin, sunt convins de succesul său în afacerea pe care o are şi de care se va ocupa cu mai multă aplecare de acum înainte!

 


Un articol publicat în revista Ferma nr. 10/215 (ediţia 1-14 iunie 2018)

Vizualizat: 498 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Reclama header after big part 3 pages

Video

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Din 1963, pepiniera profesionala a celui mai important centru de cercetare românesc se afla la Centrul Scolar Agricol Fundulea. Multe s-au schimbat din anii ce au urmat cooperativizarii si „constructiei socialismului” dar un lucru a ramas la fel! Transformat în Liceul Tehnologic nr. 1, acest edificiu de educatie este si astazi unul de referinta pentru agricultura româneasca.

Reporter AgroInfo: Liviu Gordea
Operator imagine: Claudiu Borobei

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga Agromalim 12 - 15 septembrie 2019 Case IH - Sistemul AFS Harvest Command
Cultura anului 2019

Care credeţi că va fi cea mai rentabilă cultură agricolă în 2019?