Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

Tractorul pe gaz metan - NEW HOLLAND lansează PROVOCAREA SUPREMĂ

Publicat: 28 martie 2018 - 10:27
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

Când designerii italieni îşi pun la contribuţie imaginaţia, rezultatul nu poate fi decât ceva spectaculos. Chiar dacă în domeniul tractoarelor e greu să vii cu ceva care să aibă un impact vizual deosebit, New Holland a reuşit să ne surprindă încă o dată, dezvăluindu-ne cum îşi imaginează această companie viitorul agriculturii.

S-a întâmplat recent, la centrul de producţie Basildon din Marea Britanie, unde a avut loc prezentarea oficială a celei de-a treia generaţii a tractorului alimentat cu gaz metan, în faţa unui public restrâns de jurnalişti. Revista Ferma a fost singura publicaţie din Europa de Est invitată, la recomandarea AgroConcept, importator şi distribuitor exclusiv al mărcii New Holland pe piaţa românească!
Tractorul alimentat cu gaz metan este un concept care a atras atenţia asupra sa încă din 2013, când a fost lansat primul prototip. Ultima creaţie a echipei de design New Holland este însă total diferită de ceea ce am văzut până acum.
Ştiu, a fost prezentat în premieră mondială în august 2017, la evenimentul Farm Progress din Statele Unite, după care a fost expus şi la Agritechnica. Dar una este să-l priveşti de afară şi cu totul alta e senzaţia când pătrunzi în cabină, atingi volanul sau accesezi nişte comenzi de la display-ul futurist împrumutat parcă dintr-o navă spaţială. Este ca şi cum te-ai teleporta undeva în viitor. Asta a fost prima senzaţie pe care am simţit-o. Apoi, desigur, am aflat că nu este vorba doar de design.

Tractorul pe gaz metanClick pe poza pentru galerie!

Combustibilii alternativi, soluţia viitorului
Acest tractor promite să asigure o independenţă energetică totală, prin utilizarea unui combustibil ce poate fi produs chiar în fermă, pe baza gunoiului de grajd, a reziduurilor vegetale sau chiar a deşeurilor alimentare. Este la fel de performant şi de fiabil ca şi echivalentul său diesel, dar cu un cost de funcţionare mai mic cu 30%! Şi asta nu este tot... Dispune de un sistem de propulsie care utilizează o tehnologie eficientă de combustie, dezvoltată special pentru aplicaţii agricole de către FPT Industrial, marcă a grupului CNH. Prin urmare, motorul alimentat cu gaz metan este cu 50 la sută mai silenţios. După cum sugera un tânăr fermier, mai în glumă, mai în serios, în momentul în care am postat câteva imagini cu acest tractor pe o reţea de socializare online, utilajul este numai bun pentru a-ţi invita iubita la o plimbare... Pe de altă parte, în condiţii reale de lucru, tractorul pe gaz metan degajă cu 10% mai puţine emisii de CO2 şi reduce emisiile totale cu 80% faţă de un tractor diesel standard. Performanţele sale de mediu se îmbunătăţesc şi mai mult atunci când este alimentat cu biometan produs din reziduuri vegetale şi din deşeuri provenite din culturile energetice, caz în care emisiile de dioxid de carbon sunt practic zero. Unde mai pui că motorul NEF cu 6 cilindri dezvoltă 180 CP şi 740 Nm, aceeaşi putere şi cuplu ca şi standardul diesel echivalent. Datorită construcţiei inovatoare a rezervorului, bazată pe o structură tubulară compozită, autonomia de lucru a fost extinsă semnificativ, comparativ cu versiunile anterioare, astfel încât o singură alimentare cu combustibil ajunge pentru o zi întreagă.

Design avangardist şi tehnologii avansate
Echipa New Holland a reproiectat structura exterioară a tractorului, inspirându-se din industria automobilelor, astfel că noul concept este mult mai compact, iar elementele ce ţin de marcă, cum ar fi scaunul în formă de frunză, branhiile de admisie a aerului ce-ţi dau o senzaţie de tridimensionalitate şi farurile cu logo-ul NH, sunt mult mai vizibile acum. Având un aspect ultra-modernist, acesta este mai mult decât o atracţie pentru amatorii de scenarii SF. Interiorul cabinei te surprinde prin simplitate şi bun gust. Toate comenzile esenţiale pot fi accesate prin intermediul controlerului joystick multifuncţional integrat în cotieră, iar în dreapta, undeva deasupra capului, sunt afişaţi toţi parametrii de lucru pe un display interactiv generos. Panoul de bord lipseşte cu desăvârşire, în locul său apărând un monitor integrat în volan, unde sunt proiectate inclusiv imagini din exterior. Vizibilitatea din cabină este de 360 de grade, cu o creştere de 20% a suprafeţei de sticlă, faţă de un tractor standard. Plafonul transparent completează o imagine panoramică nemaiîntâlnită până acum, iar podeaua de lemn conferă o notă de eleganţă şi rafinament interiorului destul de auster, dar, totuşi, atât de sofisticat.

Tractorul autonom NH Drive lucrează fără întrerupere
Pe lângă tractorul alimentat cu gaz metan, New Holland a prezentat cu această ocazie şi tractorul autonom NH Drive, care poate lucra total independent sau poate fi condus de către un operator. Aceasta este viziunea New Holland asupra agriculturii viitorului. Când vorbim astăzi despre tractoare, este un lucru absolut banal să pomenim de senzori, ghidaj cu laser, conectivitate prin satelit... Iar toate aceste tehnologii sunt acum disponibile sub forma unui kit ce poate fi practic ataşat oricărui model de tractor. Chiar dacă NH Drive este un vehicul ce poate funcţiona complet autonom, fiind monitorizat şi controlat prin intermediul unui calculator sau a unei tablete portabile cu interfaţă, acesta răspunde şi la comenzile unui operator clasic, pentru transportul pe drumurile publice. Potrivit reprezentanţilor New Holland, acest tractor este capabil să lucreze 24 de ore pe zi, şapte zile pe săptămână, reducând riscurile asociate erorilor umane şi rezolvând problema lipsei forţei de muncă specializate din timpul campaniilor agricole. De asemenea, permite obţinerea unor niveluri mai ridicate de productivitate şi poate gestiona mai bine perioadele de vreme favorabilă pentru lucrările agricole, atât pe timp de zi, cât şi noaptea.
NH Drive este echipat cu o cabină similară cu cea a unui T7 HD sau T8 standard. Asta înseamnă că poate fi utilizat şi pentru acele operaţiuni în care nu este încă posibilă o autonomie completă, precum lucrul cu un încărcător frontal sau transportul rutier de mare viteză. Fermierul are în orice moment acces la datele din tractor şi la implement, oriunde s-ar afla el. Acest lucru facilitează luarea deciziilor în timp real, astfel încât este posibilă modificarea parametrilor de lucru precum viteza de deplasare şi setările implementului, incluzând norma de semănat sau adâncimea de lucru. Chiar dacă tehnologia de transformare a unui tractor convenţional într-unul autonom este disponibilă, din cauza costurilor ridicate din prezent, comercializarea kit-ului va fi posibilă abia peste cinci ani, la un preţ mai accesibil!

Mark Howell_b
PESTE TREI ANI INTRĂ ÎN PRODUCŢIA DE SERIE. CARE ESTE PROFILUL CUMPĂRĂTORULUI?
După cum ne-au asigurat reprezentanţii New Holland, tractorul cu alimentare pe gaz metan va intra în producţia de serie în următorii trei ani. Dar cine ar cumpăra un astfel de tractor? Mark Howell, director global de produs la New Holland pentru combustibilii alternativi, ne-a oferit un răspuns: „Acei fermieri sau companii agricole care au acces la gazul metan produs în fermă, prin procesul de digestie anaerobă. În acest caz, tractoarele vor fi integrate în ceea ce noi numim conceptul de ferme independente energetic. Acolo s-ar justifica cel mai bine o astfel de investiţie. De asemenea, ne aşteptăm la un interes şi din partea marilor producătoari de legume, pentru care necesitatea de a oferi dovezi privind practicile şi tehnologiile sustenabile este deosebit de importantă”.
Deşi nu s-a luat încă nici o decizie cu privire la preţul de comercializare a unui astfel de tractor, Mark Howell susţine că în mod normal acesta nu ar trebui să fie mai scump cu 10% faţă de modelul echivalent pe motorină, respectiv T6.155 sau T6.180. În România există câteva ferme care au facilităţi de producere a biogazului, aşa că nu ar fi exclus ca peste trei ani să vedem astfel de tractoare şi pe ogoarele patriei.


Un articol publicat în revista Ferma nr. 4/209 (ediţia 1-14 martie 2018)

Vizualizat: 274 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Reclama header after big part 3 pages

Video

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Din 1963, pepiniera profesionala a celui mai important centru de cercetare românesc se afla la Centrul Scolar Agricol Fundulea. Multe s-au schimbat din anii ce au urmat cooperativizarii si „constructiei socialismului” dar un lucru a ramas la fel! Transformat în Liceul Tehnologic nr. 1, acest edificiu de educatie este si astazi unul de referinta pentru agricultura româneasca.

Reporter AgroInfo: Liviu Gordea
Operator imagine: Claudiu Borobei

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga Tomit Agri Macchine, colaborare cu Great Plains Trelleborg ţine pasul cu noile provocări din agricultură
Cultura anului 2019

Care credeţi că va fi cea mai rentabilă cultură agricolă în 2019?