Reclama header big full
Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

McCormick X 8.680 VT-Drive a ajuns în România

Publicat: 17 ianuarie 2019 - 12:29
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

Cel mai mare tractor McCormick, modelul X 8.680 VT-Drive, de 310 CP, este acum în România. Fericitul proprietar este Octavian Truşcoaica, administrator al societăţii Agro-Tigrus SRL din Satchinez (Timiş), iar tractorul a fost achiziţionat de la Vest Tract, dealer autorizat McCormick în România.

Societatea Agro-Tigrus SRL a fost înfiinţată în anul 2008, de către Nicolae Truşcoaica, unul dintre cei mai longevivi ingineri agronomi aflaţi încă în activitate (dacă nu cumva cel mai în vârstă...) din România. Anul acesta Nicolae Truşcoaica va împlini 90 de ani şi, deşi a predat ştafeta fiului său, Octavian Truşcoaica, seniorul este încă un fermier activ, ajunge primul şi pleacă ultimul din fermă, conduce maşina şi supraveghează permanent activităţile din fermă.

McCormick X 8.680 VT-Drive a ajuns în România_b
În acelaşi sediu - fosta fermă zootehnică a CAP-ului din Stachinez - funcţionează şi SA Paul Chinezu - prima societate înfiinţată de Nicolae Truşcoaica în 1992 şi de a cărei administrare se ocupă acum Truşcoaica junior. Împreună, cele două societăţi lucrează puţin peste o mie de hectare, toate pe raza comunei Satchinez. Obiectul principal de activitate este cultura cerealelor şi leguminoaselor. Din fosta fermă a CAP, vechile grajduri au fost păstrate şi transformate în depozite de cereale. Practic, interiorul acestor grajduri a fost adaptat necesităţilor fermei, la cele cinci adăposturi fiind refăcute zidurile, pardoselile şi acoperişurile, golit interiorul şi transformate în depozite autorizate de seminţe, cu o capacitate totală ce depăşeşte 5000 de tone.

Daniel Toţa - reprezentant vânzări Vest Tract şi fermierul Octavian Truşcoaica (stânga)_b

De la U650, la McCormick X 8.680 VT
La începutul anilor ’90, societatea SA Paul Chinezu avea un parc de tractoare U650 şi utilajele aferente specifice acelor vremuri. "An de an, societatea noastă a crescut foarte mult prin achiziţia unor utilaje mult mai performante faţă de vechea flotă de maşini constituită din tractoare U650 şi toată gama de utilaje care venea după aceste tractoare. Firma a crescut foarte mult prin nişte lucrări făcute mai repede şi mai bine. Primele tractoare străine noi, achiziţionate, au fost două tractoare Landini de 145 şi 165 CP în ani 2006/2007, tractoare produse în Italia. În perioada respectivă, în România, fermierii mici, medii şi mari erau orientaţi spre utilajele şi maşinile din Germania. Am avut îndrăzneala să încerc produsele din Italia şi acum am surpriza că primul tractor Landini (de 145 CP) a depăşit 15 mii ore de funcţionare şi acesta merge bine şi încă pe anvelopele originale din fabrică Michelin. După numărul de ore de funcţionare, tractorul ar fi trebuit casat, dar la noi probabil că va mai funcţiona încă 30 de ani, îl exploatează un singur om, de la început şi până acum", ne-a declarat Octavian Truşcoaica.

Octavian Truşcoaică_b

I-a plăcut încă de pe linia de producţie
Această achiziţie a început să fie planificată încă din iarna anului 2016. Atunci, în luna februarie, la invitaţia Vest Tract, un grup de fermieri din care a făcut parte şi Octavian Truşcoaica, a vizitat fabrica unde se produc tractoarele McCormick. "Tractorul l-am văzut încă din faza de prototip, pe linia de producţie. A fost o surpriză foarte plăcută pentru mine, în primul rând să văd fabrica McCormik, de la şuruburi de asamblare, până la ultima etapă de vopsire şi testare, toate liniile de producţie. Cunoscând puţină mecanică, am fost plăcut impresionat să remarc inovaţiile structurale şi funcţionale extrem de importante ale noului tractor McCormick, care m-au determinat în final să optez pentru achiziţia acestui model", ne-a declarat Octavian Truşcoaica. Ca urmare a experienţei directe, fermierul a remarcat o nouă construcţie pentru puntea din faţă şi transmisia CVT, o evoluţie extrem de importantă. "Într-o gamă de patru viteze, de la 0 până la 40-50-60km/oră (în funcţie de legislaţie), schimbarea vitezelor se face automat, prin manevrarea unei singure manete şi o manşă ataşată de scaunul operatorului. De asemenea, în cabină operatorul are un confort spectaculos, o suprafaţă vitrată mare şi o vizibilitate excepţională. Un alt argument, poate cel mai important: toate piesele care compun acest tractor, toate subansamblele sunt de provenienţă europeană, sunt produse în Europa - un lucru extrem de important pentru mine. Asta înseamnă că, de câte ori voi avea nevoie de piese de schimb, voi găsi repede, în toată Europa, tot ce am nevoie. Dar cel mai important, determinant pentru această achiziţie - firma de la care l-am cumpărat este la numai 25 km de sediul nostru şi tot acolo este şi echipa care asigură service-ul", a punctat Truşcoaica junior.
La data vizitei noastre în fermă, tractorul McCormick X 8.680 îşi aştepta prima revizie. Până atunci chiar fermierul a lucrat cu acest tractor şi s-a declarat încântat de felul în care acesta funcţionează. "Sunt extrem de mulţumit de consumul pe care l-am realizat. În două zile şi jumătate de lucru efectiv am pregătit 348 ha. Am respectat vitezele recomandate de producător, deoarece este totuşi într-o perioadă de semirodaj şi am avut surpriza ca pe hectarul lucrat să nu consume mai mult de 15-16 litri de motorină. Am pregătit terenul pentru semănat - un pat germinativ excepţional - în două treceri cu un disc UFO (6 m) de la Maschio Gaspardo, pe un teren unde anterior am tocat resturile vegetale (cu un alt tractor)", a precizat Octavian Truşcoaică.

„Achiziţia unui tractor de 310 CP acum 10 ani nu se justifica”
De la 1 septembrie până la data vizitei noaste (17 octombrie a.c.), în zonă au căzut numai 5 mm precipitaţii. Ca urmare, atât lucrările de pregătire a terenului, cât şi semănatul au fost mult întârziate. "Ne luptăm cu noile fenomene climatice. În lunile de iarnă mediile multianuale au crescut cu 6-7 grade. Se manifestă aceaste fenomene tot mai agresiv şi nu au tendinţa de a reveni la temperaturile normale; în aceste condiţii, tehnica din curte trebuie redimensionată, nu mai pot fi făcute pregătirile la timp cu maşini de 150-200 CP. Achiziţia unui tractor de 310 CP acum 10 ani nu se justifica, acum într-o firmă cu 500 ha se justifică! De asemenea, perioadele de lucru din primăvară s-au transformat din ferestre de lucru, în miniferestre iar în toamnă se manifestă un fenomen destul de interesant în care apare o secetă foarte ciudată, ciclicitatea este destul de restrânsă, odată la 2-3 ani se produce. Puterea tractoarelor avute în curte nu mai face faţă ca să pregătim solul, de aceea am avut nevoie de o putere care să îmi permită formarea unui agregat mult mai agresiv şi mai greu. Acesta a fost motivul economic cel mai important pentru care am optat ca să cumpăr acest tractor şi utilaje peste gama de putere pe care o aveam deja în curte", ne-a declarat Octavian Truşcoaică.
În discuţia noastră, fermierul a enumerat şi ale motive pentru care un tractor de putere mare este mult mai eficient acum: discuţia cu un singur operator, un singur utilaj şi un singur agregat, un singur service etc.
Putem spune că Octavian Truşcoaica are încredere în "genetica" maşinilor italiene. "Producătorii italieni au în spate o industrie fabuloasă: Ferrari, Lamborghini, Maserati, toate se produc în Italia. Iar acest tractor, în clasa sa de putere, este cu circa 60 mii euro mai ieftin; ca urmare, de acea valoare am cumpărat un disc şi un combinator de la Maschio Gaspardo. Am îndrăznit, am încercat şi sunt nu doar mulţumit, ci foarte mulţumit", a încheiat fermierul.

 


TRACTORUL MCCORMICK X 8.680 VT-DRIVE - SPECIFICAŢII TEHNICE
- Motor FPT Beta Power T 4 Final, 310 CP / 228 KW, 6 cilindri, capacitatea cilindrică 6.728 cc;
- Capacitate rezervor: 550 litri & 71 litri AdBlue, filtru de motorină cu preîncălzire şi încălzire bloc motor. Două baterii - Heavy Duty - cu preîncălzire;
- Transmisie VT-Drive (transmisie variabilă continuă), viteză maximă 50 km/h;
- Frână independentă faţă şi spate în sistem 4 WD intensificat;
- Priză de putere spate 540E/1.000/1.000E RPM;
- Punte faţă controlată electronic cu pivotare centrală, frâne multidisc umede, senzor de direcţie şi diferenţial complet de blocare;
- Axă faţă suspendată;
- Pompă hidraulică cu deplasare variabilă, cu capacitate de 216/l pe minut şi pompă de direcţie 115 l/minut;
- Control tiranţi şi priză de putere pe apărători din spate;
- Doi cilindri hidraulici externi de ridicare, cu diametru de 120 mm;
- Compresor şi frână pneumatică cu două linii;
- Patru perechi de cuple hidraulice spate;
- Tiranţi spate cu cuplare rapidă de categoria 4 N şi tirant central hidraulic;
- Tiranţi faţă;
- Greutate faţă monobloc - 1.800 kg;
- Anvelope faţă IF 610/60R34 / spate IF 710/70R42;
- 18 lumini de lucru (16 Leduri);
- Sistem de suspensie cabină hidraulică semi-activă;
- DSM + ISOBUS, PSM ready;
- Control pe manetă - sistem Easy Pilot pentru tramisie, cuple hidraulice şi priză de putere;
- Greutatea tractorului fără greutăţi - 10.800 kg.

 

Un articol publicat în revista Ferma nr. 19/221 (ediţia 1-14 noiembrie 2018)

 

Vizualizat: 378 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Reclama header after big part 3 pages

Video

Hibridul SY Experto - producţie record

Hibridul SY Experto - producţie record

Chiar dacă anul agricol nu a fost unul uşor, Cosmin Micu a obţinut o producţie medie de 4375kg/ha la floarea soarelui de pe cele 75ha cultivate cu hibridul SY Experto de la Syngenta. Hibridul high-oleic SY Experto se remarcă printr-o toleranță foarte bună la mană, rezistenţă la frânge şi 87% conţinut de acid oleic.

 

Interviu cu Cosmin Micu, fermier

Procereal Agrosan, loc. Mănăştur, jud. Arad.

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga Vest Tract la Agromalim 2019 Vaderstad la Agromalim 2019
Cultura anului 2019

Care credeţi că va fi cea mai rentabilă cultură agricolă în 2019?