Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

INNVIGO, o promisiune devenită certitudine

Publicat: 05 februarie 2018 - 13:05
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

În anul 2000 era director zonal de vânzări la Uniroyal Chemical. În 2001 a devenit country manager pentru firma Crompton, care achiziţionase Uniroyal Chemical, iar ulterior s-a transformat în Chemtura. Mulţi fermieri o cunosc de pe vremea când era director comercial la Arysta, iar în 2017 a acceptat provocarea de a se alătura companiei Innvigo, un nume absolut nou pe piaţa produselor de protecţia plantelor. 

Pentru Mioara Ignat, căci despre ea este vorba, cariera profesională cunoaşte o nouă etapă. Din poziţia de country manager, aceasta ne-a acordat recent un scurt interviu, pe care vi-l prezentăm în cele ce urmează.

Mioara Ignat_b

Ferma: Cum aţi caracteriza primul an de activitate Innvigo pe piaţa românească?
Mioara Ignat: A fost un an complex şi solicitant. Având în vedere fuziunile care au avut loc între marile concerne, pot spune că ne-a creat chiar anumite emoţii vizavi de poziţia noastră de nişă. Nu cred că ne-a afectat însă prea mult acest lucru. Noi întocmisem o strategie, o politică de piaţă pe care doream să o urmăm. Şi exista riscul de perimare şi de eroziune a preţurilor pe piaţa produselor de protecţia plantelor. Volumul de stocuri la nivel naţional, chiar şi în acest moment, este foarte mare. Iar noi nu ştiam dacă vom putea face faţă în primul an la aşa ceva. Mai ales că sloganul Innvigo este "produse de calitate, la un preţ corect". Dar după ce am văzut rezultatele obţinute în loturile comerciale pe care le-am desfăşurat în diverse regiuni ale ţării, ne-a întărit această convingere. Produsele noastre sunt de calitate şi formulările deosebite, iar acestea ne aparţin.

Ferma: Vedem aceleaşi substanţe active la diferite companii. Cât de mult diferă produsele Innvigo faţă de cele concurente?
Mioara Ignat: Din punct de vedere tehnic, analizând rezultatele obţinute anul trecut, diferenţele nu sunt semnificative. Se poate afirma chiar, fără falsă modestie, că suntem la acelaşi nivel cu produsele companiilor multinaţionale. Fluroxypyr-ul nostru acţionează cu aceeaşi eficacitate ca şi produsul celor de la Dow. Rimsulfuron-ul nostru, ca substanţă activă, are aceleaşi rezultate aşteptate ca şi produsul lui DuPont.

Ferma: Fermierii sunt deja obişnuiţi cu anumite produse consacrate. Cum reuşiţi să-i convingeţi să încerce şi altceva?
Mioara Ignat: Este greu. Programul nostru de promovare a fost foarte intens. Am avut şi sprijinul partenerilor, care alături de noi au pus umărul la cunoaşterea produselor Innvigo în teritoriu. Este însă greu să convingi un fermier, care este obişnuit cu o anumită gamă de produse ale unor companii multinaţionale, că noi venim cu un cost mult mai rezonabil faţă de produsele consacrate şi că va obţine aceleaşi rezultate scontate. Am reuşit să demonstrăm în cele patru platforme expoziţionale la nivel naţional că suntem cel puţin la acelaşi nivel cu firmele concurente din piaţă şi acesta este doar un mic pas înainte, în care fermierul poate să decidă dacă va da cu 20-30% mai mult pe un anumit produs sau va cumpăra de la noi un produs având aceeaşi substanţă activă, dar cu un preţ corect.

Ferma: Nu există totuşi riscul ca fermierii să devină reticenţi văzând un cost mai mic?
Mioara Ignat: Poate exista gândul şi îndoiala că produsul nu ar avea rezultatul scontat. Dar rezultatele produselor noastre s-au putut observa în cele 27 de loturi demonstrative pe care le-am organizat în primul an de activitate în România. Eu, personal, sunt foarte mulţumită de rezultatele pe care le-am obţinut. Încercăm să convingem fermierii că nu suntem altceva decât nişte parteneri reali şi dorim să ne bucurăm împreună cu ei de o reciprocitate în ceea ce priveşte profitabilitatea.

INNVIGO_b

Ferma: Care este profilul de fermier cu care aţi colaborat cel mai bine pe parcursul anului 2017?
Mioara Ignat: În primul rând, politica noastră de abordare a pieţei nu este de a lucra direct cu fermierii. Partenerii şi colaboratorii noştri sunt firmele de distribuţie, la nivel naţional, regional şi zonal. Cred că aceasta este cea mai corectă soluţie, pentru că astfel nu vom intra în competiţie cu cei care ne distribuie produsele. În acelaşi timp, am dorit totuşi să fim acceptaţi şi să avem o recunoaştere din partea marilor ferme, care se erijează pe această piaţă de profil în adevărate modele, care dau tonul pentru anumite tehnologii utilizate. În acest sens, am luat legătura cu Dimitrie Muscă, de la CAI Curtici, cu grupul de firme TCE 3 Brazi, cu Agricost din Insula Mare a Brăilei şi, nu în ultimul rând, cu societatea agricolă Almos. Din punct de vedere comercial, există dorinţa de a lucra împreună ca furnizor direct, dar deocamdată pentru noi este suficient faptul că toate aceste companii au recunoscut că produsele noastre sunt competitive, după ce le-au testat în prealabil pentru fiecare cultură la care noi am avut soluţii în portofoliu.

Ferma: La ce să ne aşteptăm în 2018, luând în considerare strategia de dezvoltare pe piaţa românească?
Mioara Ignat: În acest moment avem 21 de produse omologate pentru piaţa din România şi alte 20 de substanţe active care aşteaptă gradual omologarea. Câteva dintre ele vor fi disponibile pe piaţă încă din primul trimestru al anului în curs. Ne-am propus ca până în 2019 să avem un număr de 45 de produse omologate.

Ferma: Cât de competitivă poate fi o companie tânără, cum este Innvigo, pe o piaţă atât de concurenţială, cum este cea a produselor de protecţia plantelor? Au apărut tot felul de rezistenţe la agenţi patogeni şi e nevoie de substanţe şi soluţii noi...
Mioara Ignat: Piaţa este mare şi are loc fiecare. Trebuie doar să avem grijă ca produsele să fie de calitate şi să aibă o dozare omologată corectă. Dacă vorbim despre produse utilizate care creează probleme sau rezistenţe în acest moment, discutăm despre segmentul triazolilor, cum este binecunoscutul tebuconazol. Tot ce a venit pe piaţă în ultimii 15-17 ani au fost produse dozate pentru o piaţă cu probleme financiare. Aşa s-a ajuns la produse subdozate, care, utilizate ani la rând, au creat rezistenţă. Noi, în schimb, am încercat să ne asigurăm că produsul formulat nu va continua problemele create până acum. Să vă dau un exemplu: la firme multinaţionale, soluţiile care au tebuconazol în componenţă, pe piaţa românească produsul este omologat la jumătate de litru cu substanţa activă de 125 de grame, în timp ce în alte state ale Uniunii Europene produsul respectiv este omologat la un litru, având 250 de grame de substanţă activă pentru o doză la hectar. Despre asta e vorba. În cazul nostru, produsele sunt aceleaşi, fie că ne referim la piaţa germană, cea britanică sau românească.

Ferma: Mai poate lua piaţa produselor generice din cea a patentatelor?
Mioara Ignat: Este foarte greu să desparţi brandul de off-patent. Sursele materiilor prime şi a substanţelor active sunt aceleaşi în proporţie de aproape 90 la sută. Dacă nu greşesc, o diferenţiere apare doar prin formulare. Sau dacă substanţa activă poate avea în compoziţie alţi coformulanţi, care să difere de ceilalţi.

Ferma: Unde se situează Innvigo în acest moment pe piaţa românească?
Mioara Ignat: Dacă luăm în considerare analizele de piaţă, care susţin că în 2017 segmentul produselor de protecţia plantelor era evaluat la 400 milioane de euro, valoare exprimată la preţul de listă, şi gândindu-ne la cifra de afaceri pe care noi am avut-o anul trecut, putem afirma că deţinem o cotă de piaţă între 3 şi 3,5%. Iar în 2018 ne-am propus să ajungem la 4%.

Ferma: Cum vedeţi evoluţia agriculturii româneşti în următorii ani?
Mioara Ignat: Dezvoltarea agriculturii nu este foarte predictibilă. România şi după 28 de ani de democraţie a rămas o economie tânără. Cred că este necesară o mai mare atenţie din partea politicului, iar ministerul de profil să sprijine mai mult investiţiile locale. Trebuie să ajungem la nivelul la care au ajuns celelalte state europene din apropiere, care s-au confruntat cu aceleaşi probleme, dar care au evoluat puţin mai mult decât am făcut-o noi. Avem peste trei milioane de ferme, iar această fărâmiţare a agriculturii nu conduce spre ceva care poate să aibă o evoluţie foarte bună. Exploataţiile cu suprafeţe între 0 şi 200 de hectare sunt cele mai multe ca număr şi ocupă peste 1,8 milioane hectare de teren arabil. Cel puţin asta ne confirmă datele statistice de care dispunem în prezent. Dacă fermierii nu se vor asocia, nu se va putea avansa prea mult. În momentul de faţă, asociaţiile agricole care deţin între 5.000 şi 10.000 de hectare reprezintă doar 17% din componenţa tuturor fermelor care lucrează cele aproape 9 milioane de hectare de pământ arabil în România. Realitatea este că în acest moment numărul celor care beneficiază de subvenţii sau de credite bancare nu constituie o bază foarte susţinută pentru dezvoltarea agriculturii.


Un articol publicat în revista Ferma nr. 1/206 (ediţia 1-31 ianuarie 2018)

Vizualizat: 385 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Reclama header after big part 3 pages

Video

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Din 1963, pepiniera profesionala a celui mai important centru de cercetare românesc se afla la Centrul Scolar Agricol Fundulea. Multe s-au schimbat din anii ce au urmat cooperativizarii si „constructiei socialismului” dar un lucru a ramas la fel! Transformat în Liceul Tehnologic nr. 1, acest edificiu de educatie este si astazi unul de referinta pentru agricultura româneasca.

Reporter AgroInfo: Liviu Gordea
Operator imagine: Claudiu Borobei

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga VIITOR PENTRU SATE - VRANCEA Lexion 670 Montana, o combina pentru zone colinare
Cultura anului 2019

Care credeţi că va fi cea mai rentabilă cultură agricolă în 2019?