Reclama header big full
Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

Confort îmbunătățit

Publicat: 09 octombrie 2019 - 14:38
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

Deutz-Fahr a supus motorul Tier 4 Final al seriei 7 TTV unei actualizări tehnice mai ample. Au fost adăugate şi o nouă punte faţă și o cabină cu izolaţia îmbunătăţită. În cele ce urmează, vă prezentăm impresiile noastre în urma testului.

deutz-fahr-agrotron-7250-TTV-1_b

Motor mai robust

Sub capota cu margini ascuţite a seriei 7 „toarce” (încă) motorul Deutz TCD 6.1 L06, utilizat şi la modelele cu şase cilindri din seria Agrotron de 6,1 litri (mai exact 6,057 litri) - cu cea mai mare capacitate cilindrică din această clasă de putere. La bordul modelului 7250 TTV, motorul cu patru valve per cilindru dezvoltă puterea de 169 kW/230 CP la 2.100 de rotaţii/minut (ECE R120), iar la reducerea turaţiei, motorul dezvoltă până la 181 kW/246 CP, cu atingerea puterii maxime la 1.900 rotaţii/minut. Deutz-Fahr renunță la o suplimentare a puterii.

Pentru respectarea valorilor emisiilor definite prin intermediul standardului Tier 4 final, soluţia existentă pentru filtrarea gazelor de eşapament, alcătuită din sistemul de injecţie SCR, un catalizator SCR, un catalizator de oxidare diesel şi recirculare a gazelor de evacuare cu răcire externă (care realimentează 0 până la maxim 30 de procente din gazele de ardere înapoi în camerele de ardere), a fost completată cu un filtru de particule diesel (DPF) cu regenerare pasivă. Acesta este montat, împreună cu catalizatorul de oxidare diesel, sub forma unei unităţi sub capotă, în timp de catalizatorul SCR este situat în partea de jos, în capătul galeriei de evacuare. Deutz-Fahr indică o durată de viaţă pentru DPF de aproximativ 5.000 ore de funcţionare (regenerarea se realizează la un interval de aproximativ 500 de ore de funcţionare, în momentul efectuării lucrărilor de service/inspecţie), iar consumul de AdBlue este între 3 până la 5 procente, în raport cu consumul de motorină.

deutz-fahr-agrotron-7250-TTV-motor_b

DATE TEHNICE

Motor: Deutz TCD 6.1 L06; 6,1 l cilindree; 169 kW/230 CP la 2.100 turaţii/min; 181 kW/ 246 CP la 1.800 turaţii/min (câte ECE R120); cuplu 721 Nm la 2.100 turaţii/min; 981 Nm la 1.800 turaţii/min; Tier 4 Final cu EGR, SCR şi DPF cu regenerare pasivă; capacitatea rezervorului 400 l; AdBlue 50 l

Transmisie & prize de putere: ZF S-Matic 240; distribuţie continuă de putere , 40, 50 sau 60 km/h; 4 trepte de mers înainte, precum şi în marşarier; priză triplă de putere pe spate, pe faţă opţional 1.000 sau 1.000E rot/min

Capacitate de ridicare & sistem hidraulic: capacitate max. de ridicare spate 10 t, faţă 5,5 t, pompă hidraulică Load-Sensing cu 120 l/min sau 160 l/min; max. 7 prize

Dimensiuni & masă: Ampatament 2,87 m; raza min. de întoarcere 6,5 m; masa proprie 8,2 - 9,1 t; masa totală max. admisă 14,5 t

Articolul integral poate fi citit în revista Utilaje Agricole Nr. 1 (16) / 2018. Acest număr poate fi solicitat gratuit cu un mesaj la adresa: facturare.revistaferma@gmail.com

Transmisie continuă S-Matic

În ceea ce priveşte transmisia, Deutz-Fahr este unicul producător de tractoare care mizează, în continuare, pe transmisia S-Matic 240 cu cuplaje cu gheare, fără a apela încă la transimisia Terramatic cu pachete lamelare. Această situaţie poate fi observată, din când în când, la modificarea ceva mai zgomotoasă a gamei de viteze – în special în situaţia în care uleiul din transmisie este rece. Modificarea direcţiei de rulare se realizează însă lin şi poate fi efectuată, aşa cum este cunoscut şi de la alte modele TTV, cu ajutorul unui întrerupător la nivelul manetei Shuttle cu 5 trepte pentru reacţia de răspuns. Atât înainte, cât şi înapoi, transmisia realizează cuplarea automată a unui număr de patru trepte şi este disponibilă o reglare specifică pentru regimul de oprire prin intermediul distribuţiei de putere. În acest scop, operatorul poate preselecta pentru ambele direcţii de mers patru game de viteză, activate prin selectarea tastei de activare de pe latura posterioară a manetei de viteze, cu apăsarea sau tragerea concomitentă către gama de viteză dorită (către faţă - pentru gama superioară de viteză, către spate - pentru gama inferioară de viteză). Sensibilitatea pedalei de acceleraţie şi a manetei de viteze se adaptează foarte bine, iar în acest scop sunt disponibile, pentru fiecare direcţie de mers, două tempomate înainte şi înapoi.

Nici cu privire la priza de putere nu sunt efectuate modificări însemnate. Priza de putere triplă disponibilă pe spate în versiunea standard (1.000/1.000E/540E) este suficientă, în fapt, nu este necesară o a patra viteză. Pe faţă este disponibilă, pentru un preţ suplimentar, priza de putere pentru seria 1.000, care dezvoltă o putere de 150 CP – ca element de noutate, s-a adăugat varianta 1.000E disponibilă opţional. Astfel, toate dorinţele sunt transformate în realitate.

deutz-fahr-agrotron-7250-TTV_b

Mai silențios la interior

La capitolul confort de rulare au fost depuse eforturi suplimentare vizibile. Acest aspect poate fi remarcat foarte uşor chiar de la exterior: cabina MaxiVision 2 este complet integrată faţă de capotă şi apărătorile laterale. În acest mod, sunt produse mai puţine zgomote şi vibraţii în cabină, intensitatea zgomotului la nivelul urechilor operatorului tractorului fiind menţionată de Deutz-Fahr cu o valoare redusă de 69,5 db(A) – se remarcă acest lucru în special la rularea cu turaţie redusă, pentru transport. În plus, în acest mod a fost posibilă utilizarea unui nou ştergător de parbriz cu o suprafaţă mai extinsă de ştergere.

Finisajele din cabină au fost îmbunătăţite:

deutz-fahr-agrotron-7250-TTV-cabina_b

Cotiera cu comenzi integrate a fost uşor îmbunătăţită:

deutz-fahr-agrotron-7250-TTV-cotiera_b

Putere ridicată

Am testat modelul 7250 TTV pe şosea - cu o remorcă plină cu aşchii de la cioplire (greutate 22 t) şi pe câmp - cu o grapă cu discuri cu lăţimea de 5 m. Ne-a plăcut forţa dezvoltată de motor şi am remarcat intensitatea redusă a zgomotului în cabină. Nu am fost însă prea mulţumiţi de modul în care a reacţionat suspensia cabinei în timpul rulării pe câmp, am fi preferat ca suspensia să fie ceva mai moale, iar cursa suspensiei să fie ceva mai mare. Cu toate acestea, suprafaţa utilizată pentru testare în câmp a fost extrem de denivelată, astfel încât orice soluţie tehnică de suspensie şi-ar fi atins, în scurt timp, limitele.

CONCLUZIA NOASTRĂ

Prin noua serie 7 TTV, Deutz-Fahr a făcut un pas mare înainte. Nu doar designul este mai atractiv, în comparaţie cu modelele anterioare, ci au fost integrate şi numeroase îmbunătăţiri de natură tehnică – astfel, menţionăm doar faptul că este mult mai uşor de întreţinut, noua suspensie a punţii faţă, ridicătorul frontal cu sistem de reglare a poziţiei şi priza de putere frontală opţională de 1.000E. Există şi aspecte ce pot fi criticate: astfel, se aude destul de tare cum transmisia S-Matic cuplează treapta inferioară la pornirea cu viteză redusă de la semafor sau în intersecţii, şi cuplarea treptelor superioare se realizează, de asemenea, destul de zgomotos. Cabina este ergonomică, însă spaţiul disponibil nu este tocmai generos.

+ motor puternic, economic

+ capacitate de ridicare mai mare, opţional pompă hidraulică cu debit ridicat

ridicător frontal cu sistem de reglare a poziţiei

opţional, priză frontală de putere 1.000E

numeroase dotări opţionale de confort

opţional 60 km/h

- roţi spate cu diametru de max. de 1,95 m

- rezervor de motorină cu capacitate redusă

- scaunul şoferului nu se poate roti

Articolul integral poate fi citit în revista Utilaje Agricole Nr. 1 (16) / 2018. Acest număr poate fi solicitat gratuit cu un mesaj la adresa: facturare.revistaferma@gmail.com

Vizualizat: 411 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Reclama header after big part 3 pages

Video

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Din 1963, pepiniera profesionala a celui mai important centru de cercetare românesc se afla la Centrul Scolar Agricol Fundulea. Multe s-au schimbat din anii ce au urmat cooperativizarii si „constructiei socialismului” dar un lucru a ramas la fel! Transformat în Liceul Tehnologic nr. 1, acest edificiu de educatie este si astazi unul de referinta pentru agricultura româneasca.

Reporter AgroInfo: Liviu Gordea
Operator imagine: Claudiu Borobei

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga Maschio Gaspardo la Agromalim 2019 Cons DDA la Agromalim 2019
Cultura anului 2019

Care credeţi că va fi cea mai rentabilă cultură agricolă în 2019?