Concurs Ferma
Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

Despre arta brânzeturilor

Publicat: 25 ianuarie 2017 - 01:09
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

Anul recent încheiat a constituit pentru Artesana, unitatea de procesare a laptelui din Tecuci, un vârf de activitate înregistrat în cei cinci ani de la înființare.

„Cu mare stăruință, am reușit să intrăm destul de consolidat pe piața produselor lactate și a brânzeturilor. Produsele noastre, în special lactatele fermentate sau acidofile (iaurturi, chefir, sana) la borcănele din sticlă sunt la mare căutare de cumpărători, fiind prezente în unele dintre marile supermarketuri. Anul trecut am ieșit cu un produs nou - smântână la borcane de 250 și 350 g, cu grăsime de 3,5%. Cererea este în creștere, publicul larg cumpărător a început să conștientizeze tot mai mult faptul că sub brandul nostru Artesana oferim produse naturale, bune și sănătoase pentru organism, fără aditivi, fără conservanți și la prețuri accesibile”, ne-a declarat Anișoara Donici, administratorul unității.

ArtesanaClick pe poza pentru galerie!

Poziție dominantă pe piața produselor acedofile
Fabrica de lapte oferă locuri de muncă pentru 40 de salariați, 12 fiind recent angajați, organizați în două schimburi pentru a procesa până la 3.000 litri de lapte/zi. Producția finită realizată nu râmâne pe stoc, ci este livrată de două ori pe săptămână clienților tradiționali.
„Am ajuns acolo unde aveam nevoie, nu ne mai putem extinde activitatea, pentru că nu ne mai permite capacitatea de producție. Am făcut primele livrări de marfă pe rețeaua comercială a companiei Kaufland. Produsele noastre, în jur de 15 (acidofile, brânzeturi proaspete și maturate), comercializate sub brandul «Artesana - arta brânzeturilor sănătoase», sunt prezente pe rafturile marilor lanțuri de supermagazine și ale magazinelor cu profil tradițional”, a susținut Anișoara Donici.
Din discuția purtată cu interlocutoarea mea, am aflat că din nomenclatorul de fabricație au dispărut brânzeturile cu mucegai, produse de nișă, pentru că românii nu au dovedit că au cultura consumului acestor delicatese, care în statele europene nu lipsesc din meniu.

Investiții de peste 100 mii de euro
În fabrică se simte nevoia unor noi investiții pentru completarea gamei de utilaje specifice domeniului. Astfel, potrivit Anișoarei Donici, în acest an, urmează o nouă etapă investițională ce se va materializa prin punerea în funcțiune a unei linii tehnologice automatizată, personalizată și de mare randament pentru îmbutelierea produselor realizate în unitate. Proiectul va avea o valoare finală de aproximativ o sută de mii de euro. De asemenea, tot în anul în curs, vor achiziționa o linie de prelucrare smântână, un produs care a început să prindă piața.
Mărturisesc că este prima dată când o văd pe Anișoara Donici cu zâmbetul pe chip; culege roadele unui efort stresant și istovitor, privind cu mai multă încredere și optimism spre viitorul afacerii.

Anișoara Donici
Anișoara Donici: “Cererea este în creștere, publicul larg cumpărător a început să conștientizeze tot mai mult faptul că sub brandul nostru Artesana oferim produse naturale, bune și sănătoase pentru organism, fără aditivi, fără conservanți și la prețuri accesibile”.

 

MATERIA PRIMĂ - O PROBLEMĂ APROAPE REZOLVATĂ
În ceea ce privește asigurarea materiei prime (laptele de vacă, de oaie și de capră), administrația unității a lărgit continuu portofoliul de furnizori, baza constituind-o fermele mijlocii de animale, care sunt sunt mai ușor de controlat sanitar-veterinar, partenerii de afaceri înțelegând să regleze producția de lapte în așa fel încât să asigure fabricii un flux ritmic de aprovizionare.
Cu toate acestea, în perioada sezonului rece, laptele de capră și de oaie înregistrează o anumită scădere.

 


Articol publicat in revista Ferma nr. 1 (184) din 1-31 ianuarie 2017

Vizualizat: 473 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Reclama header after big part 3 pages

Video

Hibridul SY Experto - producţie record

Hibridul SY Experto - producţie record

Chiar dacă anul agricol nu a fost unul uşor, Cosmin Micu a obţinut o producţie medie de 4375kg/ha la floarea soarelui de pe cele 75ha cultivate cu hibridul SY Experto de la Syngenta. Hibridul high-oleic SY Experto se remarcă printr-o toleranță foarte bună la mană, rezistenţă la frânge şi 87% conţinut de acid oleic.

 

Interviu cu Cosmin Micu, fermier

Procereal Agrosan, loc. Mănăştur, jud. Arad.

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga Noutăţi Väderstad la Agritechnica 2019 Tehnică agricolă pentru profesionişti 2020 - Protecţia plantelor
START Campanie de primăvară. Tu ce alegi?

Iarnă fără zăpadă sau ploi, secetă pedologică... vremea nu e deloc prietenoasă. Cum staţi cu lucrările specifice campaniei de primăvară pregătirea terenului/semănat? Ce hibrizi alegeţi? Vă rog, scrieţi în comentariu ce sămânţă cumpăraţi, de la cine şi judeţul în care lucraţi terenul!