Reclama header big full
Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

DAEA a ALES OAIA! IMAGINILE ZILEI de la INDAGRA!

Publicat: 26 octombrie 2017 - 23:19
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

CÂT PRODUCEM, CÂT CONSUMĂM? Ministrul Agriculturii, Petre Daea, a lansat, pe 26 octombrie 2017, la Romexpo, în cadrul INDAGRA 2017, Campania de informare şi promovare a consumului de carne de oaie denumită “Alege Oaia!”.

DAEA-LA-MASA-OIERI-INDAGRA_b

DRAGNEA-OI-INDAGRA_b

Vreau să îi felicit pe toţi crescătorii de ovine din România. Am făcut acest lucru pentru dumnealor, pentru grija pe care o purtăm crescătorilor de ovine şi din respect pentru munca pe care o desfăşoară în locuri în care unii n-au ajuns nici măcar cu dorinţa de a ajunge acolo. (…) Programul acesta îl veţi vedea peste câteva zile şi în Piaţa Obor, apoi în toată ţara în capitalele de judeţ, în aşa fel încât în România să putem dezvolta interesul pentru consumul de carne şi produse din carne de oaie. Am făcut acest program împreună cu fermierii, cu crescătorii de ovine, cu reprezentanţii asociaţiilor din sector. Ei au dorit să vină cu forţele proprii, cu cheltuiala proprie şi să realizeze acest eveniment. (…)

STANA-TRADITIONALA-INDAGRA_b

Vom face o piaţă de gross unde fermierii să poată să aducă animalele, să poată să le valorifice în condiţii sanitar veterinare sigure, cu asistenţă veterinară din partea instituţiilor statului, a declarat Petre Daea, la lansarea Campaniei „Alege Oaia!”, la IndAgra. Potrivit lui Daea, pieţe de gross pentru vânzarea ovinelor vor funcţiona, de anul viitor, în Bucureşti şi în capitalele de judeţ.

DAEA-PRESA-INDAGRA_b

Campania MADR de informare şi promovare “Alege Oaia!” se va desfăşura la nivel naţional pe o durată de trei luni şi are ca principal scop încurajarea consumului de carne şi produse din carne de oaie pe tot parcursul anului. În cadrul târgului INDAGRA 2017, oierii prezintă publicului mai multe rase de oi şi vor oferi gratuit, spre degustare, tocăniţă şi pastramă, gătite chiar la faţa locului după reţete tradiţionale, pentru a convinge cât mai mulţi vizitatori să încerce preparatele din carne de oaie.

BERBEC-PROTAP-INDAGRA_b

DAEA-LA MASA-OIERI-INDAGRA2_b

Obiectivul final al acestei campanii este de a informa consumatorul asupra modului de preparare a cărnii de oaie şi a produselor din carne de oaie, cât şi de dezvoltare a unei culturi culinare în ceea ce priveşte consumul de carne de oaie. Totodată, se doreşte sprijinirea crescătorilor autohtoni de ovine şi înfiinţarea unei pieţe de Gross care va constitui un intermediar între crescătorii de ovine şi canalele de comercializare (retail şi magazine de proximitate).

Campania „Alege Oaia!” are şi o pagină de Facebook special creată. Caravana de promovare a consumului de carne de oaine va fi prezentă în mai multe locaţii. În perioada imediat următoare, în Piaţa Obor între 4 şi 5 noiembrie şi în cadrul Târgului de Turism al României între 18 şi 19 noiembrie

DAEA-DRAGNEA-INDAGRA-2_b

CÂT PRODUCEM, CÂT CONSUMĂM?

Potrivit datelor MADR, la finalul lunii iunie 2017, în România erau 13,77 milioane capete ovine, din care 8,73 milioane capete ovine matcă.

4,33 milioane de capete erau destinate consumului, din care 1,46 milioane de capete pentru consum familial, iar 2,87 milioane de capete pentru valorificare pe piaţa liberă. Din acestea, doar 480.000 de capete ajung în abatoare.

Tot datele MADR la data de 30 iunie 2017 arată că producţia de carne de ovine în România este de 93,83 tone, din care 30,64 tone sunt destinate consumului familial. Din restul de peste 63 de tone de carne de oaie destinate vânzării, doar 11,48 de tone trec prin abator.

PROTAP-OVINE-INDAGRA_b

Vizualizat: 5671 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Reclama header after big part 3 pages

Video

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Din 1963, pepiniera profesionala a celui mai important centru de cercetare românesc se afla la Centrul Scolar Agricol Fundulea. Multe s-au schimbat din anii ce au urmat cooperativizarii si „constructiei socialismului” dar un lucru a ramas la fel! Transformat în Liceul Tehnologic nr. 1, acest edificiu de educatie este si astazi unul de referinta pentru agricultura româneasca.

Reporter AgroInfo: Liviu Gordea
Operator imagine: Claudiu Borobei

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga Agromalim 12 - 15 septembrie 2019 Case IH - Sistemul AFS Harvest Command
Cultura anului 2019

Care credeţi că va fi cea mai rentabilă cultură agricolă în 2019?