Odată cu apariţia sondajului Kleffmann pentru sectorul internet 2017 trăiesc nişte sentimente foarte interesante.
Pentru prima dată după 14 ani, agroinfo.ro depăşeşte site-ul revista-ferma.ro în preferinţele fermierilor. Nu este o surpriză acest lucru, deoarece acum patru ani am îmbunătăţit Agroinfo şi am mutat redacţia la Bucureşti în scopul de a diferenţia mai bine cele două site-uri.
În acest moment, revista-ferma.ro trece printr-un proces de schimbare şi îmbunătăţire pornit anul trecut, aşa că aşteptăm cu entuziasm sondajele viitoare.
Doresc să reiterez faptul că măsurarea traficului nu oferă o privire de ansamblu asupra realităţii pieţei. Pe trafic.ro, o mie de vizitatori pot avea în spate un singur hectar, cum de altfel un singur vizitator poate să cultive o mie de hectare. De aceea, studiile de piaţă cum este Kleffmann arată relaţiile dintre cel care intră pe site şi puterea sa reală de cumpărare.
Se observă că pe primele 6 locuri sunt: două site-uri ale instituţiilor de stat (site-ul APIA şi site-ul Ministerului Agriculturii), două site-uri de anunţuri de mică publicitate (anunţuri-agricole.ro - brand al Ferma Media Grup şi piaţa-agricola.ro) şi două site-uri de ştiri şi informaţii agricole (agroinfo.ro şi revista-ferma.ro).
Odată cu mutarea redacţiei Agroinfo la Bucureşti am observat, comparând cu rezultatele din anii anteriori, o creştere semnificativă a notorietăţii în partea de sud a ţării.