Kwizda
Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma

APIMAR s-a înţeles cu AFIR: Toate UTILAJELE din PNDR, LIVRATE până pe 15 septembrie!

Publicat: 09 august 2017 - 15:39
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

DISCUȚII LA MINISTERUL AGRICULTURII între reprezentanţii producătorilor de maşini şi utilaje agricole (APIMAR) şi conducerea AFIR, după ce şeful Agenţiei, Adrian Chesnoiu, a declarat că absorbţia banilor europeni ar putea fi blocată din cauză că „cererea de utilaje prin PNDR depăşeşte stocul disponibil la furnizori”.

Reprezentanţii producătorilor şi importatorilor de utilaje agricole (APIMAR) au stabilit că vor colabora cu Agenţia de Finanţare a Investiţiilor Rurale (AFIR) pentru a livra toate utilajele din proiectele contractate deja prin PNDR 2020 până, cel târziu, pe 15 septembrie 2017, spune Monika Puiu, preşedintele APIMAR.

Conducerea AFIR şi cea a APIMAR s-au întâlnit pe 8 august, la MADR. Au participat şi ministrul Petre Daea şi secretarul de stat Alexandru Potor. Pe 4 august, la Craiova, şeful AFIR, Adrian Chesnoiu, declara că, deşi angajaţii Agenţiei şi-au făcut treaba, absorbţia banilor europeni ar putea fi blocată din cauză că „cererea de utilaje prin PNDR depăşeşte stocul disponibil la furnizori”.

A fost o discuţie foarte bună şi amiabilă. Ei au anumite probleme cu livrarea anumitor utilaje şi ne-au cerut ajutorul, ne-a spus Monika Puiu, după întâlnirea de la MADR.

Preşedintele APIMAR afirmă că ar fi vorba de câteva zeci de utilaje care nu ar fi pe stocurile producătorilor. Cu alte cuvinte, un număr relativ mic, faţă de miile de utilaje livrate pe proiecte PNDR. Majoritatea utilajelor care lipsesc momentan din stoc sunt ale firmelor membre APIMAR, dar sunt şi ale altor furnizori, mai spune Monika Puiu. Ar lipsi câteva tractoare, diverse utilaje, dar nici o combină, a precizat acesta.

Monika_Puiu_b

O nouă întâlnire între AFIR şi APIMAR a fost programată pe 11 august 2017, urmând să fie discutate şi cauzele pentru care aceste utilaje nu sunt în stoc.

Într-un an de zile, de când fermierul a depus proiectul şi până a semnat contractul, poate nu mai există modelul respectiv, pentru că cei mai mulţi producători au schimbat motorul, de la Tier Interim, la Tier IV, şi s-au schimbat şi caracteristicile produsului şi preţul. Sau, fermierul aşteaptă până în martie când semnează contractul şi apoi vrea livrarea în aprilie, ori fabrica are nevoie de 3 - 6 luni pentru a produce un tractor, explică preşedintele APIMAR.

Leontin Coca_b

Ei (AFIR – n.red.) ţin proiectele şase luni, mai durează trei - patru luni până se ajunge la semnarea contractului de finanţare, după care spun că livrarea în trei săpătămâni sau o lună a întârziat proiectul, a comentat Leontin Coca, vicepeşedinte APIMAR, înainte de întâlnirea de la MADR.

Acesta recunoaşte însă că, într-o oarecare măsură, este adevărat că lipsesc utilaje de pe stoc. Atâta timp cât proiectele conţin pachete de utilaje, un anume model dintr-un utilaj este posibil să nu fie pe stoc. Am avut un proiect cu un pachet de 20 de utilaje cu 20 de tipuri diferite. Nu există dealer în lumea asta care să aibă toate aceste utilaje pe stoc. Vorbm de pachete, de utilaje complexe, în care nu ai nici o pârghie procedurală să îţi aprovizionezi stocurile cu mărfuri care poate vor fi avizate favorabil de AFIR.

Singurul moment în care poţi să discuţi despre stocuri este cel când ei declară proiectul eligibil. Dar atunci beneficiarul începe negocierile, poate ia de la mine, poate de la altul, poate ia tractorul de la mine şi combina de la alt producător. Mai este situaţia că sunt proiecte eligibile, dar nu au finanţare, şi noi am rămas cu utilajele pe stoc, încă încercăm să le vindem.

Lucrurile nu pot fi aşa simple cum le văd cei de la AFIR. Termenul în care este produs un utilaj performant variază între şase săptămâni şi trei luni. Astea nu sunt mărfuri de larg consum, care trebuie să existe tot timpul în galantarmai spune Coca.

Ei vorbesc de întârzierile de livrări de la furnizori, dar nu spun că pe un fermier l-au ţinut fără să îi dea aviz favorabil pe dosarul de plată până nu îşi înmatriculează tractorul, iar demersurile pentru înmatriculare sunt diferite de demersurile pentru a dovedi conformitatea unui tractor, adaugă acesta.

Florin Neacsu_b

Întârzierile sunt mai mult de la AFIR decât de la noi, iar una din cauzele întârzierilor, dar pe care cei de la AFIR nu o recunosc, este că acel produs nu mai este în fabricaţie. Noi avem stocuri la nivelul anilor trecuţi, dar este posibil ca unele din produsele care au fost prinse în proiect să nu mai fie în fabricaţie, pentru că au fost modificări de standarde, s-a trecut la normele de poluare Tier IV Final, şi probabil unii producători ar putea să nu aibă modelele noi în stoc. Dar nu se pune problema că nu am putea satisface proiectele. Să dea ei (AFIR –n.red.) drumul mai repede la proiecte, să nu le mai ţină câte un an de zile în analiză, şi noi facem tot posibilul să livrăm, dacă sunt bani. NHR are stocuri suficiente de la toţi producătorii. Dacă este un produs care nu este pe stoc, la relaţiile bune pe care le avem cu producătorii, am avea produsele în trei-patru săptămâni, ne-a declarat Florin Neacşu, director adjunct NHR Agropartners.

Acesta este nemulţumit că în baza de date cu maşini agricole a AFIR, dealerii de echipamente agricole pot efectua câte o singură modificare pe an pentru fiecare producător de utilaje. Dacă vreau să modific nişte caracteristici sau un preţ de la un anumit producător, am voie doar o dată pe an, pentru toată gama de produse. Nu mai am dreptul să modific alt produs de la acelaşi producător decât peste un an de zile. Noi am cerut să facem modificări pe tipul de produse. De exemplu, avem maşini de prelucrat solul şi maşini de recoltat furaje, care intră în fabricaţie în perioade diferite ale anului, explică Neacşu.

 

Vizualizat: 2386 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

CUM FACI 80 DE TONE DE VARZĂ PE HECTAR

CUM FACI 80 DE TONE DE VARZĂ PE HECTAR

Compania Seminis împreună cu Naturevo şi NaanDanJain au strâns fermierii din vestul şi
sudul ţării în ferma Banat Melon din Vizejdia, judeţul Timiş, pentru a le prezenta un lot
demonstrativ cu şase hibrizi de varză şi un hibrid de conopidă din gama Seminis.
Interviuri cu:
VIOREL DINU, promotor naţional Seminis România
FLORIAN LAZĂR, director tehnic Naturevo
RĂZVAN MANOLACHE, agent vânzări NaanDanJain
HEINZ WOLF, administrator ferma Banat Melon
Reporter Agroinfo: Violeta Mâţ
Operator imagine: Claudiu Borobei

Pariul unui tânăr fermier, Cătălin Alb GENETICA WWS, CAMPIOANA UNGARIEI CEA MAI MARE EXPOZIŢIE ZOOTEHNICĂ DIN UNGARIA
Cultura anului 2017

Care credeţi că va fi cea mai rentabilă cultură agricolă în 2017?