Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

Confort în mişcare, cu pardoseli elastice

Publicat: 22 iunie 2009 - 21:00
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten
Atunci când se deplasează pe o cărare, vacile aleg porţiunea mai confortabilă, acoperită cu iarbă, din mijlocul sau de pe marginea cărării, şi evită zona pietruită.

Acest fapt stă la baza cercetării şi producerii pardoselilor elastice pentru mişcare, efectuate de firma germană Gummiwerk Kraiburg Elastik.

Printr-o placă groasă de cauciuc şi prin amplasarea unui profil cu crampoane elastice dedesubt, se asigură deformabilitatea uniformă a acestor pardoseli.

Click pe poza pentru galerie!

Avantajele suprafeţelor moi în grajduri

Suprafeţele moi schimbă comportamentul animalului, mai ales când acesta este în mişcare. Cercetările făcute de Universitatea Hohenheim, Germania, au arătat o creştere semnificativă a activităţii animalelor.

Acestea au parcurs, în medie, cu 30 paşi pe oră mai mult decât în condiţii obişnuite, adică până la 1000 de metri pe zi.

Măsurători comparative pe pajişti şi pe suprafeţele din beton, cu şi fără pardoseli elastice Kraiburg, au dat rezultate semnificative şi în ceea ce priveşte lungimea paşilor. Pe păşune, paşii au avut o lungime de circa 80 cm.

La această lungime a pasului, membrele posterioare ale vacii păşesc pe urmele membrelor anterioare, ceea ce presupune avantajul transferării controlului vizual de la ongloanele superioare la ongloanele inferioare.

În grajduri, paşii lungi şi salturile cresc pericolului alunecării, astfel că animalele reacţionează cu precauţie, iar potrivirea lungimii paşilor se face, în medie, la circa 58 cm. Utilizarea pardoselilor moi Kraiburg pe suprafeţele de mişcare generează aceeaşi lungime medie a paşilor vacilor, de circa 78 cm, generând astfel o situaţie asemănătoare cu cea de pe pajişte şi conferind siguranţă crescută.

Pardoselile elastice acţionează pozitiv şi asupra confortului, astfel: animalul îşi face toaleta ugerului stând pe 3 picioare; efectuează saltul pe alte animale atunci când este în perioada fertilă; scade incidenţa afecţiunilor podale; creşte producţia de lapte.


Cum întrebuinţăm pardoselile elastice?

Pardoselile din cauciuc Kraiburg pot acoperi suprafeţe de grajd formate din grilaje de beton, suprafeţe plan-continue de pe care se îndepărtează dejecţiile cu plugul raclor sau cu un sistem mobil, alei de furajare, diferite alei intermediare de mişcare, săli de aşteptare şi săli de muls.

Covoarele din cauciuc sunt prevăzute cu o suprafaţă de contact rugoasă şi cu un profil cu crampoane fine dedesubt. Stratul gros de cauciuc, în combinaţie cu deformabilitatea crampoanelor, asigură confortul şi siguranţa la alunecare. Dacă stratul de cauciuc este prea subţire, iar crampoanele de dedesubt sunt prea rigide, rezultă porţiuni dure, pe care onglonul sensibil al vacii le va simţi.

Soliditatea pardoselilor Kraiburg asigură o utilizare de lungă durată cu păstrarea formelor iniţiale. Pardoselile pot fi utilizate atât la modernizări, cât şi în construcţiile de grajduri noi.

Numai cine investeşte în produse de înaltă calitate, poate obţine profit constant şi pentru mult timp. Chiar şi după mulţi ani de utilizare, pardoselile sunt la fel de moi ca la început. Montajul foarte simplu şi cerinţele reduse de întreţinere vă pot convinge foarte uşor de eficienţa produselor Kraiburg.


DE CE ALEG VACILE SUPRAFEŢELE MOI?

Răspunsul ia în calcul două aspecte:

Conformaţia anatomică a vacilor. Mişcarea de înaintare este urmată de mutarea centrului de greutate prin transportul masei posterioare. Membrul anterior va fi folosit drept sprijin şi întins înainte, începând, astfel, transportul trenului posterior.

Pentru ca transmiterea mişcării să se realizeze cu flexibilitatea necesară, trenul anterior este lipsit de claviculă, iar amortizarea se face printr-o prindere din muşchi şi din tendoane a omoplatului cu scheletul. Un sistem de amortizare similar pentru trenul inferior ar fi o pierdere inutilă de putere şi de randament în mişcare. De aceea, trenul posterior este strâns legat de scheletul corpului.

Fără o amortizare a mişcării, trenul posterior este mai puternic solicitat, astfel că şi ongloanele membrelor posterioare vor fi mai folosite, ele făcând legătura între corpul animalui şi suprafaţa de mişcare.

Biomecanismul mişcării. Balansarea greutăţii în timpul mersului conduce, prin mutarea greutăţii pe membre, la suprasolicitarea părţii externe a onglonului. Aceasta nu poate, în cazul suprafeţelor dure, să se afunde în acestea în timpul mersului, suportând astfel cea mai mare parte a sarcinii. Perpetuarea suprasolicitării conduce la stimularea creşterii cornului onglonului, ajungându-se astfel la un cerc vicios.

Vizualizat: 698 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Delfini la Sulina, Delta Dunării

Delfini la Sulina, Delta Dunării

Delfini la Sulina, Delta Dunării #danubedelta #delfini #sulina

Video: Calin Ene

Revista Ferma și o echipă de pasionați de turism prietenos cu mediul îți aduc zilnic delta la tine acasă și te invită, totodată, acasă în Sulina Fabuloasă, într-un inedit Drum De Deltă, un proiect de vacanță cum nu se poate mai necesar după o perioadă lungă care ne-a pus la grea încercare pe toți.

Citeste despre proiect aici: https://www.revista-ferma.ro/proiecte-ferma/drum-de-delta-vezi-si-evadezi

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga Ridichea furajera - cea mai buna cultura pentru inverzire Tractoarele Massey Ferguson și încărcătoarele Weidemann în acțiune!
Valorificarea producţia de cereale

Cum veţi valorifica producţia de cereale de anul acesta?