Fabrica Valtra de la Suolahti a devenit prima din lume care utilizează "Neste MY Renewable Diesel", un biocombustibil de înaltă performanţă cu emisii reduse de carbon, ca şi primă alimentare pentru toate tractoarele noi.
Prin urmare, aproximativ 700.000 de litri de motorină convenţională vor fi înlocuiţi în fiecare an cu acest tip de carburant obţinut 100% din deşeuri şi reziduuri vegetale. Când tractoarele rulează pe linia de asamblare, atunci are loc prima alimentare cu combustibil, iar începând cu luna martie toate noile tractoare din această fabrică îşi încarcă rezervoarele cu "Neste MY Renewable Diesel", la fel şi motostivuitoarele care operează în uzină.
În prezent, nouă din cele zece tractoare noi fabricate la Suolahti sunt exportate în peste 75 de ţări din întreaga lume, inclusiv România, unde Valtra este reprezentată de MEWI.
Neste MY produce până la 90% mai puţine emisii de gaze cu efect de seră comparativ cu motorina convenţională. Reducerea emisiilor obţinute prin utilizarea carburanţilor diesel regenerabili se presupune că ar corespunde eliminării a aproape 560 de autoturisme de pe şosele pentru un an sau aproximativ 46.000 de ore de tractor fără emisii anuale!
Capacitate de pornire la rece
Reprezentanţii Valtra susţin că acest carburant obţinut din surse regenerabile are calităţi deosebite, iar una dintre proprietăţi este pornitul la rece chiar şi în condiţii arctice. Motorina poate fi utilizată în tractoare fără aditivi şi fără a fi nevoie să se schimbe motoarele.
"Prin utilizarea Neste MY, Valtra îşi consolidează rolul de producător responsabil şi inovator. Fiecare nou tractor Valtra va fi livrat clienţilor cu un combustibil regenerabil 100%, care este rafinat în conformitate cu principiile economiei circulare şi a cărei materii prime provine, parţial, de la fermieri ca ei înşişi", a precizat Mikko Lehikoinen, directorul de marketing al companiei finlandeze.
Motorina Neste MY obţinută din surse regenerabile este clasificată ca "ulei vegetal hidrogenat" (HVO) şi nu trebuie confundat cu bio-dieselul tradiţional (FAME / Metil Esteri ai Acizilor Graşi). Aparent, ea poate fi utilizată în orice raport de amestecare sau, ca atare, în orice motor diesel.