Reclama header big full
Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

Tractoare John Deere: 6195M și 6195R prezentate comparativ

Publicat: 12 mai 2020 - 16:31
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

O comparație extinsă între două tractoare John Deere din seria 6 – modelele 6195M și 6195R. Ce alegem: modelul economic sau oferta completă? Prin intermediul unui test practic, am vrut să aflăm care sunt elementele tehnice de care avem cu adevărat nevoie.


Ce vei regăsi în acest articol:

  1. Tabel cu date tehnice
  2. Tipul de client al tractorului John Deere 6195M
  3. Tipul de client al tractorului John Deere 6195R
  4. Tractoarele John Deere cu şi fără IPM (management inteligent al puterii)
  5. Diferențe între cutiile de viteze
  6. Cabina
  7. Informații suplimentare
  8. Concluzia noastră 

 

Tractoare John Deere 6195R si 6195M_b

 

De câtă tehnologie are nevoie, în prezent, un tractor din clasa medie? Acest aspect reprezintă subiectul dezbaterilor amănunţite între specialişti şi pe forumuri. Astfel, este formulată frecvent una şi aceeaşi afirmaţie – şi anume că, în prezent, tractoarele dispun de nenumărate dotări electronice de care (chipurile) nu are nimeni nevoie. Dar: în situaţia în care producătorii de maşini cu tehnologie mai „rustică” contrazic acest argument, în mod paradoxal, sunt întâmpinaţi, la rândul lor, cu ironie şi sarcasm. Astfel, nu trebuie să fie vorba, întotdeauna, despre transmisie continuă, 50 km/h, sisteme electrohidraulice de comandă, ISOBUS şi sistem de direcţie, precum şi un management complex al întoarcerilor la capăt de rând. Uneori, în anumite situaţii, mai puţin poate însemna mai mult.

Tabel cu date tehnice: John Deere 6195M si 6195R

 

 

6195M

6195R

MOTOR

DPS PVS PowerTech; Tier 4 Final, 6,8 l cilindree;
143 kW/195 CP la 2.100 turaţii/min;
151 kW/205 CP la 1.800 turaţii/min;
880 Nm la 1.600 turaţii/min;
rezervor de motorină 325 l, AdBlue 28 l

DPS PVS PowerTech, Tier 4 final, 6,8 l cilindree;
143 kW/195 CP la 2.100 turaţii/min;
158 kW/215 CP la 1.800 turaţii/min;
rezervă de putere cu IPM până la 179 kW/243 PS;
910 Nm la 1.600 turaţii/min, cu rezerva de putere 984 Nm;
rezervor de motorină 395 l, AdBlue 28 l

TRANSMISIE

PowerQuad Plus, AutoQuad Plus (cu/fără EcoShift);
Command Quad Plus (cu/fără EcoShift);
20/20 trepte, 40 km/h;
manetă Shuttle inversor cu poziţie neutră

PowerQuad Plus (numai 40 km/h);
AutoQuad Plus (cu/fără EcoShift);
câte 20/20;
Direct Drive (24/21) sau AutoPowr (progresiv); 40 sau 50 km/h;
manetă Shuttle inversor cu poziţie neutră şi parcare

PRIZE DE PUTERE

1.000/540/540E, fără modulare, preselectare mecanică cu manetă, activare prin comutatorul basculant; 1.000er FZW opţional

1.000/540/540E sau 1.000/1.000E/540, modulat, preselectare în terminal, activare prin comutatorul basculant; 1.000er FZW opţional

MECANISM DE RIDICARE

Capacitate de ridicare spate maxim 8,5 t, faţă opţional Economy-FKH cu capacitate max. de ridicare 4 t

Capacitate de ridicare spate maxim 8,5 t, faţă opţional Economy-FKH cu 4 t capacitate max. de ridicare sau Premium-FKH cu capacitate max. de ridicare de 4,0 t şi sistem de reglare a poziţiei

SISTEM HIDRAULIC

Pompă LoadSensing114 l/min; 25 l sau 37 l demontabil;
max. 4 prize spate sau 3 prize + PowerBeyond; max. 3 prize frontale;
acţionare mecanică

Pompă LoadSensing114 l/min;
opţional 155 l/min; 42 l sau 55 l demontabil;
max. 6 prize spate sau 5 prize + PowerBeyond; max. 3 prize frontale;
acţionare mecanică (Select) sau electro-hidraulică cu reglarea debitului (Premium, Ultimate)

CABINĂ

6 stâlpi, 4,79 mp suprafaţă din sticlă, suspensie mecanică; consolă comenzi lateral dreapta şi habitaclu cu volan; instalaţie de climatizare

Cabină cu 4 sau 5 stâlpi, 6,11 mp suprafaţă din sticlă, suspensie hidraulică, opţional activă, comenzi integrate în cotiera CommandArm terminal tactil integrat (diagonala ecranului de 7 sau 10 ţoli), trapă panoramică şi oglinzi extensibile electric; sistem automat de climatizare

SISTEM DE ILUMINAT

max. 12 lumini de lucru, cu halogen

max. 20 de lumini de lucru, cu LED

ELECTRONICĂ

Racord ISOBUS spate şi activare opţională; terminal GreenStar 2600 cu sistem de direcţie AutoTrac

Racorduri ISOBUS spate şi faţă, şi activare opţională; Sistem de direcţie AutoTrac, JDLink, diagnosticare la distanţă, accesare de la distanţă a ecranului, TIM/TIA

ŞASIU

Punte faţă TLS opţional cu suspensii, ampatament de 2,80 m; osie cu flanşă spate; 7 variante de roţi până la 710 mm

Punte faţă TLS cu suspensie în varianta standard, ampatament de 2,80 m; osie cu flanşă sau osie reglabilă spate; 13 variante roţi cu lăţime până la 800 mm

GREUTĂŢI

Greutatea proprie aproximativ 7,5 t, greutate totală max. admisă 12,3 t

Greutatea proprie aproximativ 8,4 t,  greutate totală max. admisă 13,45 t

 

Tipul de client al tractorului John Deere 6195M

 

  • fermele de familie care nu au nevoie de cele mai ridicate standarde privind confortul de utilizare şi de rulare şi care acordă o atenţie sporită cheltuielilor/costurilor
  • fermele mari cu lucrători sezonieri şi practicanţi, aflaţi în căutarea unui tractor uşor de utilizat
  • contractori care caută un tractor simplu, cu costuri reduse de service – sau un tractor cu mai puţine dotări electronice, pentru activităţi de transport în incinta şantierelor etc.
  • producătorii de legume, care lucrează, de asemenea, preponderent cu muncitori sezonieri din străinătate şi care apreciază, de asemenea, o utilizare facilă
  • întreprinderile care efectuează un volum redus de operaţiuni cu ajutorul tractorului şi care nu necesită dotări complexe în acest scop

 

Tipul de client al tractorului John Deere 6195R

 

  • fermele de familie care vor un tractor simplu cu ceva mai multe dotări
  • fermele de familie care lucrează frecvent cu ISOBUS şi managementul datelor
  • exploataţiile mari care caută un tractor confortabil şi bine echipat pentru operaţiuni de transport şi lucrări de întreţinere
  • contractori care au nevoie de un tractor care să lucreze cu un număr ridicat de utilaje şi să efectueze, satisfăcător, lucrări complexe
  • clienţii care efectuează, în principal, lucrări de transport pe distanţe mai lungi cu tractorul

De asemenea, nu trebuie omis faptul că valoarea de revânzare prezintă o importanţă ridicată. În situaţia în care tractorul urmează a fi casat şi înlocuit după patru până la şase ani, va fi obţinut un preţ mai bun cu dotări cât mai moderne şi mai complexe. Dar dacă se are în vedere o durată de utilizare de 8, 10, 12 sau mai mulţi ani, dotările prezintă o importanţă tot mai redusă. Nu trebuie să trecem cu vederea: în cazul în care comparăm preţul de catalog pentru un model 6195M cu nivel ridicat de echipare cu cel la care este disponibil un 6195R cu cel mai înalt nivel de dotări (Ultimate), se constată o diferenţă de preţ care este, fără îndoială, un subiect de reflecţie.

 

Comparația practică a celor două tractoare John Deere 

 

Pentru comparaţia noastră au fost disponibile un model 6195M bine echipat, cu CommandQuad Plus şi transmisie Eco, precum şi un 6195R cu gama de dotări Ultimate şi transmisie DirectDrive. Am utilizat aceste modele atât la prelucrarea solului, cu un combinator cu trei rânduri de organe active cu lăţimea de 3 m, precum şi la distribuirea de dejecţii lichide, cu o cisternă cu rezervor de 21 mc. Astfel, am obţinut o imagine destul de exactă asupra performanţelor obţinute la rularea în câmp şi pe şosea.

 

Tractoarele John Deere cu şi fără IPM (management inteligent al puterii)

 

Să începem cu motorul: ambele tractoare lucrează cu motorul PowerTech PVS de 6,8 l fabricat de Deere Power Systems, pe scurt DPS. Pentru standardul de emisii Tier 4 Final, turbina de alimentare secvenţială liniară disponibilă iniţial a fost înlocuită cu o turbină VTG (turbină cu geometrie variabilă – n.trad.). Diferenţele apar la configurarea motorului, în special ca urmare a faptului că 6195R, spre deosebire de 6195M, este echipat cu sistemul de management al puterii IPM – astfel încât, la anumite operaţiuni, este disponibilă o rezervă suplimentară de putere. IPM cu rezerva generoasă de putere reprezintă şi motivul pentru care 6195R, spre deosebire de 6195M, funcţionează cu o turbină de supraalimentare.

 

Comparatie motor tractoare John Deere_b

Ambele motoare  (6195M stanga, iara 6195R dreapta) cu şase cilindri funcţionează, în prezent, cu o turbină VTG în locul turbinei de supraalimentare secvenţiale liniare. 6195M dezvoltă, astfel, o putere maximă de 205 CP şi un cuplu maxim de 880 Nm. Iese în evidenţă turbina de supraalimentare a modelului 6195R care, asociată cu rezerva de putere, dezvoltă o putere maximă de până la 243 CP şi un cuplu motor maxim de 984 Nm.


În cifre: la 2.100 turaţii/min turaţie nominală, motorul cu şase cilindri dezvoltă, la bordul ambelor tractoare, 143 kW/195 CP, conform normei ISO. Puterea maximă la reducerea turaţiei se cifrează, în cazul ambelor tractoare, la aproximativ 1.800 turaţii/min – cu 158 kW/215 CP la 6195R, aceasta este ceva mai ridicată decât la 6195M, cu 151 kW/205 CP. Iar dacă se activează, la modelul 6195R, şi rezerva de putere (la efectuarea de operaţiuni cu priza de putere de la 1,0/2,5 km/h, la transport de la 15/20 km/h), agregatul pune la dispoziţie o putere maximă de până la 179 kW/243 CP. Este, aşadar, disponibilă o diferenţă de aproape 30 CP în ceea ce priveşte puterea maximă care poate fi atinsă! Am resimţit această diferenţă în special la rularea pe şosea cu cisterna de dejecţii plină, unde 6195R a reuşit să accelereze ceva mai bine – ceea ce nu se datorează doar echipării cu o altă transmisie.

În ceea ce priveşte întreţinerea motoarelor, ambele tractoare asigură un nivel similar: intervalul de înlocuire a uleiului este, în toate situaţiile, prelungit, fiind de 750 de ore de funcţionare, filtrul de aer este accesibil cu dificultate în cazul ambelor modele, fiind amplasat pe partea dreaptă (potrivit informaţiilor oferite de către John Deere, acesta nu trebuie curăţat în afara intervalelor de inspecţie). Pentru efectuarea lucrărilor de curăţare, setul de radiatoare al modelului 6195R este accesibil ceva mai greu. În ceea ce priveşte rezervorul de motorină, 6195R prezintă o capacitate de 395 l, iar 6195M dispune de un volum ceva mai redus, de 325 l. Rezervorul de AdBlue, de 28 l, are aceeaşi capacitate la ambele tractoare. Suplimentar faţă de tratarea gazelor de evacuare cu SCR, sunt disponibile un filtru activ de particule de motorină care nu necesită efectuarea de lucrări de întreţinere, precum şi un DOC pentru filtrarea gazelor de ardere conform standardului Tier 4 Final.

 

 

tractor John Deere 6195M_b

6195M: : Pe spate sunt disponibile maxim patru prize de putere, toate acţionate mecanic. Pompă LoadSensing cu debit de 114 l/min, capacitatea de ridicare este identică cu cea a modelului 6195R.

 

tractor John Deere 6195R_b

6195R: : Până la şase prize electro-hidraulice pe spate, cu reglarea debitului, în varianta de echipare Premium şi Ultimate. Opţional, este disponibil un ridicător frontal Premium cu sistem de reglare a poziţiei şi comenzi externe. În plus: şi pentru puntea faţă este disponibilă o priză ISOBUS.

 

Diferențe între cutiile de viteze

 

Cea mai importantă diferenţă în ceea ce priveşte cutia de viteze: toate modelele 6M sunt disponibile exclusiv cu 43 km/h viteză finală, în timp ce 6R este disponibil, opţional, cu 40 km/h sau 50 km/h. Cine doreşte să se deplaseze cu viteză ridicată de transport, va apela, aşadar, la seria 6R. Câteva diferenţe sunt evidenţiate şi cu privire la configuraţia transmisiilor: 6195M este echipat de către John Deere cu PowerQuad Plus, sau cu AutoQuad Plus (opţional ca EcoShift) sau cu CommandQuad Plus (de asemenea, la un preţ suplimentar, cu EcoShift). EcoShift înseamnă că viteza de 43 km/h este atinsă la o turaţie redusă a motorului, de aproximativ 1.550 turaţii/min. Toate cutiile de viteze oferă 20/20 trepte, divizate în cinci grupe, fiecare cu patru trepte de putere.

În urma probei practice, am identificat diferenţele între ambele cutii de viteze. În faţa cultivatorului la 6195R DirectDrive nu a fost necesară, de exemplu, o schimbare a grupei pentru a rula cu o viteză cuprinsă între 7 km/h şi 17 km/h. Pe de altă parte, cu 6195M, la o viteză de 16 km/h, cu treapta C4 cuplată, am ajuns la limite, cel puţin în situaţia în care am dorit să lucrăm cu o turaţie mai redusă. Pe de altă parte, nu este util ca lucrările să fie efectuate cu treapta D, deoarece ar conduce la o viteză prea mare la întoarcerea de la capătul rândului, iar, în acest caz, s-ar impune modificarea grupei de viteză. Pentru ambele cutii de viteze există posibilitatea de a preselecta o viteză de referinţă cu ajutorul rotiţelor de pe maneta de comandă. Cutia automată (cu maneta de acceleraţie împinsă către înainte sau cu memoria pentru turaţii activată) va încerca, în acest caz, să atingă şi să menţină această viteză. Ambele cutii de viteze dispun şi de o funcţie SpeedMatch, treptele de cuplare sunt adaptate în funcţie de suprapunere şi optimizare – de exemplu, la CommandQuad Plus, la trecerea de la D4 în grupa C, software-ul alege direct treapta C2, sau, la DirectDrive, la trecerea de la B8 în grupa C, software-ul alege direct treapta C2 sau C3.

La accelerarea cu cisterna de dejecţii plină şi goală au existat doar diferenţe reduse. Până la 40 km/h, diferenţa între cele două tractoare a fost de numai două (cu cisterna goală) până la patru secunde (cu cisterna plină), situaţie care se datorează în special faptului că transmisia CommandQuad Plus a trebuit să efectueze trei schimbări ale grupei, în timp ce pentru DirectDrive a fost suficientă numai o singură schimbare a grupei. Aşadar, cuplarea grupei la CommandQuad Plus EcoShift durează ceva mai mult. Faptul că 6195R, în ciuda rezervei de putere, nu accelerează mai rapid se datorează, fără îndoială, şi se explică şi prin masa în lucru mai ridicată cu aproximativ 10 procente (aproximativ 900 kg).

O importanţă mai ridicată a revenit alegerii treptei corecte de pornire – cu cisterna goală este utilă, fără îndoială, selectarea unei trepte mai ridicate de pornire, deoarece pot fi economisite, în acest mod, alte două până la patru secunde şi se poate realiza o pornire mai rapidă în intersecţii şi la semafoare. Cu caracter general, s-a remarcat însă, în mod negativ, faptul că ambele cutii de viteze au fost nevoite să parcurgă toate treptele de viteză. În aceste condiţii, la traversarea de drumuri circulate intens, tractorul se transformă într-un obstacol pentru trafic, în special în situaţia în care este necesară cuplarea unei trepte reduse de deplasare. Din acest motiv, ne-am dori ca, în cazul CommandQuad Plus, să existe posibilitatea de cuplare manuală a grupelor, prin trecerea peste treptele de putere – de exemplu, pentru a trece direct de la B2 la C1. În cazul DirectDrive, această posibilitate nu există în principiu, dar nu prezintă o relevanţă semnificativă, dat fiind că, de regulă, este necesară o singură schimbare a grupei.

 

Cabina tractoare John Deere_b

6195M (stanga): Cabina este mai îngustă şi mai scurtă, luminile de lucru sunt disponibile, în varianta standard, numai cu halogen.

6195R (dreapta): Opţional pot fi livrate până la 20 de lumini cu LED – diferenţa faţă de 6195M este enormă, în cazul efectuării de lucrări pe timpul nopţii.

 

Diferențe cu privire la sistemul hidraulic

 

Diferenţele sunt mai evidente în ceea ce priveşte sistemul hidraulic. Este adevărat că ambele tractoare oferă, în echiparea standard, o pompă LoadSensing cu o capacitate de 114 l/min. Pentru modelul 6195R, aceasta poate fi transformată, opţional, într-o pompă de 155 l/min – pentru 6195M nu există această posibilitate. Astfel, 6195M dispune de o capacitate de numai 25 l, cu rezervor suplimentar de 37 l. La 6195R, în varianta standard sunt disponibili 42 l, iar la cerere, 55 l.

Suplimentar, 6195M poate fi echipat, pe spate, cu maxim patru prize hidraulice cu dublu circuit sau, alternativ, cu trei prize plus PowerBeyond. În plus, pot fi comandate trei prize montate între osii , situaţie în care vor fi disponibile numai trei prize hidraulice pe spate. Pe de altă parte, la 6195R pot fi prevăzute, pe spate, până la şase prize hidraulice cu dublu circuit, respectiv cinci prize plus PowerBeyond. Dar: şi în situaţia în care sunt utilizate trei prize montate între osii (categorie în care sunt incluse şi prizele pentru ridicătorul frontal), sunt posibile până la şase prize pe spate.

La 6195M, acţionarea se realizează, în toate situaţiile, mecanic, cu drosele externe – aspect care produce efecte asupra confortului de utilizare şi a posibilităţii de anticipare a modului de deplasare şi de management al datelor. La 6195R, sunt disponibile prize mecanice numai în versiunea de echipare Select. La gama de echipare Premium şi Ultimate sunt disponibile, de regulă, prize electro-hidraulice cu reglare electronică a debitului.

La capitolul capacitate de ridicare, ambele tractoare sunt identice, şi susţin, la nivelul punţii spate, până la 8,5 t, iar al punţii faţă, până la 4,0 t. Astfel, 6195M dezvoltă o sarcină utilă nesemnificativ mai redusă, mai exact aproximativ 4,8 t (6195R: aproximativ 5 t). Cu toate acestea, 6195R este echipat frontal cu mecanismul de ridicare Premium, cu acţionare externă, precum şi cu sistem integrat de reglare a poziţiei – ceea ce reprezintă un plus la efectuarea de lucrări cu cositori sau cu pluguri frontale. De asemenea: o priză ISOBUS faţă este disponibilă numai la 6195R, în timp ce, la nivelul punţii spate, ambele tractoare pot fi prevăzute cu priză ISOBUS.

Suplimentar, ambii „candidaţi” se disting la detalii de echipare mai puţin importante, ca de exemplu stabilizatoarele laterale sau accesibilitatea comenzilor externe (pentru ridicătorul spate, butoanele sunt mult prea mici).

 

Cabina

 

Cabina tractor John Deere 6195M_b

6195M: Spaţiul este ceva mai redus în consola de comandă, accesul prin uşa îngustă este mai dificil – în special în situaţia în care este extins scaunul pasagerului. Toate comenzile sunt integrate în consola laterală dreapta şi în consola volanului, exceptând limitarea înălţimii de ridicare, iar configurarea EHR este foarte dificilă. Cine doreşte să lucreze cu ISOBUS şi cu sistemul de direcţie, trebuie să aibă un terminal GreenStar sau terminale alternative ISOBUS şi pentru sisteme de direcţie.

Cabina tractor John Deere 6195R_b6195R: O senzaţie mult îmbunătăţită de spaţiu, comenzi moderne la nivelul cotierei cu monitor cu ecran tactil de 10 ţoli, opţiuni mai multe şi mai bune pentru scaunul şoferului, sistem de gestionare a întoarcerilor la capăt de rând iTEC Pro. Editarea EHR este posibilă numai la nivelul terminalului. Indicatoarele rotunde de bord pentru turaţia motorului şi viteza de mers sunt greu de citit. În acest sens, ne-am dori un afişaj digital (suplimentar), pentru a nu fi nevoiţi să privim tot timpul în terminalul din dreapta, prevăzut pentru numeroase alte informaţii.

Să trecem la cabină – la modelul 6195M, aceasta are la bază cadrul mai vechi de la seriile 7030 Premium şi 6030, ceea ce înseamnă: structură cu 6 stâlpi, o lăţime mai redusă, comenzi la nivelul consolei laterale dreapta şi, opţional, suspensie mecanică a cabinei. Pe de altă parte, 6195R dispune de o cabină modernă cu 4 stâlpi, cu uşă pe stânga, iar, pentru un preţ suplimentar, este disponibilă suspensia hidraulică HCS Plus. Dimensiunile şi configuraţia cabinei se remarcă prin suprafaţa geamului – la acest capitol, 6195R oferă 6,11 mp, în comparaţie cu 4,79 mp la modelul 6195M. În timp ce pasagerul de la bordul tractorului 6195M trebuie să îşi înghesuie picioarele între montantul faţă stânga şi consola volanului, la bordul modelului 6195R se bucură de mai mult loc – aceasta, deoarece cabina este nu doar mai lată, ci şi mai lungă, astfel încât rămâne mai mult spaţiu până la parbriz. Ambele cabine, cu un nivel de 71 db(A), sunt destul de silenţioase. Noi am considerat că zgomotul de frecvenţă înaltă produs de motor perceput în ambele cabine este destul de neplăcut, însă aceasta este o chestiune subiectivă.

O altă diferenţă importantă: 6195R dispune de comenzi moderne la nivelul volanului, astfel încât majoritatea funcţiilor pot fi controlate prin simpla apăsare a butonului. Pentru aceasta, este disponibil, în funcţie de echipare, un terminal cu dimensiunea de 7 ţoli sau 10 ţoli, cu opţiuni complexe de configurare şi editare, care include şi ISOBUS şi sistemul de direcţie. Modelul 6M necesită, în acest scop, un terminal GreenStar (2630 sau mai vechi), disponibil la costuri ridicate. Micul computer de bord de la nivelul afişajului multifuncţional oferă câteva funcţii valoroase de editare şi include contorul pentru productivitate.

 

Informații suplimentare

 

  • Seria 6M include opt modele (trei dimensiuni de cadru) cu o putere nominală cuprinsă între 110 CP şi 195 CP, conform normei ISO, seria 6R oferă unsprezece modele (patru dimensiuni de cadru), de la 110 CP până la 250 CP.
  • Ambele serii pot fi livrate cu suspensie hidraulică a punţii faţă (TLS Plus cu reglare automată a nivelului).
  • 6195M este disponibil numai cu sistemul de management iTEC Basic, iar 6195R cu iTEC editabil. Nivelul de bază include controlul automat al prizelor de putere, tracţiunea integrală şi blocajul diferenţialului (datorită sistemului mecanic de comandă, însă fără computer de bord şi, de asemenea, fără ridicător frontal). Varianta iTEC include controlul automat al sistemelor electro-hidraulice de comandă, al mecanismului frontal şi posterior de ridicare, controlul turaţiei motorului, vitezei de mers etc.. Din acest motiv, succesiunile complexe de funcţii nu sunt un punct forte al modelului 6195M.
  • Pentru 6195M este disponibilă pentru puntea spate numai o osie cu flanşă, în timp ce modelul 6195R poate fi livrat, opţional, cu osie reglabilă.
  • 6M pot fi echipate din fabricaţie doar cu proiectoare cu halogen, în timp ce pentru 6R sunt disponibile opţional până la 20 de lumini cu LED.
  • 6R oferă opţiuni electronice complexe, de exemplu JD Link Select şi Ultimate, diagnosticare la distanţă şi accesare la distanţă a afişajului prin telemetrie, şi multe altele. Şi acesta reprezintă un plus, în special pentru contractori.

 

Concluzia noastră 

 

Ambele tractoare John Deere care au participat la test pot îndeplini în mod corespunzător aproape toate sarcinile specifice pentru tractoarele din această clasă de putere. La bordul tractorului 6195R, totul este simplificat, iar uneori mult mai confortabil – comenzile sunt mai moderne, oferă mai multe posibilităţi de stocare şi funcţii extinse de programare, precum şi de editare. În acest context, 6195R are un rezervor mai mare de ulei şi este disponibil cu o viteză de 50 km/h. La acestea se adaugă pachetul de aplicaţii electronice opţionale pentru 6195R, cu telemetrie şi multe altele, precum şi gama mai variată de roţi.

Graţie cutiei de viteze automatizate (care prezintă, evident, potenţial de dezvoltare) şi a suspensiei punţii faţă şi a cabinei, şi modelul 6195M reprezintă un post de lucru confortabil, însă cu mai puţine ajutoare electronice şi mai multe elemente mecanice. 6195R îşi justifică însă, în orice moment, preţul suplimentar, iar aceasta nu doar datorită valorii mai bune de revânzare.

  

De Matthias Mumme

Tradus și adaptat din revista Traction Magazine

Vizualizat: 2758 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Branislav Giurici, despre cum și-a asigurat plantația de portaltoi de viță-de-vie

Branislav Giurici, despre cum și-a asigurat plantația de portaltoi de viță-de-vie

V-ați asigurat culturile? Daunele au fost nelipsite pe plantațiile de viță de vie portaltoi în județul Timiș! 
Branislav Giurici ne recomandă Agra Asigurări! Contactează-i! https://www.agraasigurari.ro/

Reporter: Liviu Gordea
Imagine: Zsolt Tamássy

Cum au combătut cei de la Cramele Recaș bolile și dăunătorii viței-de-vie cu Syngenta AGRO EDMA, 2.500 ha: La discuit și fertilizat cu Massey Ferguson 8740S DYNA-VT şi 7726S DYNA 6 Trei lucrări dintr-o singură trecere cu discul Discordon DXRV II
Valorificarea producţia de cereale

Cum veţi valorifica producţia de cereale de anul acesta?