Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

TAGRO 102 - îndrăzneala de a redeveni ce-am fost

Publicat: 20 ianuarie 2019 - 17:45
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

Pe 30 octombrie a.c., la Hotel Caro din Bucureşti, cu o lună înaintea sărbătoririi Centenarului Marii Uniri şi cu doar o zi înaintea deschiderii oficiale a IndAgra, IRUM Reghin şi-a dezvelit “mezinul”, ca pe un Făt-Frumos, în faţa presei şi a invitaţilor de suflet ai companiei!

În familia Oltean a mai intrat un membru cu drepturi speciale! Fondatorii MAVI Prod (acţionarul IRUM Reghin) mai aveau nevoie de cineva care să le împlinească viaţa. Aşa s-a născut TAGRO 102, din dragoste şi dorinţă. Aş avea multe de spus după ce am văzut pentru prima dată tractorul de concepţie sută la sută românească, produs de IRUM Reghin chiar în anul Centenarului. Cei 102 de cai putere de sub capotă vă invită să-i struniţi, iar cabina generoasă are loc berechet şi pentru mândra voastră. Numele TAGRO 102 e un acronim de la Tractor Agricol Românesc. Dar parcă aduce cumva şi cu un personaj care va dăinui în inimile românilor. M-am lăsat un pic purtat de sentimente, iar ceea ce a urmat la IndAgra m-a convins că lumea îl aştepta ca pe un prinţ. Unii cu speranţă, alţii cu interes iar câţiva cu invidie. Fiecare dintre aceste sentimente sunt umane şi de aceea am asemuit creaţia celor de IRUM Reghin cu un personaj de poveste, puternic şi frumos totodată!

TAGRO 102 - îndrăzneala de a redeveni ce-am fostClick pe poza pentru galerie!

Aprilie 2019 va deschide producţia de serie a TAGRO 102
Fermierii aşteaptă momentul în care îl vor putea pune la treabă. Dar pentru aceasta mai sunt de trecut câţiva paşi, precum omologarea RAR şi introducerea în linia de asamblare, care se va produce undeva la începutul lunii aprilie 2019, după spusele celui „care are misiunea de a continua lucrurile începute de noi”, cum frumos s-a exprimat Mircea Oltean despre fiul său şi al Violetei Oltean, Andrei Oltean. CEO MAVI Prod, Mircea Oltean a dezvăluit presei că „ideea acestui tractor s-a născut şi din dorinţa de a arăta că putem şi noi (românii n.r.) să facem lucruri măreţe”. Zis şi făcut! TAGRO 102 nu este un tractor low-cost, ci se doreşte a fi un concurent real pentru utilajele care vin în România din Occident. De aceea, motorizarea şi soluţiile constructive nu au fost „zgârcite”. Iar designul a reuşit să creeze o identitate vizuală puternică. Lumea agricolă a roit în jurul celor două prototipuri prezente la IndAgra 2018 ca centru principal de interes, TAGRO 102 fiind de departe vedeta celui mai mare târg agricol din sud-estul european!

20% din piaţa oficială a tractoarelor noi
Preţul tractorului va varia în sus de la 34.500 euro, până aproape de 40.000 euro, în funcţie de opţiuni şi de dotări. Motorizarea va fi asigurată de motoare FPT cu norma de poluare Tier 4 final, având puteri de 86, 95 şi 102 CP. Garanţia va fi de doi ani sau 1.500 ore de funcţionare, iar MAVI Prod va asigura atât vânzarea, cât şi întreţinerea în garanţie şi post-garanţie prin cele 18 centre naţionale proprii. De altfel, IRUM Reghin deţine deja 20% din piaţa oficială a tractoarelor noi prin cele 500 de utilaje Belarus vândute în 2017, an în care România a cumpărat în total 2.500 de unităţi noi.

IRUM Reghin are singurul centru de cercetare pentru tractoare din sud-estul Europei
MAVI Prod are o cifră de afaceri de circa 40 milioane de euro şi peste 700 de angajaţi. Doar în centrul de cercetare-dezvoltare iFOR lucrează peste 50 de ingineri, Călin Alfianu fiind unul dintre cei mai străluciţi specialişti repatriaţi, care au participat activ la desăvârşirea lui TAGRO 102. Alături de managerul proiectului, Eduard Lucaci. Sub implicarea şi supravegherea lui Andrei Oltean, care se pare că este răspunzător de cheltuirea cu folos a celor peste patru milioane de euro dedicate acestui proiect în cei aproape trei ani de la demarare. Planurile de expansiune pe segmentul tractoarelor agricole se tot măresc, după ce în 2007 proiectul comun cu UTB a căzut deoarece uzina de la Braşov a intrat în faliment! Pe lângă utilajele realizate în colaborare cu Belarus, prognozate a fi montate la Reghin anul viitor, Mircea Oltean spune că au programată construirea a 200 de unităţi TAGRO. Pentru anii următori se vizează creşterea la 300 bucăţi în 2020, iar din 2021 cifra ar trebui să ajungă la 500 de unităţi.
Cât priveşte prognoza pentru anul 2028, spune Mircea Oltean, CEO MAVI Prod, „În România se vor vinde per total circa 8.000 de unităţi, iar noi ne dorim să ne păstrăm de acum ponderea pe acest segment!”
Conferinţa de lansare a TAGRO 102 a fost lipsită de prezenţa politicienilor, ceea ce m-a mirat. Deşi la IndAgra aceştia s-au înghesuit să se pozeze cu tractorul de producţie şi concepţie 100% românească. Oricum, mediul de afaceri îşi doreşte ca politicul să nu le pună prea multe piedici în dorinţa de creştere economică sănătoasă. Creştere care se vede frumos şi la Reghin!
Pe final nu pot decât să vă împărtăşesc bucuria mea că am fost prezent atât la anunţarea intenţiei lansării acestui tractor, cât şi la momentul punerii lui în atenţia publicului. Cât priveşte “botezul” TAGRO 102 la IndAgra, cu sinceritate cred că a fost un real succes!

 

CARACTERISTICILE TRACTORULUI TAGRO 102:
• Motor FPT 86, 95, 102 CP;
• Norma de poluare: Stagiu IV final;
• Capacitate cilindrică: 3387 cmc;
• Putere: 102 CP (75Kw);
• Cuplu maxim: 430 Nm la 1 400 rpm;
• Filtru de aer: uscat;
• Rezervor combustibil: 110 l;
• Rezervor AdBlue: 20 l;
• Cutie de viteze: Shuttle cu 12 viteze de mers înainte şi 12 viteze de mers înapoi;
• Inversor mecanic;
• Blocare diferenţial: electrohidraulică;
• Tracţiune: 4 x 4;
• Cuplare tracţiune 4 x 4: electrohidraulică;
• Priza de putere spate: Independentă cu 540/1000 rpm;
• Debit pompă hidraulică: 60 litri/min;
• Capacitate de ridicare în tiranţi spate: 4400 kg, cu Sistem Auto Lift;
• Cuple hidraulice spate: 2 perechi;
• Certificată ROPS şi FOPS, vizibilitate sporită, scaun operator cu pernă de aer, centură de siguranţă, scaun pasager cu centură, girofar, ştergătoare cu spălător parbriz faţă/spate, geam spate cu degivrare;
• Aer condiţionat;
• Oglinzi retrovizoare;
• Faruri de lucru: 2 faţă/2 spate;
• Echipare radio.

 

Un articol publicat în revista Ferma nr. 20/225 (ediţia 15-30 noiembrie 2018)

 

Vizualizat: 105 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Delfini la Sulina, Delta Dunării

Delfini la Sulina, Delta Dunării

Delfini la Sulina, Delta Dunării #danubedelta #delfini #sulina

Video: Calin Ene

Revista Ferma și o echipă de pasionați de turism prietenos cu mediul îți aduc zilnic delta la tine acasă și te invită, totodată, acasă în Sulina Fabuloasă, într-un inedit Drum De Deltă, un proiect de vacanță cum nu se poate mai necesar după o perioadă lungă care ne-a pus la grea încercare pe toți.

Citeste despre proiect aici: https://www.revista-ferma.ro/proiecte-ferma/drum-de-delta-vezi-si-evadezi

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga Ridichea furajera - cea mai buna cultura pentru inverzire Tractoarele Massey Ferguson și încărcătoarele Weidemann în acțiune!
Valorificarea producţia de cereale

Cum veţi valorifica producţia de cereale de anul acesta?