Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma

Şi-a pus afacerea pe picioare cu încărcătoarele Schäffer

Publicat: 16 septembrie 2022 - 19:33
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

Flavius Parneu Tamaş este unul dintre jucătorii relativ noi pe piaţa comerţului internaţional cu cereale, însă performanţele obţinute în ultimii doi ani l-au propulsat în liga mare şi i-au consacrat deja notorietatea.

Incarcatoarele schaffer art ed. 01_b
În 2021 a operat în baza de la Biled un volum total de 110.000 tone, iar un rol important în consolidarea afacerii l-au avut cele două încărcătoare telescopice Schäffer, care reprezintă un sprijin vital pentru asigurarea vitezei de manipulare a mărfurilor, recordul unei zile fiind de 2.000 de tone încărcate, echivalentul a 74 de camioane!

Într-un moment în care criza alimentară constituie o ameninţare cât se poate de serioasă, în fosta bază de recepţie a cerealelor din Biled, o locaţie poziţionată strategic în partea de nord-vest a judeţului Timiş, cu acces la şosea, dar şi la reţeaua naţională de căi ferate, tânărul de 42 de ani a construit o adevărată fortăreaţă ce se întinde pe 7,5 hectare, unde se află numeroase spaţii de depozitare şi patru silozuri a câte 5.000 tone fiecare, construite cu bani europeni. Capacitatea totală de stocare în baza de la Biled este de 50.000 tone. Aici, din biroul său, Flavius este conectat la marile burse de cereale, de la New York, Paris sau Londra. 

Și-a pus afacerea pe picioare cu încărcătoarele Schäffer_b

 

Începuturile unui business de zeci de milioane de euro


Deşi este de profesie inginer horticol, s-a orientat mai mult spre latura agronomică. A avut la început o firmă de amenajare spaţii verzi, dar din cauza crizei economice din 2008-2009 a trebuit să renunţe. Ulterior a ajuns să lucreze la Timac Agro pe partea de nutriţie, după care s-a angajat la Brise Group, unde a activat timp de opt ani, până în 2017, când a decis că e timpul să lucreze pe cont propriu. „Aş fi dorit să mă ocup tot de nutriţie, dar mai mult pe partea de consultanţă. Neavând însă un capital de lucru suficient de mare pentru a atrage parteneri solizi cu produse de calitate, am zis că poate ar fi bine să încerc să fac comerţ cu cereale. Nu neapărat pentru a mă capitaliza, pentru că tradingul nu îţi oferă marje de profit foarte mari, dar era o modalitate de a creşte cifra de afaceri a companiei astfel încât să devină bancabilă”, a recunoscut bănăţeanul.

Incarcatoarele schaffer art ed. 02_b 

Schimbare de strategie


Şi-a înfiinţat două firme - Rom Farming, societate care se ocupă cu prestări de servicii în domeniul depozitării şi condiţionării mărfurilor, respectiv V&K Trading, care activează în domeniul comerţului cu cereale. „Până anul trecut ne-am focusat mai mult pe câştigarea cotei de piaţă, pentru a dovedi că avem capacitate logistică şi financiară să ne consolidăm poziţia, iar acum ne interesează şi marjele de profit. Înainte am lucrat mai mult pentru volume, dar între timp am schimbat strategia”, ne-a explicat directorul V&K Trading, companie care în 2021 a raportat o cifră de afaceri de 20 milioane de euro, iar estimările pentru anul acesta indică faptul că suma se va dubla.

Flavius_Parneu_Tamas IMG_4314_b

Cunoşteam echipamentele Schäffer din experienţa mea de lucru anterioară. Ştiam că dacă vrei să ai un randament bun şi rezultate pe măsură, trebuie să lucrezi cu Schäffer. De aceea, le recomand oricui, chiar şi fermierilor, nu doar celor care se ocupă cu spaţii de depozitare

FLAVIUS PARNEU TAMAŞ

Tânăr antreprenor din Banat

 

Relaţia cu Farm Tech


Ceea ce este cu adevărat impresionant la un volum atât de mare e faptul că tot ce înseamnă manipulare de cereale în baza de la Biled se face cu două încărcătoare telescopice articulate Schäffer, model 8620T, achiziţionate de la Farm Tech, importatorul exclusiv al mărcii germane pe piaţa din România. „Din punctul meu de vedere, şi totodată al şefului nostru de siloz, a fost cea mai bună opţiune pentru ceea ce avem noi aici. E un utilaj fiabil, extrem de versatil, se strecoară foarte uşor în magazii. Halele de depozitare care sunt construite pe orizontală au foarte mulţi stâlpi de susţinere şi de obicei necesită o bună manevrabilitate. Modelele pe care noi le-am achiziţionat îşi fac foarte bine treaba”, susţine directorul V&K Trading. Şi, cu mâna pe inimă, vă mărturisesc că nu am văzut nicăieri o activitate mai intensă decât în baza de la Biled, unde cele două Schäffer lucrează aproape fără oprire şi cu o agilitate demnă de cele mai grele curse cu obstacole.

Incarcatoarele schaffer art ed. 03_b 

Schäffer - performanţe remarcabile


În tradingul cu cereale, capacitatea de a livra la timp şi de a opera cantităţi mari depinde foarte mult de cum te organizezi din punct de vedere logistic. Totul trebuie să fie bine calculat pentru că orice sincopă poate pune în pericol întreaga activitate. „Noi ne asumăm să încărcăm un tren în 48 de ore. Vârful de recepţie a mărfurilor într-o zi a fost în jur de 2.000 de tone. Asta înseamnă 74 de camioane. Vă daţi seama ce volum încarcă cele două maşini Schäffer. Sunt foarte agile. Dar şi cei care le manipulează au o dexteritate aparte. Lucrează la foc automat, cum se spune. Nu-şi permit timpi morţi. Odată încărcat un camion, urmează altul. Şi să nu uităm de confortul operatorului, care este un aspect extrem de important”, a remarcat tânărul antreprenor.

Dacă va creşte capacitatea de stocare, aşa cum şi-a propus, pe viitor acesta are de gând să mai cumpere câteva încărcătoare Schäffer.

 

Precizie şi confort în operare


Încărcătoarele telescopice Schäffer sunt ideale pentru condiţii de lucru în siguranţă la înălţimi de ridicare mari, în spaţii înguste sau chiar pe teren accidentat. Designul compact le face uşor de utilizat mai ales în zone dificile de acces. Puntea spate oscilantă şi cilindrul cupei protejat de brațul telescopic sunt caracteristici esenţiale. De asemenea, unitatea de tracţiune hidrostatică oferă forţe de tracţiune ridicate, combinate cu un consum foarte redus de combustibil. În plus de asta, poziţia confortabilă a scaunului garantează o muncă relaxantă şi productivă pentru operator.

Incarcatoarele schaffer art ed. 04_b 

Volatilitatea preţurilor şi seceta, provocările momentului


Flavius Parneu Tamaş lucrează atât cu marii traderi, cât şi cu fermierii. Dacă aceştia din urmă nu doresc să-şi vândă producţia la recoltare pentru că preţul este prea mic, au posibilitatea de a stoca marfa la Biled şi să o vândă când consideră că merită. Din păcate, însă, piaţa este foarte volatilă în momentul de faţă. „Dacă în urmă cu trei ani puteau apărea fluctuaţii de 2-3 euro pe parcursul unei săptămâni, acum poţi avea o creştere de 10-15 euro pe tonă şi într-o oră să vezi că preţul scade cu 20 de euro. Vorbim de o instabilitate la nivel mondial. Practic, orice ştire pozitivă sau negativă poate avea impact asupra pieţei. Plus că foarte multe fonduri de investiţii s-au orientat spre activitatea comerţului cu cereale, astfel încât am ajuns să avem o piaţă foarte speculativă”, constată omul de afaceri.

Pentru 2022, acesta şi-a propus să ajungă la un volum tranzacţionat de 200.000 de tone. Recunoaşte însă că e dificil de atins această ţintă, în condiţiile în care recolta de porumb va fi semnificativ mai mică anul acesta din cauza secetei.

Incarcatoarele schaffer art ed. 05_b 

 

Investiţii de milioane de euro

 

Numai în logistică a investit în jur de 700.000 de euro. Pentru achiziţia celor două încărcătoare Schäffer şi utilajele necesare, a benzilor de încărcare, pentru amenajarea birourilor, etc. Pe lângă investiţia iniţială în achiziţia bazei şi construirea silozurilor, care ajunge la 5 milioane de euro. Silozurile şiFNC-ul (care ar urma să devină operaţional din această toamnă) au fost incluse într-un proiect finanţat în proporţie de 50% din fonduri europene.

Ca planuri de viitor, şi-a propus să renoveze staţia de cale ferată, pentru a putea şi descărca trenurile, nu doar să le încarce. „Ne-ar trebui buncăr de descărcare sub vagoane. Asta ne-ar da mai multă flexibilitate în ceea ce priveşte achiziţia de cereale. Pentru că am putea transporta din zone mai îndepărtate”, argumentează Flavius.

Incarcatoarele schaffer art ed. 06_b

REGULA DE AUR A TRADINGULUI

În toţi aceşti ani de când se ocupă de comerţul cu cereale, Flavius Parneu Tamaş a învăţat faptul că tradingul e o combinaţie între calcule matematice mai mult sau mai puţin complexe, inspiraţie de moment şi risc, asumat într-o oarecare măsură. Practic, nu e suficient să ai iniţiativă, îţi trebuie şi fler pentru a performa în acest business. „E o regulă care spune aşa: cumpără cât vrei tu, dar să nu uiţi să vinzi! Asta o ştiu de la fostul meu patron. Şi atunci încerc să-mi stabilesc o ţintă de preţ sau o marjă şi în momentul în care ating acea marjă, vând. De altfel, eu vând foarte des, dar niciodată cantităţi mari. Şi încerc cumva să o fac când piaţa nu este pe minus. Dar sunt şi situaţii când nu am de ales şi îmi asum pierderea”, a ţinut să precizeze antreprenorul.

SCHÄFFER 8620T - CARACTERISTICI TEHNICE

• Motor: Deutz Common Rail Turbo cu Intercooler, în 4 cilindri;

• Puteri: 102 CP / 75kW, 122 CP / 90 kW, 136 CP / 100 kW;

• Viteza standard de operare: 20 km/h (opţional - 40 km/h);

• Înălţimea de ridicare: 5.200 mm;

• Capacitatea de ridicare: 4.200 kg;

• Raza de întoarcere interioară: 2.240 mm;

• Masa utilajului: 7.050 kg - 7.950 kg;

• Lungime (inclusiv cupa): 6.031 mm.

 

CONTACT FARMTECH ROMANIA https://www.farmtech.ro/contact.php

 

un reportaj de

LIVIU GORDEA

 

Vizualizat: 4184 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Lemken Solitair DT, o combinaţie de semănat cu totul specială!

Lemken Solitair DT, o combinaţie de semănat cu totul specială!

Lemken a expus pentru prima dată în România semănătoarea Solitair DT!

Aceasta este de fapt o combinaţie de semănat şi oferă mai multe avantaje fermierilor. În partea din faţă a semănătorii se află o greblă de nivelare, care are rolul de a uniformiza suprafaţa înainte de a plasa sămânţa în pământ. Tăvălugul cu anvelope, montat opţional, asigură în plus o mărunţire a solului în faţa sistemului de discuri Heliodor, care are rolul de a pregăti patul germinativ pe adâncimea de 10-12 cm, sau mai puţin, dacă este cazul. Îngrăşământul este depus cu precizie între două rânduri de seminţe cu ajutorul brăzdarelor cu discuri duble, la adâncimea de aplicare dorită, pentru o pornire mai bună în vegetaţie. Apoi, rola de tăvălugire cu anvelope asigură o reconsolidare uşoară a segmentului de sol în care secţia de semănat va depune cu foarte mare precizie sămânţa. În final avem un set de greble cu dinţi, ce au rolul de a împiedica formarea crustei. Capacitatea buncărului porneşte de la 3.400 litri şi poate ajunge până la 5.100 litri, cu posibilitatea separării materialului (40:60). „În funcţie de varianta de echipare, avem opţiunea Single Shot sau Double Shot, ceea ce înseamnă că fermierii pot aplica chiar trei tipuri de sămânţă diferite sau sămânţă şi îngrăşământ”, ne-a explicat Marian Gheorghe, Manager de vânzări Lemken România.

Tractoare cu și fără cabină pentru specificul Transilvaniei de la NHR Agropartners! Dicor Land, pentru prima dată la AGRARIA! Sigma România, pentru al doilea an consecutiv la AGRARIA!
Preţul îngrăşămintelor

Preţul îngrăşămintelor a crescut, ce veţi face?