Concurs Ferma
Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

NewAg - noile încărcătoare telescopice de la Manitou

Publicat: 17 noiembrie 2016 - 15:52
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

Într-un cadru impresionant și cald (atât la propriu cât și la figurat), la sfârșitul lunii octombrie, în Sardinia, Manitou a lansat noua gamă de încărcătoare telescopice. Totul sub un nou concept - NewAg - care presupune nu doar o schimbare de design, dar și de confort, performanță, eficiență și productivitate.

Practic, Manitou și-a restructurat complet gama de încărcătoare telescopice pentru agricultură MLT (Manitou Loader Telescopic), din segmentul 6-9 metri, principalele caracteristici fiind: o cabină complet nouă, transmisie hidrostatică și noi caracteristici hidraulice.
Importanța acordată evenimentului a fost confirmată de prezența a peste 600 de dealeri și angajați Manitou, precum și a peste 60 de jurnaliști agrarieni din Europa.

NewAg - noile încărcătoare telescopice de la Manitou_bClick pe poza pentru galerie!

9 noi modele - 4 transmisii
Pentru a oferi o gamă adecvată pentru toate tipurile de utilizare, grupul Manitou a lansat 9 noi modele cu 4 tipuri de transmisie.
• Modelele cu cutie de viteză Powershuttle, în 4 trepte, ideală pentru manipularea sarcinilor agricole pe drum sau în fermă, oferă o transmisie extrem de fiabilă și este o soluție economică pentru utilizator.
• Modelele MLT 630-105 (101 CP, 6 m și 3 tone) și MTL 733-105 (101 CP, 6,9 m și 3,3 tone), cu transmisie Powershuttle, pot atinge o viteză maximă de 40 km/h și respectiv 32 km/h.
• Modelele MLT 635-130 PS+ (130 CP, 6,08 m și 3,5 tone) și MLT 737-105 PS+ (130 CP, 6,90 m și 3,7 tone), dispun de cutie de viteze Powershift Plus. Această transmisie, foarte ușor de utilizat, permite operatorului să aleagă între un mod manual și unul automat. În primul caz, vitezele sunt schimbate cu ajutorul butoanelor +/- de pe joystick și există 6 trepte de viteză înainte și 3 în direcția înapoi. Operatorul poate comuta în modulul de cutie de viteze automată cu ajutorul butonului dublu (DSB) rezervat în acest scop, de pe tabloul de bord. Ambele modele pot atinge o viteză de rulare pe drum cu 40 km/oră.
• Modele MLT 630-105 V CP (101 CP, 5,85 m și 3 tone) și MLT 630-105 V (101 CP, 6,0 m și 3 tone) au transmisie hidrostatică M-Varioshift, care permite selectarea tracțiunii pentru operațiuni cu diferite grade de dificultate. Practic, operatorul poate conduce cu o viteză între 0 și 18 km/h, cu un cuplu optim la o viteză redusă și încărcare mare sau în treapta a 2-a, cu o viteză între 0 și 40 km/h, ce permite manipularea la o viteză mai mare, datorită unui cuplu optim la viteză mare. Consumul mașinii este de asemenea mai bine gestionat, datorită sistemului Eco Mode.
M-Vario Plus este o nouă generație de transmisie continuu variabilă (CVT), ce permite rularea la viteze între 0 și 40 km/h și oferă un cuplu optim la turații joase și înalte. Extrem de fiabilă, această transmisie asigură economii de combustibil estimate prin programul „Reduce TCO” de până la 5%. Modele MLT 635-140 V+ (136 CP, 6,08 m și 3,5 tone), MLT 741-140 V+ (136 CP, 6,9 m și 4,1 tone) și MLT 940-140 V+ (136 CP, 9,0 m și 4,0 tone) sunt dotate cu transmisie M-Vario Plus.
Toate noile modele sunt dotate cu motoare Deutz TCD 3,6L4, capacitate 3,6 litri și o putere de 101 până la 136 CP, Tier 4 final.

Cabina - ergonomică și funcțională
În timpul unei zile obișnuite de lucru, un operator poate să urce/coboare, în medie, de până la o sută de ori în/din cabină. Tocmai de aceea, Manitou a creat o treaptă interioară „easy step” pentru a ușura accesul și coborârea din cabină. Noua cabină asigruă o vizibilitate totală, de aproape 360 grade și o izolație fonică asemănătoare cu a unui autoturism (73 dB).
De asemenea, structura de protecție din plafonul cabinei are un design special, patentat, cu lamelele înclinate progresiv, ceea ce permite o bună vizibilitate a operatorului în condiții de lucru pe verticală.
Joystick-ul cu binecunoscuta formă ergonomică patentată de către Manitou a fost păstrat pentru întreaga nouă gamă de încărcătoare telescopice.
Monitorul cu ecran color are un soft nou, ce permite apariția de pop-ups-uri ori de câte ori este apăsat un buton și, practic, este efectuată o comandă nouă.
Switch-urile au fost înlocuite cu butoane tip blister DSB (Double Switch Buttons), cu coduri de culoare: rotund-portocaliu pentru funcțiile de motor și transmisie, albastru pentru sistemul hidraulic, roșu pentru elementele de siguranță și negru pentru oricare alte funcții. Sistemul de control sofisticat - CANbus network, permite schimbarea poziției/așezării în bord a butoanelor de comandă, o altă inovație ce sporește ergonomicitatea utilizării încărcătoarelor Manitou. Astfel, operatorul poate să „mute fizic” butoanele aferente diferitelor comenzi, prin simpla lor scoatere din soclu și poziționarea în funcție de operațiunile mai des efectuate sau așa cum îi este mai la îndemână. Pur și simplu, fiecare buton poate fi „mutat” de pe bord pe cotieră, prin simpla sa scoatere și relocare într-o nouă poziție, după care calculatorul mașinii detectează prezența butonului respectiv și „știe” care este funcția aceastuia.

Sistemul hidraulic a suferit modificări esențiale
Manitou a instalat ceea ce se numește sistemul hidraulic de regenerare. Spre exemplu, prin acest sistem este folosită forța rezultată din coborârea brațului hidraulic iar uleiul este împins înapoi printr-un sistem de valve, direct în rezervolul de ulei pentru a accelera timpii de lucru din circuitul hidraulic.
Există, de asemenea, mai multe opțiuni hidraulice inteligente (Intelligent Hydraulics): Quick Lift, Bucket Shake și Return-to-load.
Ridicarea rapidă Quick lift permite ridicarea, respectiv coborârea automată, păstrând poziția cupei (atașamentului).
Scuturarea cupei (atașamentului) Bucket Shake, așa cum sugerează și numele, execută automat manevre pentru scuturarea cupei.
Revenirea la poziția de încărcare Return-to-load, pune atașamentul înapoi la o înălțime și la un unghi prestabilit pentru a relua un ciclu de mișcări ale mașinii (de încărcare sau descărcare repetitivă).
Pompa hidraulică instalată pe modelele NewAg are o capacitate de 170 litri/min.

Reducerea TCO (Total Cost of Ownership)
Conform studiilor de piață, prețul de achiziție a unui încărcător telescopic reprezintă numai o treime din costurile totale în perioada de utilizare a mașinii - TCO. Celelalte două treimi sunt reprezentate de costurile de exploatare și întreținere a mașinii.
Pentru reducerea acestor cheltuieli de utilizare, Manitou a extins perioada de înlocuire a filtrului de aer de la 500 de ore până la 2.000 de ore și intervalul de schimbare a uleiului hidraulic de la 1.000 ore până la 2.000 de ore, și există planuri de extindere în continuare a acestei perioade de utilizare. Manitou afirmă că mașinile din noua generație aduc o economie de combustibil de 5% iar costurile de întreținere sunt cu până la 15% mai reduse, comparativ cu utilajele existente acum pe piață.
Pentru calcularea TCO, Manitou a pus la dispoziția celor interesați un site pe care rulează un program de calcul TCO: http://tco.manitou.com/. Prin simpla introducere a parametrilor de lucru și de funcționare a încărcătorului propriu, programul calculează eficiența utilizării unei mașini Manitou în comparație cu un alt brand.


MANITOU: 30% COTĂ DE PIAȚĂ
Grupul francez activează în 140 de state, are peste 3.200 angajați, 10 unități de producție și a avut o cifră de afaceri de 1,287 miliarde în anul 2015. Grupul reunește brandurile Manitou, Gehl, Mustang, Loc și Edge.
Vânzările și rezultatele financiare de anul acesta sunt deosebite, conform datelor prezentate de constructorul francez. Astfel, vânzările în segmentul încărcătoarelor telescopice vânzările au crescut cu până la 7%, ceea ce au adus o cotă de 30% din piața europeană.

 

 


Articol publicat in revista Ferma nr. 20 (181) din 15-30 noiembrie 2016

Vizualizat: 770 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Reclama header after big part 3 pages

Video

Hibridul SY Experto - producţie record

Hibridul SY Experto - producţie record

Chiar dacă anul agricol nu a fost unul uşor, Cosmin Micu a obţinut o producţie medie de 4375kg/ha la floarea soarelui de pe cele 75ha cultivate cu hibridul SY Experto de la Syngenta. Hibridul high-oleic SY Experto se remarcă printr-o toleranță foarte bună la mană, rezistenţă la frânge şi 87% conţinut de acid oleic.

 

Interviu cu Cosmin Micu, fermier

Procereal Agrosan, loc. Mănăştur, jud. Arad.

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga Noutăţi Väderstad la Agritechnica 2019 Tehnică agricolă pentru profesionişti 2020 - Protecţia plantelor
START Campanie de primăvară. Tu ce alegi?

Iarnă fără zăpadă sau ploi, secetă pedologică... vremea nu e deloc prietenoasă. Cum staţi cu lucrările specifice campaniei de primăvară pregătirea terenului/semănat? Ce hibrizi alegeţi? Vă rog, scrieţi în comentariu ce sămânţă cumpăraţi, de la cine şi judeţul în care lucraţi terenul!