Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma

MEWI: Ce înseamnă un ”service bun”?

Publicat: 28 februarie 2022 - 09:06
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

În urma discuțiilor pe care le poartă membri echipei MEWI cu clienții și în urma rezultatelor chestionarelor de satisfacție, ani la rând am tras concluzia că avem un service bun. Unii spun chiar că ar fi cel mai bun din branșă. Depinde.

La MEWI circulă o vorbă: ”primul tractor îl duce în curtea fermei omul de vânzări, al doilea îl duce service-ul”. Dezvoltarea accentuată a vânzărilor din ultimii ani ne determină să credem că este, desigur, și meritul echipei de service.

 service_bun_b


3+7 atribute ale unui atelier de service. Unul bun

 

În încercarea de a afla ce înseamnă un service bun?, am găsit /tradus /adaptat un articol din revista germană Der Bild, pe care vi-l propunem în rândurile ce urmează. Pentru că suntem siguri că fiecare atelier MEWI din țară bifează la toate cele 7 caracteristici, am încercat să descoperim mai mult, provocându-i pe oamenii de service să identifice alte atribute - pe care, din nou, le bifăm, pentru ”un service bun”.

A. Încredere. ”Un service bun înseamnă, în primul rând, unul în care clienții pot avea încredere: încredere că tehnicienii sunt instruiți intensiv pentru respectivul produs, încredere că vor fi înlocuite toate piesele afectate și nu doar cele evident defecte, dar și doar acelea care sunt necesare, încredere că piesele vor fi originale, astfel încât utilajul să funcționeze așa cum l-a proiectat producătorul să o facă.

Un service bun nu este neapărat despre calitatea lucrării, ci despre încrederea că respectiva lucrare a rezolvat problema și a minimizat timpii morți ai tractorului, care nu se strică niciodată în extrasezon. Pentru a preveni ca unele defecte să nu fie detectate înainte de începerea lucrărilor agricole, le recomand clienților să profite de campania de iarnă pentru a verifica starea de funcționare a tractorului, pe care - dacă lucrarea se realizează conform devizului - o efectuăm gratuit.

Un service bun înseamnă să lași cheile la recepție și să știi că niște profesioniști se ocupă de tractorul /utilajul tău”, spune Bogdan Balaban, director After Sales.

B. Promptitudine. Timp scurt de reacție. ”Într-o discuție avută cu un client (nou), acesta a declarat că ne-a ales pentru lucrări de service pentru seriozitate și promptitudine, pentru că ajungem într-un timp foarte scurt din momentul în care urgența este anunțată șefului de atelier”, relatează Gabriel Ștefesc, inginer Service.

”Desigur, pentru că timpul înseamnă bani, este foarte importantă promptitudinea, adică specialistul să vină când e nevoie, cât mai repede, să constate ce-i de făcut. Apoi urmează partea din atelier”, arată Jarco Kelity, service brand manager Horsch.

C. Implicare. Interes. Disponibilitate. ”Eu cred că, în primul rând, trebuie să-ți dai interesul.Mai bun sau mai puțin bun, mai experimentat sau mai puțin experimentat, dacă-ți dai interesul și te implici, clientul apreciază și problema oricum se va rezolva, mai devreme sau mai târziu”, consideră Adrian Sâncrăian, referent garanții.

”Odată ce tractorul /utilajul a ajuns în service, trebuie să fie preluat de specialiști, de oameni experimentați care să descopere imediat sursa problemei. Apoi, să fie disponibile piesele de schimb necesare (și originale!), astfel încât să se rezolve problema în aceeași zi”, ne spune Jarco Kelity - Service brand mananger Horsch.

 

Continuăm cu celelalte atribute (adaptare după bild.de):


 

1) Curățenia în încăpere. Dacă spațiul în care mecanicii își desfășoară activitatea este curat și toate sunt în ordine, mai mult ca sigur că și atitudinea față de lucrarea de efectuat va fi la fel.

2) Într-un atelier mecanic bun nu vor exista secrete în activitate. Cei care se ocupă de inspecția (și apoi reparația) tractorului /utilajului dvs. trebuie să fie deschiși la comunicare, să identifice cu ușurință modelul, să vorbească cu plăcere despre ceea ce fac etc. Dacă este neclar ce defecțiune există, ați putea sugera să fiți prezenți în timpul reparației, iar dacă primiți un refuz, acesta nu este un semn bun.

3) Este de dorit ca inspecția tractorului să se facă în prezența dvs. și să se documenteze toate defecțiunile găsite, pentru ca, ulterior, să nu apară discuții despre ”asta de unde a mai apărut?”.

4) Toate costurile trebuie convenite din timp. Chiar din timpul primei inspecții și întocmirii procesului verbal, în majoritatea cazurilor trebuie să fie clar costul reparației. Există situații când, în timpul inspecției sau al reparației, pot fi găsite unele defecțiuni suplimentare, iar într-un astfel de caz, un tehnician mecanic bun va contacta clientul anunțând despre aceasta. Numai clientul decide dacă va plăti pentru acea reparație sau dacă o va lăsa pe viitor.

5) Piesele vechi sau deteriorate trebuie să fie prezentate pentru controlul acestora. Într-un service bun, fără să fie rugat, mecanicul va prezenta toate piesele schimbate și va justifica motivul înlocuirii lor.

6) Punctualitatea. Este de dorit ca orice atelier mecanic să finalizeze lucrările în timpul prestabilit. Se pot întâmpla de toate. Și mereu există un motiv al neîncadrării în timp. Dar aceasta este scuzabilă numai dacă ați fost anuntați din timp. Dacă veniți la ora stabilită și lucrul încă nu este finisat, ar fi mai bine să nu vă mai întoarceți la această firmă.

7) Constanță. Dacă după încasarea facturii pentru prima lucrare efectuată (client ocazional sau care vine pentru prima dată) service-ul uită complet de clientul său, nu e semn bun.... Toată informația despre tractor /utilaj se regăsește în baza de date a service-ului, iar clientul va fi contactat pe viitor, de exemplu cu propunere pentru o următoare verificare. 

 

un articol realizat de

MEWI

mai multe pe această temă

www.mewi.ro

Vizualizat: 372 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



reclama header after big part 2 subpage - AMADA

Video

Plugul rotativ FALC - o soluţie eficientă pentru orice teren

Plugul rotativ FALC - o soluţie eficientă pentru orice teren

Plugul rotativ FALC - o soluţie eficientă pentru orice teren! Interviu cu Marius Mitra, reprezentat FALC în România, realizat la Agriplanta 2022

NATUREVO: „Luăm cultura de la zero și să o ducem până la momentul recoltării” Climate FieldView de la Bayer - hărți de producție cu precizie maximă în timp real AGRARIA 2022, 5-8 mai 2022, Jucu, Jud. Cluj!
Preţul îngrăşămintelor

Preţul îngrăşămintelor a crescut, ce veţi face?