Reclama header big full
Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

Magnum AFS, în conexiune cu viitorul

Publicat: 12 august 2019 - 15:17
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

O incursiune exclusivă în culisele lansării ultimei versiuni a celui mai longeviv tractor Case IH

Dacă în numărul trecut vă povesteam despre provocările agriculturii americane, analizate din perspectiva fermierului, în cele ce urmează vă invit să descoperiţi una dintre cele mai noi inovaţii cu care Case IH speră să uimească lumea în această toamnă, la Agritechnica, respectiv tractorul Magnum cu tehnologia Advanced Farming Systems (AFS). Cum spuneam şi atunci, am ajuns în Statele Unite la invitaţia Titan Machinery, unic distribuitor al mărcii Case IH pe piaţa din România, pentru o vizită exclusivă în culisele lansării celui mai avansat tehnologic Magnum. Eu şi încă zece jurnalişti de la cele mai importante publicaţii cu specific agricol din Europa. Un privilegiu de care m-am bucurat pe tot parcursul şederii mele peste Atlantic. Acţiunea s-a petrecut la sfârşitul lunii mai, dar din cauza embargoului impus atunci de producătorul american (o practică obişnuită înaintea marilor expoziţii), abia acum putem publica informaţii legate de noua generaţie Magnum. Şi dacă în septembrie 2019, când am păşit pentru prima dată pe pământ american, am ratat de puţin şansa de a vizita Racine Experience Center (Wisconsin), de data aceasta am petrecut o zi întreagă în proximitatea locului în care Jerome Increase Case a pornit această afacere, în urmă cu 177 de ani (!).

Magnum Titan Machinery 2020_b


Moştenire preţioasă

Primul contact cu noua generaţie de tractoare Magnum a însemnat pentru noi o sesiune de lucru pe simulator, pe parcursul căreia am aflat că cele mai importante schimbări au fost implementate în interiorul cabinei şi ţin de interacţiunea dintre operator şi comenzile tractorului. De asemenea, am efectuat un tur al fabricii, după care am fost invitaţi la un drive-test. E adevărat, nu am intrat în câmp, ci doar pe un drum asfaltat. Dar chiar şi aşa ne-am putut da seama cât de uşor este de manevrat acest tractor, echipat cu o transmisie powershift sau CVT, fără trepte de viteze. A doua zi, am admirat noul Magnum AFS Connect şi din perspectiva realităţii-virtuale, la Centrul de Cercetare din Burr Ridge, unde am avut ocazia să privim în detaliu şi să „atingem” diferite componente pentru a le înţelege mai bine funcţionalitatea... Am trăit, aşadar, o experienţă complexă de care îmi voi aminti întotdeauna cu plăcere. Dar mai bine să vă spun câte ceva despre acest Magnum AFS, ce seamănă izbitor de mult (cel puţin în partea frontală) cu tractorul autonom fără cabină, care a făcut senzaţie pe mapamond în urmă cu trei ani, când a fost prezentat în premieră la Farm Progress Show. De fapt, şi el se numea tot Magnum. Spre surpriza noastră, acesta era expus la muzeul din incinta Racine Experience Center, alături de alte modele care au scris istoria acestei companii. L-am admirat, l-am atins şi cu toţii am ajuns la concluzia că poate nu a venit încă vremea lui. Cu sigurnţă, într-un viitor nu foarte îndepăratat, îşi va găsi utilitatea în fermele agricole.

Magnum Titan Machinery 2020_b


Interior reproiectat pentru un spaţiu generos

Cât despre noul Magnum, aşa cum am remarca deja, interiorul cabinei este cel care îl diferenţiază cel mai mult de versiunea actuală. Aici e vorba de o abordare inedită, care va marca cu siguranţă şi evoluţia viitoarelor modele de tractoare din portofoliul Case IH. Confortul operatorului a crescut substanţial. Finisaje de înaltă calitate, scaun din piele roşie (desigur!), cotieră ergonomică, ce oferă un grad de personalizare şi control fără precedent, joystisk multifuncţional extrem de intuitiv, noul terminal tactil AFS Pro 1200 cu diagonala de 12 inch, sunt doar câteva dintre argumente. Fără a mai pune la socoteală faptul că s-a optat pentru o cabină cu suspensie semi-activă, pentru o şi mai bună stabilitate a poziţiei de condus. Patru ani de studiu a fost nevoie pentru a se ajunge la acest rezultat.

Magnum Titan Machinery 2020_b

„Cu Magnum AFS Connect ne adresăm în principal fermierilor care lucrează suprafeţe extinse şi gestionează flote mari de echipamente agricole sau care fac prestări de servicii, şi nu doar în America de Nord, ci şi în Europa. Magnum este cel mai utilizat tractor Case IH la înfiinţarea culturilor în SUA şi Canada. Desigur, avem specificaţii diferite pentru piaţa nord-americană, dar în general un astfel de tractor este apreciat pentru calitate, fiabilitate şi eficienţă economică din punct de vedere al costurilor de operare. Când am proiectat noul Magnum, am ţinut cont de nevoile clienţilor, şi nu doar a celor apropiaţi companiei noastre, încercând să obţinem o interfaţă cu utilizatorul cât mai prietenoasă şi o experienţă unică în cabină. Iar dacă discutăm în general despre performanţă, am înţeles că fermierii îşi doresc productivitate şi profitabilitate. Ceea ce cu siguranţă un Magnum AFS le poate oferi”, ne-a asigurat Brad Lukac, global product manager pentru tractoarele Magnum.

6_b


Monitorizare de la distanţă

Înscripţia AFS Connect nu a apărut întâmplător pe noul Magnum. 'Advanced Farming Systems' este un instrument esenţial pentru ceea ce numim astăzi agricultura de precizie. Nu doar pentru a controla în totalitate ciclul de producţie, utilizând sisteme de ghidare prin GPS sau reţele de date wireless. Case IH a integrat tot felul de soluţii bazate pe acest tip de tehnologie avansată. Cu AFS Connect, activitatea tractorului este monitorizată în permanenţă şi vă ajută să comunicaţi direct cu echipa de service pentru a remedia eventualele probleme într-un timp cât mai scurt. Datele sunt transferate în cloud, prin intermediul unui modem 4G încorporat, şi pot fi accesate oricând prin portalul MyCaseIH.com, lansat de curând. Actualizarea de soft şi diagnozele pot fi efectuate şi de la distanţă, utilizând calculatorul, tableta sau telefonul mobil inteligent. Monitorul AFS Pro 1200, sistemul de operare AFS Vision Pro, care este bazat pe tehnologia Android, şi receptorul AFS Vector Pro sunt interconectate şi acţionează sincronizat pentru a simplifica şi mai mult nivelul de operare.

Magnum Titan Machinery 2020_b


Pe roţi sau pe şenile?

Pentru piaţa europeană, noua serie Magnum AFS Connect va fi disponibilă în patru variante de motorizare, cu puteri între 280 şi 380 cai, în timp ce în America de Nord opţiunile pornesc de la 180 CP. Alimentarea se va face de la un motor FPT Cursor 9 (de 8,7 litri), în şase cilindri, care respectă standardele de emisii Etapa 5, datorită tehnologiei de reducere catalitică selectivă înalt eficientă de generaţia a doua (Hi-eSCR 2), fără recircularea gazelor de eşapament. În plus, sistemul Case IH de management automat al productivităţii (Automatic Productivity Management - APM) realizează în mod automat echilibrul optim dintre motor şi transmisie, asigurând o economie de combustibil în modul operaţional de până la 25%. Pentru modelele 340 şi 380 va exista şi versiunea Rowtrac, ceea ce înseamnă că puntea spate este echipată cu şenile, pentru un plus de manevrabilitate în condiţii de teren dificile, când e nevoie de o forţă de tracţiune sporită. Alte caracteristici interesante pe care le-am descoperit la noul Magnum sunt proiectoarele cu lumini LED, oglinzile telescopice controlabile din cabină şi senzorii de măsurare a presiunii din anvelope. De asemenea, pentru un operator mai puţin experimentat, sistemul de asistare a direcţiei la frânare poate fi un mare avantaj, în special pentru ciclurile repetitive de la capăt de rând, când e nevoie de o manevrabilitate sporită.

Magnum Titan Machinery 2020_b

Primele comenzi vor fi onorate în vara anului viitor, cu prioritate pentru clienţii din America de Nord. Preţurile de listă nu au fost comunicate, însă se aşteaptă o creştere între 5 şi 7 procente faţă de actuala generaţie de Magnum-uri.

O analiză mai detaliată vom publica în ediţia de toamnă a publicaţiei Utilaje Agricole!

LIVIU GORDEA

Vizualizat: 1084 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Reclama header after big part 3 pages

Video

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Din 1963, pepiniera profesionala a celui mai important centru de cercetare românesc se afla la Centrul Scolar Agricol Fundulea. Multe s-au schimbat din anii ce au urmat cooperativizarii si „constructiei socialismului” dar un lucru a ramas la fel! Transformat în Liceul Tehnologic nr. 1, acest edificiu de educatie este si astazi unul de referinta pentru agricultura româneasca.

Reporter AgroInfo: Liviu Gordea
Operator imagine: Claudiu Borobei

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga Maschio Gaspardo la Agromalim 2019 Cons DDA la Agromalim 2019
Cultura anului 2019

Care credeţi că va fi cea mai rentabilă cultură agricolă în 2019?