Concurs Ferma
Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

JCB Fastrac la 25 de ani

Publicat: 21 octombrie 2016 - 18:35
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

După 25 de ani de la lansarea primului tractor Fastrac, constructorul englez JCB a prezentat noua serie 8000 în cadrul unei conferințe internaționale de presă desfășurată la sediul din Rocester (Staffordshire, Anglia). Cele două noi modele ale seriei, 8330 și 8290, dezvoltă cu până la 14 la sută mai multă putere și cu până la zece la sută mai mult cuplu. Astfel, Fastrac rămâne încă unic și unul dintre cele mai sofisticate și productive tractoare agricole.

La invitația NHR Agropartners, unic distribuitor al tractoarelor și mașinilor JCB în România, am participat la lansarea oficială a noii serii Fastrac 8000, a noilor încărcătoare telescopice TM 320 / TM320S, a încărcătoarelor articulate 403 Agri, 411 Agri, 413S Agri și 417 Agri, precum și la demonstrațiile practice din teren.
Marcarea celor 25 de ani de istorie a JCB Fastrac s-a făcut printr-un show nocturn în care a fost prezentată evoluția tractoarelor Fastrac, de la primele modele și până la vârfurile de gamă, seriile 4000 și 8000.

JCB FastracClick pe poza pentru galerie!

Tractoarele noii serii 8000
JCB a ales un mod „constructiv” de a sărbători a 25-a aniversare a tractoarelor Fastrac: a lansat două noi modele, cele mai puternice ale gamei, care îmbunătățesc și mai mult performanța și experiența operatorului. Practic, noile modele 8290 și 8330 vin cu motoare noi și cu un cuplu mai puternic, cu un nou sistem de direcție hidrostatică de mare viteză, cu noi opțiuni de anvelopare, cu un pachet compact al prizei de putere spate și față, cu o cabină nouă, precum și cu alte caracteristici care sporesc productivitatea și versatilitatea tractoarelor.
• Motor și transmisie. Fastrac 8290 (209kW, 280HP) și 8330 (228kW, 306CP) utilizează un motor cu șase cilindri, de 8,4 litri, care îndeplinește standardul Tier 4 Final, asigură mai multă putere și cuplu, folosind o instalație de supraalimentare/turbocharger dublă, și oferă un răspuns rapid atunci când este nevoie de o putere mai mare.
Modelul 8330 este cel mai productiv și mai puternic tractor Fastrac, cu o putere, un cuplu și o tracțiune ce pot fi exploatate la maxim folosind transmisia variabil continuă multi-mode V-Tronic. Diferitele moduri de operare pot fi selectate folosind display-ul ecranului tactil și este posiblă prioritizarea utilizării optime a motorului și a transmisiei pentru putere, economie, viteza constantă a prizei de putere și pentru viteza constantă de lucru sau de transport rutier. Sistemul poate funcționa în mod automat sau manual.
Modulul JCB Activ Traction ajută tractoarele Fastrac cu transmisie CVT să își mențină aderența la sol în timpul aplicațiilor grele. Activ Traction controlează viteza și sistemele hidraulice pentru a manipula cuplul motor în scopul menținerii tracțiunii optime, precum și a asigura o distribuție echilibrată a greutății tractorului.
Capota, cu un design modern, acoperă motorul și sistemul de răcire, asigurând în același timp accesul facil pentru intervențiile de service.
• Noua cabină Command Plus oferă spațiu și confort, dispune de un scaun cu suspensie ce poate pivota cu 50 de grade la dreapta și cu 20 de grade la stânga, astfel încât operatorul să poată supraveghea echipamentele culpate pe spate.
Cabina este poziționată la mijlocul tractorului iar scaunul operatorului este plasat mai spre fața tractorului, astfel fiind creat spațiu suplimentar în spatele cabinei, zonă ce poate fi utilizată pentru a instala un pulverizator, un buncăr de semințe/îngrășăminte sau alte echipamente.
Construcția cabinei, pe lângă spațiul interior generos, îmbunătățește și vizibilitatea și accesul în cabină, iar parbrizul aproape vertical reduce absorbția de căldură în zilele însorite.
Fastrac 8000 este dotat cu o gamă completă de lumini de lucru și cu un pachet opțional cu până la 18 LED-uri, care oferă o iluminare maximă pe timp de noapte.
• Direcția și suspensia. Seria Fastrac 8000 continuă tradiția în construcția suspensiei cu arcuri elicoidale și cu amortizor față și a suspensiei active pe puntea din spate, ceea ce oferă un standard unic de confort, avantaj de care se bucură numai operatorii Fastrac.
Un sistem dublu de direcție hidrostatică cu valve de control monitorizează continuu presiunile și fluxurile în ambele sisteme. Astfel sunt îndeplinite cerințele esențiale de siguranță la o viteză de până 70 km/oră și se asigură combinația crucială a preciziei cu efortul redus al operatorului, atât în transporturile rutiere, la viteză crescută, cât și pentru manevre repetate. Noua opțiune de direcție - Rapid Steer permite blocarea direcției de la patru la două roți, ceea ce ușurează manevrele la capăt de rând sau alte operațiuni efectuate la viteze mai mici de 10 km/oră.
Sistemul de direcție dublă este compatibil cu ghidarea GPS. Tractoarele Fastrac au ca dotare standard telematica JCB LiveLink.
Tractoarele Fastrac pot fi echipate cu anvelope de mare viteză și de mare putere Michelin (650/65 R34 și 900/50 R42 AxioBib MachXbib), Trelleborg TM800 sau BKT Agrimax Sirio (710/70 R38, 540/65 R38).

Inovație după inovație în evoluția Fastrac
Inginerii JCB au dezvoltat continuu capacitățile de muncă în teren și design-ul seriei Fastrac, păstrând în același timp performanțele sale de neegalat ca vehicul de transport.
Transmisia Selectronic cu două viteze Powershift a fost una dintre primele îmbunătățiri aduse tractoarelor Fastrac 125 (120 CP) și 145 Turbo (140 CP), lansate în 1991. Această inovație a dublat numărul de viteze de lucru disponibile.
Fastrac a dobândit, cu regularitate, mai multă putere în anii care au urmat, odată cu introducerea modelelor 155 (150 CP) și 185 (170 CP), în 1993.
În 1995, JCB a lansat modelul Fastrac 1115 - un tractor ușor și agil, cu o viteză maximă de 50 km/oră, urmat un an mai târziu de o versiune cu motor turbo de 135 CP. Experiența inginerilor JCB în conceperea sistemului de direcție pe patru roți pentru stivuitoare telescopice Loadall a fost transferată și pentru producerea sistemului Quadtronic pentru seriile Fastrac 1115 și 1135. Sistemul JCB de direcție pe patru roți a fost și este un succes și rămâne o caracteristică standard a tractoarelor Fastrac.
Au urmat apoi seriile 2150 (148 CP), cu un ampatament mai lung și mai puternic, iar în 1998, line-up-ul a primit un upgrade semnificativ cu motoare noi și transmisie Autoshift 54 x 18. Următoarea serie, Fastrac 3000, a fost lansat cu transmisia automată Powershift cu trei trepte de viteză.
Din anul 2000, tractoarele Fastrac au fost dotate cu transmisie Smoothshift, iar în anul următor, sistemul unic de frânare antiblocare (ABS) al JCB a adus un nou nivel de siguranță și de securitate. Sistemul ABS, utilizat pe scară largă la vehiculele rutiere, a fost introdus de inginerii JCB pe ambele punți, față și spate.
La aniversarea a 60 de ani de existență, în 2005, JCB a lansat tractoarele Fastrac 8250 (250 CP) și apoi seria 7000, cu modele de 178 CP și 270 CP. Transmisia CVT a fost introdusă de JCB în varianta proprie P-Tronic 24 x 9 - transmisie semi-powershift, pe modelele Fastrac 3000 Xtra din 2011.
Depășirea pragului de putere de 300 CP s-a realizat odată cu modelele seriei 8000, iar la Agritechnica 2013 a fost prezentată seria Fastrac 4000, cu o putere de la 175 până la 235 CP, cu transmisie CVT, suspensie cu auto-nivelare față și spate, direcție pe patru roți, sisteme hidraulice sofisticate și o cabină spațioasă și cu mare vizibilitate.
De-a lungul istoriei sale, Fastrac s-a bucurat de mai multe momente de glorie: este singurul tractor prezentat de două ori la Top Gear (BBC) și este singurul tractor care a rulat cu 105 km/oră - Fastrac 8250 în 2006.

 

JCB Fastrac prototip 1990
SUSPENSIA ȘI ARATUL - COMBINAȚIE DEVENITĂ POSIBILĂ
Ideea construirii unui tractor neconvențional a pornit de la Anthony Bamford, președintele JCB, în 1984, care a văzut o oportunitate în a dezvolta un tractor care să ruleze cu viteză mare pe drumuri și, de asemenea, să fie capabil de munca grea în teren. Câțiva ani mai târziu, în 1987, a fost lansat primul prototip al unui tractor cu suspensie completă pe ambele axe și care a spulberat mitul că suspensia și aratul sunt o combinație imposibilă. Proiectul P120 a fost prezentat presei și publicului la Royal Smithfield Show în 1990 și producția de serie a început în primăvara anului următor.


UN TRACTOR UNIC
JCB sărbătorește 25 de ani de producție a Fastrac - o gamă de tractoare agricole care rămân unice până astăzi și care continuă să ofere agricultorilor și contractorilor o combinație de caracteristici și performanțe de neegalat.
Fastrac deține mai multe recorduri:
- este primul tractor agricol de mare putere cu suspensie pe toate cele patru roți, capabil să atingă o viteză de 75 km/oră;
- a fost primul tractor dotat cu frâne pe disc (standard camioane), direcție hidrostatică și sistem de virare/direcție cu patru roți, sistem de frânare ABS (antiblocare) și suspensie față/spate cu autonivelare hidropneumatică, precum și transmisie continuu variabilă controlată electronic.
Aceste caracteristici fac din Fastrac un tractor echipat în egală măsură pentru transport rutier și pentru lucrări solicitante în teren. Și pe lângă toate acestea, este un tractor eficient din punct de vedere al productivității, cu costuri de operare mai mici și în condiții de confort deplin pentru operatori.

 

Articol publicat in revista Ferma nr. 18 (179) din 15-31 octombrie 2016

Vizualizat: 795 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Reclama header after big part 3 pages

Video

Hibridul SY Experto - producţie record

Hibridul SY Experto - producţie record

Chiar dacă anul agricol nu a fost unul uşor, Cosmin Micu a obţinut o producţie medie de 4375kg/ha la floarea soarelui de pe cele 75ha cultivate cu hibridul SY Experto de la Syngenta. Hibridul high-oleic SY Experto se remarcă printr-o toleranță foarte bună la mană, rezistenţă la frânge şi 87% conţinut de acid oleic.

 

Interviu cu Cosmin Micu, fermier

Procereal Agrosan, loc. Mănăştur, jud. Arad.

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga Noutăţi Väderstad la Agritechnica 2019 Tehnică agricolă pentru profesionişti 2020 - Protecţia plantelor
START Campanie de primăvară. Tu ce alegi?

Iarnă fără zăpadă sau ploi, secetă pedologică... vremea nu e deloc prietenoasă. Cum staţi cu lucrările specifice campaniei de primăvară pregătirea terenului/semănat? Ce hibrizi alegeţi? Vă rog, scrieţi în comentariu ce sămânţă cumpăraţi, de la cine şi judeţul în care lucraţi terenul!