De câte ori aţi auzit expresia „clientul are întotdeauna dreptate”? Un slogan de marketing pe care foarte multe companii îl promovează pentru a-şi fideliza consumatorii.
Chiar dacă sună cumva inspiraţional, o astfel de asumare poate fi şi o povară, în funcţie de mentalitatea fiecăruia. În domeniul comerţului cu maşini şi echipamente agricole, serviciile post-vânzare reprezintă probabil una dintre cele mai importante verigi ale afacerii. Atât din perspectiva cumpărătorului, care urmăreşte securizarea pe termen lung a oricărei achiziţii, cât şi a vânzătorului, interesat să ofere încredere şi satisfacţii depline partenerilor comerciali.
La IPSO Agricultură, companie care în 2021 a aniversat 25 de ani de activitate, relaţia cu fermierii a fost întotdeauna importantă. Având în portofoliu mărci de renume, ale căror produse şi-au dovedit în timp performanţele şi fiabilitatea, o bună parte din resurse a fost alocată pentru dezvoltarea serviciilor after-sales, prin intermediul reţelei proprii de distribuţie.
Astfel, astăzi IPSO numără peste 500 de angajaţi şi 20 de puncte de lucru, care acoperă toate regiunile ţării. Mai mult decât atât, există opt centre regionale unde se află atelierele de service. „Dezvoltarea noastră a ţinut pasul cu nevoile clienţilor, în special dacă privim harta cu punctele noastre de prezenţă în zonele agrare importante, unde se poate observa o concentrare mare de flote de utilaje. Dar treptat am reuşit să ne extindem şi am deschis şi alte puncte de lucru, tocmai în ideea de a fi cât mai aproape de fermieri”, ne-a declarat Veronica Dumitrescu, Manager de Marketing Post-Vânzare în cadrul IPSO Agricultură.
Pe lângă profesionalismul tehnicienilor săi, care i-au consolidat reputaţia, IPSO mai are câţiva aşi în mânecă în ceea ce priveşte relaţia cu fermierii. Unul dintre atuuri ar fi tocmai disponibilitatea pieselor de schimb. „Avem la ora actuală peste 50.000 de referinţe în stoc. Iar dacă este nevoie de o anumită piesă, există posibilitatea comandării acesteia de pe o zi pe alta. În mai puţin de 24 de ore putem aduce în ţară orice piesă, în regim de urgenţă, de la orice furnizor din portofoliu, cu livrare la client în cel mult 48 de ore! De asemenea, avem capacitatea de a livra de pe o zi pe alta în orice punct de lucru din ţară orice piesă pe care noi o avem pe stoc”, ne-a asigurat Alexandru Petrar, Manager Regional Post-Vânzare în cadrul companiei IPSO Agricultură.
Mai mult decât atât, portofoliul de piese este adecvat ciclului de viaţă al utilajului. Altfel spus, fie că vorbim de un utilaj nou, de un utilaj ieşit din garanţie sau mai vechi care se doreşte a fi supus recondiţionării pentru a fi revândut, IPSO pune la dispoziţia clienţilor săi atât piese de origine, cât şi piese recondiţionate (pentru care se oferă inclusiv garanţie, cu condiţia returnării piesei originale defecte). „Noi recomandăm utilizarea pieselor de origine, dar suntem conştienţi că în anumite condiţii proprietarii de utilaje agricole pot opta pentru piesele alternative, care sunt mai ieftine. Dar şi în acest caz e nevoie de părerea specialistului de la IPSO pentru a nu risca să cumpăraţi piese contrafăcute. Pentru productivitate garantată în exploatare şi eficienţă dovedită, alege doar calitatea pieselor de origine!”, avertizează Veronica Dumitrescu.
Seriozitatea şi promptitudinea echipelor de service reprezintă un obiectiv de performanţă pe care IPSO şi l-a asumat de la bun început. „Avem peste 100 de maşini de service în toată ţara. Echipele de intervenţie mobilă reunesc tehnicieni bine pregătiţi în centrul de instruire de la Mogoşoaia. Aceştia au capacitatea de a diagnostica şi remedia orice problemă. Un alt avantaj important este disponibilitatea la program prelungit în perioada campaniei agricole. Asta înseamnă că undeva de la mijlocul lunii martie şi până spre sfârşitul lui noiembrie suntem la dispoziţia fermierilor inclusiv în zilele de sâmbătă şi duminică. Ştim cu toţii că echipamentele agricole se strică în timp ce lucrează pe câmp. Iar în astfel de momente este nevoie să intervenim cât mai repede pentru a remedia orice problemă apărută”, consideră Alexandru Petrar, recomandând clienţilor respectarea intervalelor de revizie: „Intervenţiile planificate pentru service reduc numărul de opriri, fermierii economisind timp şi bani. Iar după un sezon încheiat cu succes se impune realizarea unei inspecţii tehnice temeinice pentru o nouă performanţă”.
Pe de altă parte, proximitatea faţă de client este un alt mare atu al IPSO. Şi nu doar prin prezenţa fizică, prin intermediul celor 20 de puncte de lucru, cât şi cu ajutorul tehnologiei digitale. Platforma de comerţ electronic IpsoP@rts a fost lansată în plină pandemie, fermierii având posibilitatea realizării de comenzi online pentru piesele cele mai uzuale - gama de filtre, curele, uleiuri şi cam tot ce poţi înlocui de unul singur.
„Prin plasarea unei comenzi on-line, un fermier poate alege livrarea la sediu sau ridicarea din cel mai apropiat punct de lucru IPSO. Se poate opta chiar şi aşa pentru montajul la noi în service. Pe lângă această opţiune, există şi modalităţi diverse de plată - ramburs la curier, plată cu cardul sau cu OP, în funcţie de valoarea comenzii. Iar ceea ce constituie un atu pentru întreaga activitate de piese este disponibilitatea în stoc de peste 85%”, ne-a explicat managerul de marketing post-vânzare din cadrul IPSO Agricultură. Important de menţionat ar mai fi faptul că zilnic vin în ţară două transporturi cu piese de la depozitul John Deere din Bruchsal (Germania).
un articol de
LIVIU GORDEA