Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

Încărcătoarele JCB Loadall - mai mult spaţiu, mai puţin zgomot în cabină

Publicat: 18 februarie 2019 - 18:00
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

Urmare a unei investiţii de opt milioane de lire sterline, cea mai mare sumă alocată vreodată pentru dezvoltarea unui produs, JCB a lansat la sfârşitul lunii ianuarie a.c. o nouă serie de încărcătoare cu braţ telescopic din gama Loadall. Evenimentul de prezentare pentru presa internaţională a avut loc la sediul central din Rocester, Staffordshire (Marea Britanie), unde am avut plăcerea să particip alături de Emilia Radu, reprezentant de marketing la NHR Agropartners, companie prin intermediul căreia JCB Agriculture este prezentă pe piaţa românească, precum şi alături de colegul de presă Arpad Dobre.

 

Mai fusesem la Rocester şi în urmă cu aproape şapte ani, pentru o prezentare mai amplă de echipamente agricole, însă de data aceasta a existat un singur punct focal - încărcătoarele AgriPro Loadall de generaţia a treia! O evoluţie majoră, dacă luăm în calcul numeroasele îmbunătăţiri cu care JCB a reuşit să ne surprindă. În primul rând, vorbim de o nouă configuraţie a cabinei - the best ever, cum spun englezii (adică cea mai bună de până acum!), mai multă putere de ridicare şi o mai mare manevrabilitate. Acest nou model reprezintă practic punctul culminant al unei succesiuni de upgrade-uri semnificative din ultimii şase ani, care au consolidat poziţia JCB ca lider mondial pe piaţa încărcătoarelor telescopice, datorită tehnologiilor inovatoare, a performanţelor oferite şi, nu în ultimul rând, a eficienţei consumului de carburant.

JCB_2f219Click pe poza pentru galerie!

Accent pe vizibilitate
Judecând după aspectul exterior, este imposibil să nu observi noua cabină Command Plus, pentru proiectarea căreia JCB a investit o căruţă de bani - şase milioane de lire sterline! Rezultatul este totuşi impresionant. Spaţiul interior este acum mai mare cu 12%, oferind operatorului o vizibilitate totală datorită parbrizului curbat care acoperă o bună parte din plafon. În plus, izolarea fonică mai bună face ca zgomotul din exterior să fie redus cu 50%, până la nivelul de 69 dBA. Pentru a răspunde acestor cerinţe, reprezentanţii JCB au iniţiat un program fără precedent de consultare cu utilizatorii finali.
Un spaţiu mai generos înseamnă, desigur, confort sporit pentru operator şi un loc mai mare pentru depozitare. {i vă spun asta din perspectivă personală, pentru că am avut şansa să conduc un astfel de model chiar în ziua lansării lui. Senzaţia este una deosebită. Cabina Command Plus este mai lată cu 35 mm şi mai lungă cu 145 mm. Amprenta sa reală pe corpul maşinii este doar marginal mai mare şi asta datorită faptului că vasul de lichid pentru spălare a fost mutat din partea frontală lângă rezervorul de combustibil, pe şasiu. Astfel, distanţa dintre scaunul operatorului şi parbriz este ceva mai mare. De asemenea, pentru o mai bună vizibilitate în condiţii de umezeală, murdărie sau praf, există patru lame ştergătoare care curăţă 92 la sută din suprafaţa geamului exterior. Sistemul de climatizare al cabinei este împrumutat de la gama de încărcătoare pe roţi şi asigură un volum de aer cu 10% mai mare.

Fără compromisuri!
Noul design al cabinei are la bază filosofia JCB în ceea ce priveşte poziţia de comandă a şoferului, care a fost definită după studii ergonomice ample, pentru a oferi operatorilor de toate formele şi dimensiunile o poziţie de conducere confortabilă, menită să asigure eficienţă maximă şi un grad mai mic de oboseală pe durata unei zile lungi de lucru.
„Command Plus stabileşte noi standarde în ceea ce priveşte productivitatea, siguranţa şi uşurinţa de conducere. Este o cabină fără compromisuri”, remarca Tim Burnhope, şef al departamentului de dezvoltare şi inovare la JCB.
Cabinele cu care este echipată seria III Loadall vor fi realizate la noua unitate de producţie de la Uttoxeter, unde compania britanică a investit alte 50 milioane de lire sterline.

Conectivitate şi depozitare
Tot la interior, am putut observa ecranul de 7 inci folosit pentru selectarea funcţiilor şi configurarea maşinii. Acesta afişează tot felul de informaţii, de la viteză şi temperatura motorului, până la nivelul de combustibil, setările climatice, temperatura exterioară etc. Utilizarea sa este extrem de intuitivă, iar navigarea se realizează prin intermediul joystick-ului de la capătul cotierei. La unele modele, joystick-ul electrohidraulic este amplasat pe locaşul suspensiei pneumatice. Deasupra panoului de bord se află suportul dedicat telefonului mobil care face legătura cu terminalul printr-o conexiune bluetooth.
Recunoscând aspectele practice ale exploatării unuia dintre cele mai utilizate vehicule într-o fermă modernă, proiectanţii noilor încărcătoare cu braţ telescopic JCB au acordat o atenţie deosebită depozitării din interiorul cabinei. Astfel, în spatele scaunului se află un coş mare cu capac rabatabil pentru documente şi prânzul operatorului.
În partea din spate a maşinii, există opţiunea de a adăuga un implement. Cârligul hidraulic poate ridica o greutate de 2 tone, dar are capacitatea de a remorca 32 de tone. Frânele hidraulice de tip "twin line" şi priza EBS sunt incluse ca dotări standard, în timp ce sistemul de frânare pe bază de aer comprimat reprezintă o opţiune care va fi disponibilă însă la jumătatea acestui an.

Forţă de ridicare sporită
Seria III de încărcătoare telescopice din gama Loadall cuprinde patru noi modele, cu o creştere a capacităţii de ridicare între 100 şi 200 kg (vezi tabelul), disponibile în specificaţiile Agri, AgriPlus, AgriSuper şi AgriPro. Versiunea 560-80, ce poate manipula greutăţi de până la 6 tone la o înălţime de 8 metri, rămâne în configuraţia de până acum. La fel şi modelul 536-70 LP, având cabina protejată cu bare metalice, pentru condiţiile întâlnite în fermele de păsări şi la alte aplicaţii care necesită această specificaţie. Motoarele JCB EcoMAX existente - de 4,4 litri şi de 4,8 litri - vor rămâne neschimbate. Acestea oferă puteri de 75, 109, 125 şi 145 CP. Motorul de 109 CP va veni, însă, cu o nouă transmisie TorqueLock 4 powershift cu convertor de cuplu în patru trepte, pentru un plus de performanţă şi o mai bună economie de combustibil, făcând posibilă atingerea vitezei de 40 km/h. Pe de altă parte, există în continuare varianta de echipare cu transmisia unică JCB DualTech VT (care combină cele mai bune caracteristici ale transmisilor powershift şi hidrostatice), respectiv JCB Torque Lock auto powershift, capabile de asemenea să ofere viteze de până la 40 km/h.

Tim Burnhope_b
Tim Burnhope: „La proiectarea cabinei am optat pentru o soluţie mai sofisticată - un design cu mai multe raze de curbură, care menţine un sentiment de spaţialitate în spatele volanului, fără a distorsiona vederea, ceea ce oferă un câmp vizual continuu de la marginea inferioară a geamului până la muchia de sus, deasupra capului operatorului”.


250.000 DE ÎNCĂRCĂTOARE LOADALL
JCB produce de peste patru decenii încărcătoarele Loadall. Dacă primul model a ieşit de pe poarta fabricii în octombrie 1977, anul acesta se aşteaptă ca numărul unităţilor produse să depăşească pragul de 250.000! În prezent, există peste 30 de modele de încărcător cu braţ telescopic JCB, deşi din opţiunile disponibile pentru motoare, transmisii, braţe şi cabine rezultă construcţia a peste o mie de configuraţii.
JCB deţine nu mai puţin de 22 de unităţi de producţie pe patru continente, principala activitate desfăşurând-o, fireşte, în Marea Britanie. Numărul angajaţilor săi depăşeşte 15.000. În 2017, a vândut 75.693 de maşini, generând o cifră de afaceri în valoare de 3,78 miliarde de euro. În România, divizia de agricultură a JCB este reprezentată de VA Intertrading, grup din care face parte şi NHR Agropartners.

MODELELE NOII SERII JCB LOADALL

tabjcbf219_b
Un articol publicat în revista Ferma nr. 3/230 (ediţia 15-28 februarie 2019)

Vizualizat: 260 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten
reclama art afetr lead

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Hibridul SY Experto - producţie record

Hibridul SY Experto - producţie record

Chiar dacă anul agricol nu a fost unul uşor, Cosmin Micu a obţinut o producţie medie de 4375kg/ha la floarea soarelui de pe cele 75ha cultivate cu hibridul SY Experto de la Syngenta. Hibridul high-oleic SY Experto se remarcă printr-o toleranță foarte bună la mană, rezistenţă la frânge şi 87% conţinut de acid oleic.

 

Interviu cu Cosmin Micu, fermier

Procereal Agrosan, loc. Mănăştur, jud. Arad.

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga Noutăţi Väderstad la Agritechnica 2019 Tehnică agricolă pentru profesionişti 2020 - Protecţia plantelor
START Campanie de primăvară. Tu ce alegi?

Iarnă fără zăpadă sau ploi, secetă pedologică... vremea nu e deloc prietenoasă. Cum staţi cu lucrările specifice campaniei de primăvară pregătirea terenului/semănat? Ce hibrizi alegeţi? Vă rog, scrieţi în comentariu ce sămânţă cumpăraţi, de la cine şi judeţul în care lucraţi terenul!