Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

FARM TECH. Încărcătorul telescopic Schäffer 8620T

Publicat: 30 decembrie 2019 - 02:08
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

În ultimii ani, au existat câteva nume mai puţin cunoscute pe piaţa de încărcătoare articulate telescopice de mari dimensiuni - Schäffer, de exemplu, care, anul trecut, a înlocuit modelul său 8610T său cu 8620T, ce oferă mai multă putere, cu un motor cu mai puţine emisii. Ce alte modificări au fost făcute? Aflăm împreună!

Fiind nevoit să treacă la standardul de emisii Stage IV, Schäffer a actualizat modelul de încărcător articulat telescopic 8610T cu noul său model 8620T. De unde să începem? Ce ziceţi de motorul Deutz TCD3.6L4 cu patru cilindri? Acesta utilizează o combinaţie de SCR şi DOC, dar deocamdată nu are nevoie de un filtru de particule diesel (DPF). Cumpărătorii au posibilitatea de a alege din trei variante de putere: 75 kW/102 CP, 90 kW/122 CP sau 100 kW/136 CP.
În varianta standard, modelul 8620T este echipat cu pompă cu roţi dinţate cu debit constant de 105 l/min. Opţional este disponibilă şi echiparea cu pompă cu pistoane axiale, cu debit de 145 l/min, precum şi o viteză de deplasare de 40 km/oră. Pentru toate cele trei variante de putere, motorul poate fi echipat, opţional, cu un ventilator reversibil antrenat hidraulic, extrem de util dacă încărcătorul este utilizat într-un mediu cu mult praf.

Încărcătorul telescopic Schäffer 8620T_b

Mai multă putere, mai puţine emisii
Transmisia modelului 8620T are două caracteristici cheie: forţa mare de tracţiune - HTF (High Traction Force) şi transmisia SPT (Schäffer Power Transmission). Acestea permit transmisiei hidrostatice Danfoss să livreze un cuplu maxim de 6.000 daN. Conform Schäffer, aceasta reprezintă o creştere de 9% faţă de modelul precedent. În plus, este disponibilă, opţional, o funcţie cu pedala de accelaraţie: turaţia motorului (şi a debitului de ulei) este reglată dintr-un cadran, în timp ce viteza de deplasare este controlată cu ajutorul pedalei de acceleraţie - o caracteristică interesantă şi utilă, în special atunci când lucraţi cu accesorii precum compactor sau perie. Totuşi, pentru preţul acestei funcţii opţionale, am prefera să existe un adevărat „control al vitezei de croazieră”, ceea ce ar scuti operatorul de a menţine viteza de deplasare constantă. De asemenea, ar trebui să fie inclus şi un regulator de debit pentru conexiunile auxiliare.
Mecanismul de tracţiune integrală pe patru roţi şi de blocare automată a diferenţialului pe ambele osii sunt dotări standard, dar viteza de 40 km/oră (completată cu suspensia braţului şi modul „Eco”) este opţională, însă este esenţială pentru cei care trebuie să se deplaseze între ferme. Cu modul Eco activat, este posibil să se atingă 40 km/oră la doar 1.800 rpm pentru a economisi combustibil. Excelent!
Să revenim la rolul principal al modelului 8620T - manevrarea materialelor. Încărcătorul Schäffer 8620T are o capacitate maximă de ridicare de 4,2 t, iar cu braţul extins poate atinge 5,2 m (de la punctul de pivotare). La modelele cu pompă hidraulică de 145 l/min, ciclurile de lucru sunt foarte rapide chiar şi la turaţii reduse ale motorului. Ne-a plăcut foarte mult suspensia braţului, iar Schäffer lucrează în prezent la un sistem automat de pornire/oprire în funcţie de viteza de înaintare.
În cabină, formula magică este „SCV Plus”, care înseamnă „Silenţiozitate, Confort, Vizibilitate”, iar Plus se referă la geamurile de dimensiuni mari şi la un nou concept al fluxului de aer faţă de modelul precedent. Cabina include, de asemenea, geamuri laterale care pot fi deschise, deşi acestea sunt oarecum redundante, dacă alegeţi pachetul opţional ce include sistemul de aer condiţionat. Acest pachet opţional include şi un radio şi un scaun pneumatic. Per ansamblu, am fost mulţumiţi de cabină şi ne-a plăcut volanul de dimensiuni reduse şi joystick-ul cu comutator integrat din partea dreaptă, dar scara de acces ni s-a părut cam abruptă. Şi, deşi poziţia coloanei de direcţie se ajustează în funcţie de raza de acţiune şi de pantă, ar fi foarte utilă posibilitatea de a regla poziţia coloanei de direcţie înainte şi înapoi prin simpla apăsare a unei pedale, cea ce ar uşura intrarea şi ieşirea din cabină.
Desigur, vizibilitatea în faţă este restricţionată atunci când braţul este ridicat, dar este destul de bună spre părţile laterale şi în spate. Înălţimea totală a cabinei este de 2,77 m, însă există şi o variantă cu 10 cm mai joasă, foarte populară.
Articulaţia modelului 8620T este aceeaşi cu cea a modelului mai mare 9640T, cu o rază de virare de 4,50 m. Cauciucurile standard sunt 18-22,5, iar opţional, până la 600/50-22.5. Acestea sunt montate pe osii Dana Spicer cu opt şuruburi de prindere (flanşă de 153cm).

Încărcătorul telescopic Schäffer 8620T_b

De reţinut!
● Pentru a porni motorul, trebuie să călcaţi cu putere pe pedala de frână şi să vă amintiţi să treceţi joystick-ul în poziţie neutră. Dacă uitaţi să faceţi acest lucru, vi se va semnala o eroare şi va trebui să o luaţi de la capăt
● Există 24 de puncte de gresare care au nevoie de întreţinere zilnică. Cilindrii de direcţie sunt prevăzuţi, în mod util, cu linii de lubrifiere. Un sistem automat de lubrifiere este diponibil opţional. Astfel, doar arborele de antrenare are nevoie de lubrifiere manuală
● Bateria se află sub treptele din stânga, în timp ce panoul de siguranţe este amplasat în spatele scaunului
● Un afişaj separat indică nivelul de AdBlue. Rezervorul de AdBlue se află în partea din faţă, lângă treptele din dreapta, iar rezervorul de combustibil se află în spate, sub capotă.

Concluzii
Noua generaţie 8620T înlocuieşte modelul 8610T, oferind mai mulţi cai putere sub capotă, o transmisie îmbunătăţită şi alte elemente noi. Ar trebui totuşi îmbunătăţit controlul vitezei de deplasare, iar coloana de direcţie ar trebui să fie mai simplu de poziţionat înainte şi înapoi. Per total, noul încărcător articulat telescopic Schäffer 8620T are un design robust, putând ridica 4,2 t sau 3,8 t, până la înălţimea totală de 5,2 m.

Text şi foto: FARM TECH România


FIŞĂ TEHNICĂ SCHÄFFER 8620T
Motor: Deutz TCD3.6L4, 90 kW/122 CP, standard emisii Stage IV cu DOC, SCR; Rezervoare de AdBlue/combustibil de 20 litri/115 litri
Transmisie: Danfoss, complet hidrostatică, cu două trepte de viteză, reglare automată a puterii (max. 6.000 daN), comandă opţională a pedalei de acceleraţie şi viteză maximă de 40 km/oră
Hidraulică: Pompă cu pistoane axiale, 145 l/min (standard este o pompă cu roţi dinţate de 105 l/min), forţă de ridicare 4.200 daN, înălţime maximă de ridicare 5,20 m
Şasiu: Cadru articulat cu ax pivotant, doi cilindri de direcţie, rază de virare de 4,48 m, 4 conexiuni electrice, blocare automată diferenţial
Dimensiuni şi greutate: Lungime cu cupă standard 6,03 m, lăţime 2,16 m, înălţime 2,77 m, greutate de operare 7.050-7.950 kg; capacitate de tractare 12.000 kg

 

Articol publicat în revista Ferma nr. 19/246 (ediţia 1-14 noiembrie 2019)

 

Vizualizat: 274 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten
reclama art afetr lead

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Hibridul SY Experto - producţie record

Hibridul SY Experto - producţie record

Chiar dacă anul agricol nu a fost unul uşor, Cosmin Micu a obţinut o producţie medie de 4375kg/ha la floarea soarelui de pe cele 75ha cultivate cu hibridul SY Experto de la Syngenta. Hibridul high-oleic SY Experto se remarcă printr-o toleranță foarte bună la mană, rezistenţă la frânge şi 87% conţinut de acid oleic.

 

Interviu cu Cosmin Micu, fermier

Procereal Agrosan, loc. Mănăştur, jud. Arad.

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga Sistemul de ghidare Trimble GFX-750 testat la Soc. agricola AgroSlavia Cum își gestionează drenarea cei de la Campo d'Oro cu ajutorul sistemelor Trimble de la Vantage
Valorificarea producţia de cereale

Cum veţi valorifica producţia de cereale de anul acesta?