Reclama header big full
Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

Combinele New Holland CX7000-CX8000 Elevation

Publicat: 17 martie 2015 - 12:00
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

Combinele CX au fost concepute și realizate în Centrul de Excelență New Holland pentru Mașini de Recoltat de la Zedelgem (Belgia) și lansate în 2001, iar de atunci au fost modernizate în permanență, ajungând la a patra generație și au rămas fruntașe în ceea ce privește productivitatea și eficiența.

Click pe poza pentru galerie!

Generația CX duce mai departe succesul primelor combine autopropulsate din Europa, construite în fabrica de la Zedelgem de Leon Claeys, folosind vasta experiență, forța de muncă dedicată și facilitățile de producție de ultimă generație, depășind numărul de 210.000 de combine vândute până în prezent. 

Dotate cu hedere VarifeedTM de la 5,2 la 10,7 m, cu masa de tăiere extensibilă hidraulic cu până la 575 mm și cu despicătoare de lan cu cuțite verticale acționate cu motor hidraulic, combinele CX pot fi folosite atât în condiții normale cât și la culturi căzute sau la rapiță și alte culturi înalte și ramificate. Spicele și paiele tăiate sunt transportate și introduse forțat îîn spațiul limitat dintre bătător și contrabătător unde are loc extragerea majorității boabelor din spice. Pentru porumb și floarea soarelui sunt disponibile hedere cu 6-12 rânduri, cu tocător de tulpini.

Pentru a menține constantă încărcarea combinei, a fost realizat sistemul IntellicruiseTM de reglare automată a vitezei de recoltare în funcție de cantitatea de material care intră în combină. Acesta face ca mașina să lucreze în permanență la capacitate maximă și contribuie la creșterea productivității și la scăderea consumului de combustibil.

 

Sistemul de treier/separare/curățare

Bătătorul cu diametrul de 750 mm, cel mai mare din industrie, cu cele 10 bare zimțate ale sale, asigură o capacitate de batere deosebită și o inerție mare, astfel încât combina poate lucra cu eficiență sporită și fără riscul de înfundare chiar în culturi cu buruieni și la viteze mari sau în cazul recoltelor foarte mari. 

După ieșirea din bătător, materialul este împins de postbătător la un al doilea rotor cu grătar, denumit separator rotativ, care realizează separarea forțată a boabelor din spice și paie, chiar îîn condiții de umiditate mai mare. Un valț transversal împiedică înfășurarea paielor pe separator, uniformizând și îîmpingând fluxul de paie amestecate cu boabele rămase în acestea pe cei 6 scuturători, unde se finalizează separarea. Sitele în cascadă triplă, cu o suprafață mare sub efectul curentului de aer, realizează curțăarea excelentă a boabelor de pleavă și corpuri străine. 

Pentru creșterea performanțelor de curățare a boabelor și reducerea pierderilor atunci când combina lucrează în rampă sau în pantă, sistemul OPTI-FANTM corectează automat turația ventilatorului de curățare, în funcție de înclinarea longitudinală a combinei astfel încât curățarea să fie optimă și pierderile cât mai reduse. Se selectează turația dorită la ventilatorul de curățare pe teren plan, iar sistemul o reglează automat când combina recoltează spre deal, reducând turația pentru a preveni pierderile, iar când coboară la vale turația se mărește pentru a nu se aglomera material pe site și pentru a face o curățare bună a boabelor. 

În aceeași cheie, sistemul exclusiv de autoadaptare OPTI-SPEEDTM a turației scuturătorilor în funcție de condițiile de recoltare, unic în industrie, permite o creștere a productivității cu până la 10%. Se selectează pe monitor cultura care se recoltează, iar combina reglează automat turația scuturătorilor. Ca și sistemul Opti-fanTM, când se recoltează spre deal turația scuturătorilor se reduce pentru a asigura că toate boabele vor rămâne în combină, iar când mașina se deplasează spre vale, turația crește pentru a evita aglomerarea materialului pe scuturători și separarea ineficientă. 

Pentru lucrul pe terenuri îîn pantă, casa sitelor este dotată cu sistem de orizontalizare automată, care compensează înclinări laterale de până la 17%, iar hederul are posibilitatea de autoflotare și flotare laterală. 

La mașinile cu orizontalizarea sitelor este disponibil sistemul Opti-CleanTM, care mărește eficiența curățării. Acesta optimizează cursa și unghiul de aruncare în sistemul de curățare pentru creșterea eficienței curățării. Planul oscilant, presita și sita superioară lucrează independent, pentru a optimiza cascada pentru mărirea capacității. Cursa mărită a sitelor și unghiul mai abrupt de aruncare a materialului țin mai mult materialul în aer. Mișcarea în sens opus a planului oscilant și sitei inferioare, pe de o parte, și a pre-sitei și sitei superioare pe de altă parte, reduce vibrațiile și îmbunătățește confortul operatorului. Ventilatorul are aceeași fantă superioară care suflă aer în zona planului oscilant, pentru a curăța pleava încă din aceasta zonă, iar rotorul are deflectoare pentru uniformizarea debitului de aer pe toată lățimea sitelor.

Puritatea boabelor este excelentă, procentul de spărturi și corpuri străine fiind cel mai mic obținut, comparativ cu toate mărcile de combine de pe piață. 

Boabele sunt transportate îîntr-un buncăr de până la 11.500 dm3, de unde pot fi descărcate îîn mai puțin de 90 de secunde, cu un debit de 125 dm3/s (cu 14% mai mare decât la generația anterioară), chiar din mers, motorul fiind capabil să furnizeze un surplus de putere necesar pentru descărcare, fără a afecta funcționarea mașinii.

Paiele de pe scuturători sunt tocate și îîmprăștiate uniform pe sol pe îîntreaga lățime de lucru, iar două ventilatoare aruncă pleava de pe site, creând condiții optime pentru efectuarea lucrărilor de pregătire a solului sau chiar pentru semănatul îîn teren nearat î(în cazul tehnologiilor cu minim de lucrări sau îîn regim de conservare). 

Combinele New Holland CX sunt dotate cu motoare ultramoderne de 9 și 10 litri, cu sistem de injecție Common Rail, în 6 cilindri, cu 4 supape pe cilindru, turbo cu intercooler și realizează puteri maxime de până la 490 CP. Aceste motoare asigură eficiență, economie, productivitate mare și respect față de mediul înconjurător. Sistemul ECOBlue SCR (reducere catalitică selectivă) folosit pentru a satisface cerințele standardelor de emisii Tier 4A a fost dezvoltat în parteneriat cu Fiat Power Train (FPT) Industrial. După cum se știe, tehnologia SCR ECOBlueTM folosește aer curat în camera de ardere, iar pentru a neutraliza emisiile periculoase din gazele de eșapament produse în timpul combustiei se injectează AdBlue în sistemul de evacuare, transformându-le în apă și azot, ambele prezente în mod natural în mediul înconjurător. Sistemul de neutralizare cu AdBlue a fost astfel realizat pentru intervenții minime ale operatorului, iar rezervorul de 120 litri trebuie umplut doar la fiecare a treia umplere a rezervorului de motorină. Operatorii sunt informați continuu despre nivelul de AdBlue, prin intermediul monitorului Intelliview IV. Aceste motoare pot funcționa și cu biodiesel B20, dacă acesta corespunde calitativ standardului EN14214:2009 și se respectă instrucțiunile din Manualul Operatorului. Intervalele de service normale sunt mărite la 600 de ore, iar intervențiile pentru întreținere sunt simple, întrucât punctele de verificare sunt clar marcate, iar punctele de ungere sunt grupate și plasate în locuri ușor accesibile. Adăugând reducerea cu cca. 10% a consumului de combustibil datorită sistemului SCR, rezultă costuri de operare reduse și mai mulți bani în buzunarul utilizatorului.

Calculatoarele de bord și un mare număr de senzori controlează toate funcțiile mașinii, asigurând atâât protecția muncii câât și protecția motorului, a sistemului hidraulic și hidrostatic, precum și o lucrare de calitate și cu pierderi minime. Toate comenzile sunt electrice și se efectuează din cabină de pe scaunul operatorului. Un monitor de informații color afișează toate informațiile privind funcționarea mașinii.

Combinele pot fi prevăzute cu sistemul Smart Steer pentru ghidare automată, când un scanner distinge diferența între câmpul recoltat și cel nerecoltat și ghidează combina, permițând atât lucrul cu lățimea maximă a hederului, cât și asigurarea unui confort maxim operatorului, care se poate concentra la alte operații. De asemenea, pot fi folosite sisteme GPS de poziționare și ghidare prin satelit și cu dispozitive de măsurare a umidității și masei de boabe recoltate la un moment dat îîntr-un anumit punct al parcelei. Aceste date sunt utilizate pentru întocmirea hărților de recoltă, pe baza cărora se stabilesc măsurile corective pentru sol, cum ar fi: cantitatea de îîngrășăminte, erbicide sau amendamente, utilizate îîn agricultura de precizie.

Noul monitor IntelliviewTM IV cu ecran tactil (touch screen) cu dimensiuni mai mari este compatibil cu întreaga gamă New Holland de produse pentru ghidarea automată. Astfel, IntellisteerTM, autoghidarea complet integrată și sistemul Smart SteerTM (cu laser), precum și ghidarea după rânduri (la plantele prășitoare) pot fi programate și urmărite pe acest ecran. Operatorul poate regla poziția monitorului după preferințe.

Pentru creșterea durabilității, în cazul culturilor abrazive cum ar fi orezul, combinele pot fi prevăzute opțional la rotoare, elevatorul de boabe, melcul de uniformizare din buncar și melcul de descărcare cu protecții sau cu componente realizate din materiale speciale, mai rezistente la uzură în astfel de culturi.

Pentru a monitoriza permanent calitatea boabelor a fost prevazută o fereastră de vizitare în cabină, chiar în spatele operatorului. Prin urmare, operatorul poate regla imediat parametrii mașinii, dacă este necesar. Pentru mostre fizice există o ușiță accesibilă de pe platforma cabinei.

 

Controlul umidității și a cantității de boabe recoltate în timp real

Foarte folositoare când vorbim de agricultura de precizie sunt senzorul de umiditate, care prelevă mostre de boabe și le măsoară umiditatea, transmițând informația la monitorul Intelliview și senzorul de masă, care măsoară în permanență cantitatea de boabe recoltate în fiecare punct al parcelei și care, cu un soft special, poate face harta recoltei.

 

Compactare mai redusă și tractiune îmbunătățită cu șenile Smart Trax

Pe lângă sistemul clasic pe roți utilizat în mod obișnuit, opțional, pentru terenuri umede sau pentru orezării, New Holland a conceput și realizat integral sistemul SmartTraxTM, cu șenile de 24 sau 30 inch, cu structura triunghiulară pe puntea din față, concepute pentru a reduce compactarea solului cu până la 57% față de mașinile pe roți și pentru a îmbunătăți stabilitatea, păstrând manevrabilitatea combinelor pe roți. Sistemul este prevăzut cu suspensie pe blocuri din cauciuc cu 3 sau 4 role independente, care îmbunătățește confortul, stabilitatea în lucru și în transport și reduce efortul la virare. Mecanismul unic de pivotare permite trecerea peste șanțuri și denivelari pe terenuri mlăștinoase, iar rezistența foarte redusă la rulare a șenilelor din cauciuc poate reduce consumul de combustibil. 

 

Florin NEACȘU

Director general adjunct

NHR Agropartners

Vizualizat: 511 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Branislav Giurici, despre cum și-a asigurat plantația de portaltoi de viță-de-vie

Branislav Giurici, despre cum și-a asigurat plantația de portaltoi de viță-de-vie

V-ați asigurat culturile? Daunele au fost nelipsite pe plantațiile de viță de vie portaltoi în județul Timiș! 
Branislav Giurici ne recomandă Agra Asigurări! Contactează-i! https://www.agraasigurari.ro/

Reporter: Liviu Gordea
Imagine: Zsolt Tamássy

Cum au combătut cei de la Cramele Recaș bolile și dăunătorii viței-de-vie cu Syngenta AGRO EDMA, 2.500 ha: La discuit și fertilizat cu Massey Ferguson 8740S DYNA-VT şi 7726S DYNA 6 Trei lucrări dintr-o singură trecere cu discul Discordon DXRV II
Valorificarea producţia de cereale

Cum veţi valorifica producţia de cereale de anul acesta?