Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

CLAAS, aproape de fermieri

Publicat: 17 ianuarie 2012 - 14:00
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

În timpul vizitei la standul CLAAS de la Agritechnica 2011, am avut prilejul să stăm de vorbă cu Finn Petersen şi Luigi Radu despre Centrul Regional de Sprijin Claas, deschis recent la Bucureşti

Click pe poza pentru galerie!

Firma CLAAS, ca un specialist al tehnicii agricole, a avut dintotdeauna respect şi admiraţie pentru agricultura din România. După 1990, CLAAS a fost una dintre primele firme producătoare de tehnică agricolă care şi-a făcut simţită prezenţa pe piaţa României.

De altfel, aşa după cum ne-a declarat Luigi Radu, „CLAAS s-a preocupat de găsirea de specialişti care să fie în măsură să asigure un service corespunzător, piese de schimb şi consultanţă în domeniul vânzării. Primul lucru pe care l-a făcut CLAAS venind în România a fost şcolarizarea personalului, punerea la punct a unei reţele de distribuţie şi abia după aceea a început procesul de vânzare”.

 

Reorganizare şi reprezentare

Din anul 2000 şi până acum, firma Agrocomerţ Holding din Timişoara a îndeplinit funcţia de importator şi distribuitor exclusiv al produselor CLAAS în România. În condiţiile actuale ale agriculturii, Luigi Radu a precizat: „Pretenţiile agricultorilor cresc şi ne aflăm într-o situaţie în care clienţii şi beneficiarii noştri, fermieri mari, doresc să fim mai aproape şi mai operativi în sprijinirea lor, servisarea şi asigurarea cu piese de schimb.

Acest lucru a fost intens analizat de firma CLAAS, iar conducerea companiei a luat decizia de a deschide în România un Centru regional de suport. Este o denumire interesantă... Centrul este practic un punct de lucru al departamentului de export al firmei CLAAS în România, rolul acestui birou fiind apropierea de clienţi, de a sprijini îndeaproape reţeaua de distribuţie şi de asigura o mai operativă şi rapidă aprovizionare cu piese de schimb.

Noi considerăm că prin acest nou sistem de distribuţie, care va fi coordonat şi sprijinit de Centrul Regional din Bucureşti, activitatea va fi mult mai operativă, mai rapidă şi mai eficientă, în condiţiile unei agriculturi din ce în ce mai complexe, influenţate de factorii meteorologici. Astăzi putem să spunem că suntem foarte mândri că păşim pe un nou drum”.

Odată cu deschiderea Centrului regional, CLAAS s-a repoziţionat şi cu privire la reţeaua de distribuţie. Astfel, CLAAS va avea patru distribuitori, fiecare pentru câte o regiune a ţării:

• Agrocomerţ Holding, Timişoara - care se ocupă de distribuţia, service-ul şi asigurarea cu piese de schimb în zona de vest şi sud-vest a României;
• Proinvest SRL, Alexandria, pentru zona de sud;
• Proagroservice SRL, Constanţa, pentru zona de sud-est, judeţele Călăraşi, Constanţa şi Tulcea;
• Serv Class SRL, Brăila - care are în responsabilitate zona nord-est, începând cu judeţele Brăila şi Buzău, până la graniţa de nord.

 

Structura Centrului

Centrul regional de la Bucureşti este condus de Finn Petersen, un specialist cu peste 20 de ani de experienţă şi activitate la firma CLAAS. Petersen şi-a început activitatea în departamentul de service CLAAS, a activat timp de 7 ani şi în România, apoi a preluat departamentul de service CLAAS din SUA, după care s-a reîntors în Germania, la conducerea departamentului de service şi a întregii echipe de mecanici care asigură service-ul internaţional pentru cele peste 120 de ţări ale lumii unde compania este prezentă.

„Exigenţele cresc, avem foarte mulţi investitori străini în România, care vin cu pretenţii şi, atunci când văd simbolul CLAAS, aşteaptă un anumit standard, pe care noi dorim să-l îndeplinim şi pentru fermierii români. Prin acest Centru vom fi mai aproape de dealerii noştri, mai aproape de clienţi şi mai repede şi mai bine pregătiţi cu piese de schimb. Avem o foarte mare echipă de sprijin pentru dealeri, la vânzări şi administraţie.

Când avem o comandă vrem să ajungem la client foarte repede, la service trebuie să avem foarte multă atenţie, clientul să fie mulţumit, pentru că: „prima maşină o vinde vânzătorul, pe cea de-a doua o vinde service-ul”, ne-a declarat Finn Petersen.

Centrul regional de suport este constituit dintr-o echipă de 14 specialişti, grupaţi în: departamentul de vânzare, marketing şi finanţe, coordonat de Luigi Radu, departamentul de service şi departamentul de piese de schimb.

Centrul CLAAS oferă consultanţă beneficiarilor finali şi un sprijin în activitatea de vânzare, service şi asigurare cu piese de schimb a reţelei de distribuţie. Practic, Centrul nu va face vânzări directe, ci numai consultanţă şi informare cu privire la tehnică, exploatare şi finanţare. De asemenea, va avea specialişti în domeniul service-ului, care se vor deplasa la clienţii finali, asigurând astfel un sprijin reţelei de distribuţie, dar şi o informare cu privire la gradul de mulţumire a clienţilor.

Magazia de piese de schimb va asigura o mai mare disponibilitate şi o aprovizionare mai rapidă cu piese de schimb, îndeosebi în campaniile agricole. De asemenea, se doreşte intensificarea activităţii de inspecţie de iarnă, extrem de importantă pentru o bună funcţionare a utilajelor. Specialiştii din reţeaua de distribuţie se vor deplasa la clienţi, asigurând o inspecţie de iarnă gratuită, şi le vor propune un necesar de piese de schimb pentru buna funcţionare a utilajelor în campania viitoare.

Centrul regional CLAAS este situat la nord de Bucureşti, pe şoseaua Bucureşti - Urziceni, nr. 68, între şoseaua de centură şi intrarea în Afumaţi şi va fi operativ de la 1 ianuarie 2012.

Vizualizat: 559 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Reclama header after big part 3 pages

Video

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Din 1963, pepiniera profesionala a celui mai important centru de cercetare românesc se afla la Centrul Scolar Agricol Fundulea. Multe s-au schimbat din anii ce au urmat cooperativizarii si „constructiei socialismului” dar un lucru a ramas la fel! Transformat în Liceul Tehnologic nr. 1, acest edificiu de educatie este si astazi unul de referinta pentru agricultura româneasca.

Reporter AgroInfo: Liviu Gordea
Operator imagine: Claudiu Borobei

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga Tomit Agri Macchine, colaborare cu Great Plains Trelleborg ţine pasul cu noile provocări din agricultură
Cultura anului 2019

Care credeţi că va fi cea mai rentabilă cultură agricolă în 2019?