Comisia Europeană a decis de curând eliminarea standardului ABS obligatoriu pentru tractoarele care ating viteze mai mari de 40 km/h, punând astfel capăt unei măsuri considerate de la bun început nejustificată.
Iniţial, această dispoziţie europeană a fost elaborată pentru a reduce numărul de accidente pe drumurile publice care implică tractoare, cu ajutorul prevederilor din regulament. Cu toate astea, Confederaţia Europeană a Antreprenorilor din Agricultură, Mediul Rural şi Silvicultură (CEETTAR), alături de Comitetul European al constructorilor de Maşini Agricole (CEMA) şi COPA-COGECA (vocea unită a fermierilor şi cooperativelor acestora în Uniunea Europeană) au demonstrat lipsa dovezilor privind impactul pozitiv al unei astfel de măsuri.
Comisia a publicat, în jurnalul oficial, eliminarea dispoziţiei din Regulamentul 2015/68 cu privire la obligativitatea producătorilor de a planifica montarea sistemelor de frânare ABS pe tractoarele care ating viteze mari. În termeni practici, pentru fermierii şi contractorii europeni, cu activitate în domeniul agricol sau forestier, această decizie înseamnă o economie de minimum 2.000 de euro pentru fiecare tractor nou achiziţionat.