Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

Case IH setează linia de demarcație pentru Europa la normele Stage V

Publicat: 10 iulie 2020 - 12:30
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

Începând cu anul 2019 a intrat în vigoare noua legislație europeană ce vizează motoarele pentru mașinile non-rutiere (n.r. utilaje agricole și pentru construcții). Se numește Stage V și impune limite nu doar la nivelul masei de particule fine din gazele evacuate, ci și în ceea ce privește numărul de particule per unitatea de energie produsă.

Case ih 380_b

În ceea ce privește tehnologia producătorului american Case IH și a concernului CNH Industrial care deține această marcă, alinierea la aceste standarde de emisie a început cu lansarea unui nou tractor Case IH. Ca atare, producătorul american a construit primul tractor european cu motor de Stage V: Case IH Optum. Apoi a urmat modelul noului Magnum AFS Connect, așa cum se cunoaște de la lansarea sa de anul trecut. Constructia modelului Magnum AFS Connect are la baza sa motorul de Stage V, produs de FPT Industrial, cel mai mare producător de motoare din lume, care face parte, de asemenea, din grupul CNH Industrial.

Din această primăvară și-au făcut apariția și alte modele Case IH care beneniciază de motoare Stage V, precum Puma short wheelbase (n.r. ampatament scurt), urmând ca, din toamnă, să avem ocazia să vedem modelul Maxxum Stage V. Conform planului inițial elaborat înainte de pandemia cu coronavirus, începând de anul trecut, cu lansarea modelului Vestrum și până la sfârșitul anului viitor (n.r. 2021), absolut toate modelele Case IH vor trece la Stage V. Tractoarele mari, articulate, Steiger și Quadtrac vor începe să vină cu motoare de Stage V spre sfârsitul anului, pe măsură ce sunt comandate.

Din punct de vedere tehnic și practic, Stage V nu va influența în niciun fel buna funcționare a motorului, respectiv a utilajului. Pe de altă parte, operatorul nu miroase că motorul său nu este, de exemplu, de Stage V și e de Stage IV. Ceea ce se tratează în plus la Stage V față de Stage IV, este reducerea cu 40% a masei de particule de funingine pe care o aruncă motorul în atmosferă.  Ca atare, în fumul de eșapament apar mult mai puține microparticule diesel.

case ih motor_b

CNH a fost primul producător care a adus pe piață motoare care aveau numai SG, ca tehnologie antipoluare, adică motoare cu AdBlue, sau acel Stage IIIB. Această tehnologie nu avea nevoie de niciun filtru de particule. Deși în momentul acela era o inovație privită cu scepticism, clienții Case IH și-au dat seama că merită să folosească AdBlue pentru că motorul nu avea niciun fel de obstacol sau „gâtuire” a circuitului de aer pentru a i se reduce temperatura de combustie, nemaifiind astfel nevoie să piardă putere în circuitul de răcire suplimentar. Prin aceasta, producătorul Case IH creștea eficiența motorului foarte mult. Case IH a fost primul producător de utilaje care a făcut acest lucru. Alți producător de tehnică similară au considerat la acea vreme că nu este nevoie să-i „complice pe fermieri”, însă tractoarele acelea consumau enorm.

De la Stage IIIB la Stage IV, reducerea a fost foarte mare, cu aproape 80% a volumului de oxizi de azot. În ceea ce privește acest aspect, a fost un lucru foarte bine rezolvat de cei de la FPT Industrial, pe baza geometriei mixerului și introducând un pic mai mult AdBlue. Această idee pe care au găsit-o: numai pe baza de flux de aer și amestecarea gazului de eșapament cu AdBlue, s-a dovedit a fi genială, trecând astfel de la normele de Stage IIIB la Stage IV.

fabrica Case IH_b

Inginerii Case IH au reușit să facă acest lucru crescând cu numai 2,5 - 3 puncte procentuale consumul de AdBlue, până la 7,5 – 8% (n.r. valoare medie care a rămas neschimbată la Stage V). Între Stage IV și Stage V nu există nicio creștere a consumului de AdBlue. Consumul de AdBlue a rămas același, consumul de motorină în sarcină este același. Singurul lucru care se schimbă este că la Stage V s-a introdus un nou filtru pe circuitul de eșapament. Filtrul, care practic reduce hidrocarburile, particulele de funingine, le arde, le rupe in dioxizi de carbon și le transformă în vapori de apă.

Rămân întotdeauna în pereții filtrului niște microparticule. Aici găsim partea interesantă: din când în cand, la motoarele de Stage V, este posibil să vezi o regenerare a filtrului. Regenerare care s-a văzut pentru prima dată la modelul tractorului Optum, apoi am început să o vedem pe Puma long weelbase, o vedem pe Vestrum, iar acum, mai recent, pe Magnum AFS Connect.

Această regenerare nu afectează în niciun fel utilajul, din simplul motiv că nu impiedică cu nimic funcționarea motorului. Motorul funcționează ca înainte, are acelasi cuplu motor, are aceeași putere și poate să funcționeze la absolut orice turație. Singurul lucru pe care trebuie să-l facă operatorul este să nu oprească motorul pentru că atunci se poate derula regenerarea până la capăt și trebuie să o repornească mai târziu.

Regulile Stage V definite de comisia Europeană se aplică tuturor țărilor din cadrul Uniunii Europene, iar respectarea acesteia pică în răspunderea fiecărei autorități locale.

 

Bogdan Constantin
PR & Communication Specialist

Vizualizat: 822 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Delfini la Sulina, Delta Dunării

Delfini la Sulina, Delta Dunării

Delfini la Sulina, Delta Dunării #danubedelta #delfini #sulina

Video: Calin Ene

Revista Ferma și o echipă de pasionați de turism prietenos cu mediul îți aduc zilnic delta la tine acasă și te invită, totodată, acasă în Sulina Fabuloasă, într-un inedit Drum De Deltă, un proiect de vacanță cum nu se poate mai necesar după o perioadă lungă care ne-a pus la grea încercare pe toți.

Citeste despre proiect aici: https://www.revista-ferma.ro/proiecte-ferma/drum-de-delta-vezi-si-evadezi

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga Sistemul de ghidare Trimble GFX-750 testat la Soc. agricola AgroSlavia Cum își gestionează drenarea cei de la Campo d'Oro cu ajutorul sistemelor Trimble de la Vantage
Valorificarea producţia de cereale

Cum veţi valorifica producţia de cereale de anul acesta?