Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

Basildon, giuvaerul coroanei britanice

Publicat: 10 aprilie 2018 - 01:10
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

Am scris în paginile revistei noastre de numărul trecut despre creaţia aproape vizionară a companiei New Holland - conceptul de tractor alimentat cu gaz metan, iar în cele ce urmează mi-am propus să vă „vorbesc” despre uzina de producţie din Basildon, comitatul Essex, singurul loc din Marea Britanie unde se mai construiesc astăzi tractoare. 

Aici, în halele ce se întind pe o suprafaţă de zece hectare, sunt asamblate modelele T6 şi T7, dar şi tractoarele din gama Heavy Duty, cu puteri de 290 şi 315 CP. De asemenea, este produs un număr limitat de tractoare marca Case IH, care sunt destinate pieţelor din afara Europei, în special Statele Unite şi China. De altfel, numai circa zece la sută din unităţile produse la Basildon ajung să fie comercializate în final pe piaţa britanică.

Uzina de producţie din Basildon_b

O istorie glorioasă
Construcţia uzinei a început în aprilie 1962 şi a fost finalizată doi ani mai târziu. Iniţial, aici se fabricau tractoare Ford. La vremea aceea, era cea mai modernă fabrică de tractoare din Europa şi prima unitate de acest gen din lume cu producţia complet integrată - toate componentele, inclusiv motoarele, fiind proiectate şi construite la faţa locului. Timp de trei decenii, Basildon a avut un rol esenţial în ceea ce priveşte mecanizarea agriculturii mondiale. În 1991, după achiziţionarea Ford New Holland de către Fiat Geotech, fabrica a produs timp de trei ani tractoarele distincte albastre Ford New Holland, după care au fost denumite pur şi simplu New Holland, iar până în 1996 au fost fabricate tractoarele de teracotă asociate cu FiatAgri. Din 1999, odată cu achiziţionarea Case Corporation de către Fiat Group, de pe poarta fabricii din Basildon au ieşit doar tractoare New Holland şi Case, branduri unite sub umbrela CNH Global, lider mondial în domeniul maşinilor agricole şi al echipamentelor de construcţii.

Uzina de producţie din Basildon_b

Certificare WCM
În 2012, uzina Basildon a primit certificarea WCM (World Class Manufacturing), unul dintre cele mai înalte standarde din industria producătoare mondială pentru managementul integrat al unităţilor de producţie şi al proceselor de fabricaţie. Este un sistem structurat pe mai mulţi piloni, bazat pe îmbunătăţirea continuă şi conceput pentru a elimina reziduurile şi pierderile din procesul de producţie, prin identificarea unor obiective precum: zero accidente, zero defecte, zero avarii şi zero deşeuri. O recunoaştere a calităţii, productivităţii şi eficienţei, cu impact minim asupra mediului.
Până în prezent, în această fabrică au fost asamblate peste 1,6 milioane de tractoare, în diferite configuraţii, şi peste 3,1 milioane de motoare. Investiţiile recente s-au axat pe noua linie de producţie a tractoarelor din gama T7 Heavy Duty, ce utilizează vehicule inteligente ghidate, care pot deplasa în mod autonom componentele colectate din diferite zone ale unităţii de producţie.


UN TRACTOR LA CINCI MINUTE
În timpul vizitei noastre, la fiecare 90 de minute era finalizat procesul de asamblare a unui T7 HD. În schimb, modelele T6 şi T7 părăseau linia de producţie la fiecare cinci sau şase minute. Trebuie totuşi avut în vedere faptul că Basildon este, în esenţă, o unitate de asamblare, componentele majore fiind expediate din altă parte. Spre exemplu, motoarele vin de la centrul FPT Industrial din Torino. Tot din Italia, respectiv Modena, sunt aduse osiile frontale, în timp ce transmisiile sunt livrate de fabrica din Anvers (Belgia), iar ramele de cabină din Croix (Franţa). Liniile de asamblare măsoară 2,5 kilometri. Peste 600 de angajaţi lucrează în interiorul acestei fabrici. Într-un an, aici sunt asamblate peste 22.000 de tractoare, aproximativ 83 de unităţi în fiecare zi lucrătoare. Pe cele trei platforme sunt produse 14 modele de tractoare, cu 16.000 de configuraţii posibile!


Un articol publicat în revista Ferma nr. 5/210 (ediţia 15-31 martie 2018)

 

Vizualizat: 538 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Delfini la Sulina, Delta Dunării

Delfini la Sulina, Delta Dunării

Delfini la Sulina, Delta Dunării #danubedelta #delfini #sulina

Video: Calin Ene

Revista Ferma și o echipă de pasionați de turism prietenos cu mediul îți aduc zilnic delta la tine acasă și te invită, totodată, acasă în Sulina Fabuloasă, într-un inedit Drum De Deltă, un proiect de vacanță cum nu se poate mai necesar după o perioadă lungă care ne-a pus la grea încercare pe toți.

Citeste despre proiect aici: https://www.revista-ferma.ro/proiecte-ferma/drum-de-delta-vezi-si-evadezi

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga Ridichea furajera - cea mai buna cultura pentru inverzire Tractoarele Massey Ferguson și încărcătoarele Weidemann în acțiune!
Valorificarea producţia de cereale

Cum veţi valorifica producţia de cereale de anul acesta?