Reclama header big full
Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

ARION - O Nouă Generaţie

Publicat: 09 august 2012 - 14:00
1 comentarii   | Print | Trimite unui prieten

La mijlocul lunii iunie, la baza militară Ehra-Lessinen, a avut loc lansarea noii generaţii a tractoarelor ARION 500/600 de la CLAAS. Seria Arion 600 este cea mai de succes gamă de tractoare a firmei Claas, cu mai mult de 10 mii de unităţi vândute

Click pe poza pentru galerie!

Începând din această vară, seria de tractoare Arion 500/600 are o nouă generaţie, cu şapte noi modele. Această nouă generaţie, datorită sistemului cu filtre de particule diesel (DPF) satisface normele de poluare IIIB (Tier 4i) şi aduce numeroase îmbuntăţiri constructive şi tehnologice noi, unele asemănătoare cu ale fratelui mai mare, AXION 900.

La demonstraţia specială a calităţilor noii serii de tractoare ARION, am avut parte de o experienţă unică. A fost o lansare neobişnuită, din mai multe puncte de vedere, dar mai ales datorită felului neconvenţional, diferit de cel al unei conferinţe de presă clasică.

Timp de aproape două săptămâni, zilnic au fost prezenţi pe terenul bazei militare câte un grup de 25-30 de jurnalişti care, împărţiţi în grupuri de câte patru sau cinci, au trecut prin rotaţie la patru posturi de lucru. Dintre acestea, numai la unul dintre ele am asistat la o prezentare teoretică a diferenţelor dintre vechea şi noua serie de tractoare Arion, având cele două tipuri de tractoare în faţă.

Într-un alt post de lucru am avut posibilitatea de a conduce noile tractoare ARION cu remorcă încărcată, pe un drum asfaltat şi pe drum de pământ, precum şi tractorul singur, pe poligon, pentru a testa schimbarea vitezelor de mers înainte şi înapoi.

Cel mai solicitant post de lucru a fost acela în care am avut posibilitatea de a conduce noile ARION cu utilaje, în teren şi cu încărcător frontal. Acolo am avut posibilitatea de a testa cele două variante de echipare a cabinei cu terminale CIS şi CEBIS, precum şi sistemele GPS PILOT şi TELEMATICS.

Ultimul post, surpriza pregătită de către organizatori, a fost conducerea pe un traseu offroad, din interiorul bazei militare a camioanelor speciale Mercedes-Benz, modelele Zetros 1833 şi Unimog U5000, alături de un tractor Arion 530.

Am avut astfel posibilitatea ca, pe parcursul zilei, să conduc efectiv noua serie ARION timp de câteva ore şi în cele mai diverse condiţii.

 

Motorizare şi transmisie eficientă

Noua serie ARION 500/600, cu cele şapte modele, cuprinde gama de putere între 140 şi 184 CP (ECE R 120). Noile motoare DPS folosite pentru a îmbunătăţi consumul de carburant şi emisiile de noxe, împreună cu CLAAS POWER SYSTEMS (CPS) oferă o combinaţie optimă de componente noi, dezvoltate în paralel cu componentele transmisiei.

Astfel, sunt îmbunătăţite performanţele motorului şi emisiile de noxe, dar se dezvoltă un concept de tractor ca un tot unitar, eficient în activităţile zilnice dar şi în utilizarea inteligentă a puterii.

Motorul este de 4,5 litri la seria 500, cu patru cilindri şi 6,8 litri, cu şase cilindri, la seria 600, cu o tehnologie cu patru supape pe cilindru, sistem de injecţie Common rail, turbo cu geometrie variabilă, TGV şi intercooler. Sistemul de „tratare” a gazelor de evacuare DPF este complet integrat şi poziţionat sub capota motorului, astfel încât câmpul vizual al şoferului să nu fie limitat.

Datorită greutăţii reduse şi agilităţii extraordinare în operare, tractoarele cu patru cilindri din seria ARION 540-510 sunt deosebit de eficiente atunci când sunt utilizate în domeniul de funcţionare cu sarcină redusă, de exemplu în lucrul cu încărcător frontal. Datorită noilor generaţii de motoare, noul model ARION 550, cu o putere maximă de 163 CP (ECE R 120) este tractorul ideal pentru lucrul cu priza de putere sau pentru transport.

Noile tractoare cu motorizare în şase cilindri se remarcă datorită unei puteri mari de tracţiune, atât în câmp, cât şi în transport. Noul model de top, ARION 650, are o putere maximă de 184 CP (ECE R 120).
Transmisia HEXASHIFT a noului ARION se distinge prin nivelul crescut de eficienţă şi numeroase funcţii inteligente automate care fac din această transmisie un lider la confortul schimbării automate a vitezelor.

Pentru transport, ARION are patru trepte de viteză mecanice şi şase trepte automate cu schimbare în funcţie de sarcină, care pot fi utilizate fără ambreiaj. Etapele de schimbare se adaptează în funcţie de încărcătură, prin intermediul sistemului de schimbare Hexactiv automat.

Tractorul este dotat cu sistemele: Revershift (inversare electrohidraulică pentru schimbarea uşoară a sensului de deplasare), Speedshift (schimbarea rapidă a gamelor în funcţie de sarcină) şi Speedmatching (reglare automată a etapelor de schimbare a vitezei în funcţie de sarcina în timpul schimbării, de la C4 la D2).

Nivelul ridicat de eficienţă a transmisiei HexaShift a fost confirmat în testele DLG (în 2009), unde Arion 640 CEBIS a avut, din punct de vedere al consumului de carburant şi ca valoare totală, un plus de 3,6%, faţă de media competitorilor. La noua serie, transmisia HexaShift este disponibilă în trei versiuni diferite, inclusiv ultima variantă de transmisie Super ECO 40 kmh, la 1650 rpm, interesantă mai ales pentru transporturi. Toate modelele de ARION 500/600 sunt echipate cu un sistem hidraulic load sensing, cu o eficienţă de 110 l/min.

 

Inovaţii împrumutate de la AXION 900

O parte dintre inovaţiile esenţiale prezente pe ARION 500/600 provin de la gama superioară de tractoare AXION 900, lansat la Agritechnica 2011 şi ales „Maşina a anului 2012”.

Aceste inovaţii includ controlul electronic al sistemului de ventilaţie VISTRONIC, care permite o ajustare precisă a turaţiei ventilatorului, astfel că nivelul de zgomot, necesarul de putere pentru sistemul de răcire şi, în consecinţă, consumul de combustibil, sunt mult reduse. Datorită amortizoarelor pe gaz, blocul radiatoarelor de răcire pot fi deschise rapid şi uşor pentru curăţare/schimbare. Filtrul de aer a fost mutat frontal, chiar în faţa pachetelor de radiatoare, fiind astfel foarte accesibil.

Cabina oferă un spaţiu generos, cu vizibilitate excelentă de jur-împrejur, un nivel ridicat de eficienţă, ergonomicitate, suspensie în patru puncte, coloană de direcţie reglabilă şi, pentru versiunea CEBIS (CEBIS - CLAAS Electronic OnBoard Information System), cotiera multifuncţională cu sistemul CMOTION şi terminal CEBIS complet integrate.

Ca şi la modelele superioare, cabina a fost poziţionată mai în faţă iar luneta a fost reconfigurată pentru a mări câmpul vizual al şoferului. În plus, cabina a fost special utilată, pe partea dreapta, cu o uşă dintr-o singură bucată.

În varianta de echipare CIS (CIS - CLAAS Information System), ARION este încă disponibil cu unităţile de control mecanice. Funcţia activare/dezactivare priză de putere a fost adăugată la cotiera CIS iar butonul rotativ pentru reglarea adâncimii de lucru a fost amplasat mai în faţă, pentru o operare mai uşoară.

Tractoarele din noua serie au fost pregătite, opţional, pentru CLAAS GPS Pilot şi CLAAS TELEMATICS.
Noul ARION dispune de un panou intuitiv de control şi optimizarea sistemului de lumini (până la 14 faruri de lucru şi opţionale) ce asigură vizibilitatea 360° pentru întreaga zi de lucru.


Accesorii şi moduri de echipare

Modelele noi dispun de un design de succes CLAAS, cu un ampatament lung, distribuţia greutăţii egală pe puntea faţă şi spate şi o construcţie de ansamblu compactă. Greutatea tractorului gol este între 5,8 şi 7,8 tone.

Datorită noului design, greutatea totală maximă admisă a crescut până la 12 tone, atât pentru versiunile cu 40 km/oră cât şi pentru versiunile cu 50 km/oră. Din acest motiv, noua generaţie ARION - inclusiv  cel mai mic model, ARION 530 - a fost echipat cu o punte spate mai puternică în varianta standard, care permite o anvelopare maximă superioară (de ex: 710/60 R38).

Şasiul noului ARION este prevăzut din fabrică cu semi-cadru, pentru cazul în care se doreşte echiparea cu sistem de ridicare faţă sau încărcător frontal. Semi-cadrul este montat de-a lungul motorului între axa faţă şi cutia de viteze şi absoarbe forţele care apar, dar poate fi folosit şi ca sistem de cuplare.

Puntea faţă dispune de suspensie care poate fi complet blocată pentru o stabilitate sporită, de exemplu în timpul lucrului cu încărcătorul frontal. Opţional, poate fi echipată cu un nou sistem de frânare activ. Acest sistem intră în echiparea standard pentru cele două modele de top (ARION 650 şi 640).

Vizualizat: 652 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Rezultate/pagina:
Ordine de listare:   
Rezultate: [1]  
Pagini: [1]  1   
1.
DATE TEHNICE
|
08. 13, 2012. Monday 18:11
Ca de onicei , suntei destul de superficiali . Se stie ca cei de la Class nu sunt fabricanti de motoare si nici de transmisii . Asa ca ar fi bine sa ne lamuriti ce motoare si ce transmissi cunt pe aceste tractoare .
Rezultate: [1]  
Pagini: [1]  1   
Reclama header after big part 3 pages

Video

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Din 1963, pepiniera profesionala a celui mai important centru de cercetare românesc se afla la Centrul Scolar Agricol Fundulea. Multe s-au schimbat din anii ce au urmat cooperativizarii si „constructiei socialismului” dar un lucru a ramas la fel! Transformat în Liceul Tehnologic nr. 1, acest edificiu de educatie este si astazi unul de referinta pentru agricultura româneasca.

Reporter AgroInfo: Liviu Gordea
Operator imagine: Claudiu Borobei

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga Agromalim 12 - 15 septembrie 2019 Case IH - Sistemul AFS Harvest Command
Cultura anului 2019

Care credeţi că va fi cea mai rentabilă cultură agricolă în 2019?