Kwizda
Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma

AGRICULTURA cu MAŞINI INTELIGENTE (II)

Publicat: 02 noiembrie 2017 - 17:45
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

TEHNICĂ AGRICOLĂ LA SUPERLATIV! Tractoare tot mai mari, capabile nu doar să meargă singure, ci şi să întoarcă la capăt de rând, să controleze utilajele şi să comunice cu alte maşini, cu precizie tot mai mare. Şi, într-un viitor iminent, tractoare autonome şi tractoare electrice. Viitorul agriculturii cu maşini inteligente se va vedea şi mai clar în această toamnă, la expoziţia Agritechnica de la Hanovra, între 12 şi 18 noiembrie 2017.

Tractorul autonom, pe care l-am văzut până acum doar în filme SF, a devenit realitate. În curând vom putea cumpăra primele tractoare cu motor electric, iar pentru distribuţia de îngrăşăminte şi tratamente aplicate culturilor agricole vom „zbura”. V-am povestit despre ele aici: Tractoare inteligente (I). Dar asta nu este tot.

NHR-AGROPARTNERS-DEUTZ FAHR_bDEUTZ - FAHR CREŞTE PUTEREA!

Constructorul german Deutz - Fahr investeşte anual în cercetare şi dezvoltare cca. 2 milioane de euro. Printre noutăţile pe care le va prezenta la Agritechnica 2017 ar fi o nouă serie de tractoare, seria 11, cu puteri până la 450 CP, iar actualul vârf de gamă, Deutz-Fahr Agrotron 9340, va fi prezentat în varianta Warrior, ne-a dezvăluit Florin Neacşu, director adjunct NHR Agropartners.

„La utilaje de prelucrat solul, tendinţa este în continuare pentru cât mai puţine treceri, de aceea se caută tractoare tot mai mari, care să poată lucra cu utilaje complexe”, afirmă Neacşu.
Până ce tractorul electric sau cel autonom vor fi accesibile fermierului, va mai trece un timp, crede acesta. Sunt realizări tehnice certe, dar se pune problema costurilor foarte mari, precum şi a soluţiilor tehnice care nu satisfac deocamdată sută la sută necesităţile fermierului.

„Se va merge în continuare pe modernizarea motoarelor şi a transmisiilor, creşterea puterii motoarelor şi reducerea poluării şi a consumului de carburant, uşurinţa exploatării şi controlul operaţiunilor pe care le face tractorul, automatizări, memorarea funcţiilor care se repetă. Cred că cele mai căutate vor fi autoghidarea şi partea de agricultură de precizie, cu posibilitatea de distribuţie a normelor variabile de seminţe şi pesticide. Va fi, în continuare, foarte căutat sistemul de control al secţiunilor la maşinile de împrăştiat îngrăşăminte sau la maşinile fitosanitare, adică rampa să se închidă automat acolo unde a fost erbicidat la o trecere anterioară”, spune Neacşu despre tendinţele în mecanizarea agricolă.

IPSO-John-deere_bJOHN DEERE: CONECTIVITATE ŞI INTELIGENŢĂ SPORITE

„Cred că în maximum cinci ani de zile nu vor mai exista tractoare fără ghidare automată prin satelit”, afirmă Paul Popescu, specialist produs IPSO Agricultură.

„Noi, ca distribuitor unic autorizat John Deere în România, marjăm foarte mult pe partea de conectivitate şi de inteligenţă a echipamentelor. Dacă ne referim numai la tractoare, toate cele peste 200 de CP dispun de tehnologii inteligente: ghidare automată prin satelit, sisteme de monitorizare de la distanţă a parametrilor de funcţionare, toate cu scopul de a uşura munca şi a aduce profit printr-o productivitate cât mai ridicată. Cam 40% din tractoarele pe care IPSO Agricultură le vinde în România dispun de sistemele acestea inteligente, spune Popescu.
În 2017, John Deere a lansat o antenă nouă, StarFire 6000, ce oferă o acurateţe mai bună. Toate datele transmise de echipamente pot fi monitorizate prin intermediul portalului JDLink. De pe orice tabletă sau telefon inteligent pot fi vizualizate locaţia şi performanţele utilajului.

De asemenea, centrul de operaţiuni de pe portalul MyJohnDeere.com conectează operatorul, maşinile şi câmpurile agronomice. „Prin portalul MyJohnDeere.com poate fi vizualizat tot parcul de maşini, toate câmpurile pe care o fermă le are în exploatare, iar, la sfârşit de an, se poate face o cartare a producţiei pe fiecare parcelă”, explică Paul Popescu.

Acesta adaugă că prin portalul MyJobsManager, managerul de fermă poate aloca operatorilor echipamentelor sarcini clare, de la un birou din fermă, unde are un laptop.
„Încercăm să optimizăm cât mai mult operaţiunile, însă operatorul nu dispare în viitorul apropiat. Prezenţa umană este încă importantă”, crede reprezentantul IPSO Agricultură.

În primăvara lui 2017, John Deere a prezentat, la Târgul SIMA de la Paris, un prototip de tractor electric - SESAM, echipat cu două motoare electrice de 150 kW fiecare, ce dezvoltă în total 300 kW (402 CP). Autonomia bateriei este de 4 ore de lucru în câmp sau de aproape 55 km (34 mile) la transportul pe drum.

AGROCONCEPT-New-holland_bNEW HOLLAND: PRECIZIE DE 1,5 CM!

Prezentat în premieră în august 2016, în SUA, tractorul autonom New Holland T8 Blue Power, echipat cu tehnologia NHDrive, dezvoltă până la 460 CP şi poate efectua, fără şofer, o gamă largă de lucrări, 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână. Arată însă ca un tractor convenţional. Constructorul a păstrat cabina, pentru funcţionalitate, fiind anumite operaţii, cum este lucrul cu un încărcător frontal, care necesită operator. O nouă variantă, îmbunătăţită, va fi cu siguranţă prezentată la Agritechnica în această toamnă.

Tot la Hanovra, New Holland va veni şi cu un nou program de control de la distanţă. Vor mai jubila şi vor încerca să demonstreze că, deşi, până acum, o reţea RTK funcţiona cu o precizie de 2,5 cm, sunt capabili să ajungă la o precizie de 1,5 cm, în condiţii optime, spune Iulian Creţu, specialist GPS AgroConcept.

„În momentul de faţă, 80-90 la sută din toate procesele sunt automatizate. Un tractor este capabil nu doar de a merge singur, ci şi de a face întoarceri, de a controla utilajele, de a comunica cu alte maşini. Operatorul devine doar elementul de supraveghere.
Acum se cercetează, pentru nivelul următor, controlul flotei de la birou, care există deja pe piaţă, dar se îmbunătăţeşte, nu doar pentru ghidarea utilajului, ci şi pentru monitorizarea în timp real a lucrărilor.
Se mai lucrează, momentan, la comunicarea între maşini, pentru ca acestea să poată lucra în tandem în aşa fel încât să se optimizeze timpul de lucru şi să se evite coliziunile”, mai spune Iulian Creţu.

 

Articol publicat in revista Ferma nr. 15(198)/1-14 septembrie 2017 

Vizualizat: 709 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Vacile superproductive, dovada progresului genetic!

Vacile superproductive, dovada progresului genetic!

Cine şi-a făcut anul acesta timp pentru a vizita INDAGRA, expoziţia naţională de agriculută, a putut admira la standul Asociaţiei HolsteinRo câteva dintre cele mai performante vaci de lapte din România. Printre acestea, un exemplar aparţinând societăţii Panifcom Iaşi, administrată de Liviu Bălănici, care a încheiat cea de a doua lactaţie cu o producţie de 13.636 de litri, iar în primele 128 de zile din lactaţia a treia a ajuns la 6.800 de litri.

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga Porc Crescut Româneşte Strugurii moldoveneşti, la mare căutare
Cultura anului 2017

Care credeţi că va fi cea mai rentabilă cultură agricolă în 2017?