Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

100 CP reali

Publicat: 27 martie 2009 - 20:00
9 comentarii   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten
Seria 6030 înlocuieşte celebra serie 6020-SE în cadrul clasei entry-level a maşinilor/tractoarelor fabricate de către John Deere. Modelele existente într-un număr mai mare, un design interior de o calitate superioară şi noile opţiuni sunt menite să stimuleze acest segment de piaţă. Modelul 6330 cu cei 100 CP putere nominală ar trebui să ne arate dacă această nouă serie şi-a atins scopul.

Click pe poza pentru galerie!

În ciuda pasiunii pentru tractoarele de înaltă tehnologie - există întotdeauna destul de mulţi agricultori care doresc să conducă un tractor confortabil, dar care nu trebuie neapărat să întrunească ultimele detalii tehnice apărute - şi pentru care, în fine, nu sunt dispuşi să plătească prea mult.

De această clientelă, care nu este restrânsă nici măcar în Germania, s-a ocupat producătorul John Deere prin seriile de modele anterioare 6010 şi 6020. Aceste maşini entry-level cu dotări reduse puteau fi recunoscute în trecut prin literele SE care erau adăugate denumirii lor. Producătorul din Mannheim a renunţat în prezent la această denumire. Tractoarele entry-level din seria 6030 pot fi identificate în momentul de faţă prin faptul că nu mai sunt însoţite de niciun fel de abreviere suplimentară.

Modelele 6030 din clasa superioară sunt desemnate prin apelativul Premium în cadrul denumirii. Începând încă cu seriile anterioare, cu modelele 6020, maşinile SE au avut un număr comun de piese.

Această tendinţă de reducere în cadrul liniei de producţie SE a început însă să li se pară exagerată clienţilor. De exemplu, axul suspendat pentru modelele SE nu putea fi livrat nici măcar pe baza unei comenzi individuale. Strategii de la John Deere au avut de învăţat din aceste experienţe.

Astfel modelul actual 6030 are o dotare mai cuprinzătoare. Există şi mai multe modele. Se poate astfel alege între 8 tipuri de maşini începând cu modelul 6130 cu 80 CP (59 kW, conform ECE R24) până la modelul 6930 cu 6 cilindri şi 150 CP.


Motor de 4,5 l cu 4 cilindri

Motorul de 4,5 l cu 4 cilindri fabricat în cadrul firmei se găseşte sub capotă în cazul modelului 6330, ales pentru efectuarea testului. În mod normal firma producătoare John Deere foloseşte toate mijloacele din punct de vedere tehnic în ceea ce priveşte agregatele sale de înaltă tehnologie.

Acest lucru se întâmplă în cazul modelelor premium fără niciun fel de reduceri. Raportându-se la segmentul de piaţă, modelul 6030 este totuşi mai sărac din punct de vedere tehnologic. Modelul compact al firmei din Mannheim trebuie, cu toate acestea, să respecte valorile maxime admise de poluare TIER III.

Este pus astfel în funcţiune, pe de o parte, un sistem modern de injecţie cu rampă comună. Pe de altă parte, chiulasa este echipată cu un sistem cu două supape în loc de 4. S-a renunţat şi la scumpele turbocompresoare ajustabile.

Nu a fost necesar nici un sistem de reciclare a gazului de eşapament pentru a se respecta limita maximă admisă de poluare. În schimb, tehnicienii nu au dorit să renunţe la sistemul de răcire cu circuit dublu, prevăzut cu o limită superioară şi inferioară a temperaturii. În practică, iese în evidenţă faptul că modelul 6330 emite mai puţin zgomot decât prece dentul model - ceea ce reprezintă un câştig favorizat mai ales de introducerea noii tehnici de injecţie.

Acest model cu 4 cilindri se remarcă mai mult prin forţa sa de tracţiune decât prin mobilitate. Abia începând de la 1200 rpm acesta începe să dea randament în mod regulat. Am observat această caracteristică pe câmp urmărind cultivatoarele.

Ca să te poţi deplasa uşor pe şosea sunt necesare valori de mai mari, începând de la 1700 rpm. Iar cine solicită în mod frecvent arborele de priză de forţă al acestui model, trebuie să ajungă la valoarea de peste 2000 rpm. E păcat că valoarea de turaţie 1000 se obţine abia la 2250 rpm.

O particularitate specifică producătorului John Deere apare şi în cazul modelului 6330: turaţia maximă poate fi limitată printr-un dispozitiv de reglare a acesteia, care se găseşte în consola dreaptă laterală, pentru ca în caz de neutilizare să se evite zonele superioare mai puţin adecvate.

John Deere indică puterea nominală la valoarea de100 CP (74 kW) la 2300 rpm, cea maximă fiind de 105 CP (77 kW) la 2100 rpm. Faptul că motorul cu 4 cilindri se "simte" mai bine la turaţii mai mari nu mai reprezintă, astfel, nicio surpriză.

Cuplul maxim de 460 Nm la 1600 rpm este ok pentru clasa de 100 CP, o creştere momentană de 34 de procente. Din păcate, în scurtul timp avut la dispoziţie nu am putut să testăm modelul 6330 cu dinamometrul. Consumul de carburant este, în practică, unul normal.

Nu este dificil să menţii consumul la indicatorul 8-l/h cu sistemul cu două circuite. În condiţiile unei exploatări medii în transportul de îngrăşământ am consumat circa 11-12 l/h.

În cazul unei încărcări complete cu un pulverizator de 4-m valoarea maximă s-a situat la 16,4 l/h. Rezervorul Diesel are o capacitate de serie de 165 l, în lista de preţuri fiind inclus şi un rezervor de 185 l. Cei 16 l de ulei de motor trebuie înlocuiţi după fiecare 500 h de întrebuinţare, cei 50 l de ulei hidraulic, respectiv ulei de motor trebuie înlocuiţi după fiecare 1500 h de utilizare.


3 sisteme de transmisie

Există 3 variante de transmisie pentru modelul 6330 în ra- port cu cerinţele şi bugetul clienţilor. Această diversitate nu este una neobişnuită în ceea ce priveşte tractoarele. Modelul standard este prevăzut cu transmisie manuală 16/16, maxim 24/24-PowrQuad-Plus cu patru trepte, care a fost instalată şi pe maşina pe care s-a făcut testul. Un plus pentru cel cu încărcător în faţă: dispozitivul electric al marşarierului şi poziţia moartă se regăsesc tot în stânga volanului sunt tot caracteristici standard.

Faptul că cele 6 viteze ale schimbătorului se comută printr-o apăsare în consola laterală dreaptă este specific transmisiei manuale produse de John Deere.

O altă caracteristică specială este debreierea, care permite schimbarea automată a treptelor de viteză. Prin aceasta, schimbarea treptei se face uşor cu o apăsare a butonului, chiar şi în cazul absenţei încărcăturii. {oferul nu trebuie să ajute aproape deloc cu pedala de acceleraţie.

Gradarea celor 24 de trepte între1,6 şi 40 km/h este conformă, 9 trepte situate între 5 şi 15 km/h. Din păcate, viteza maximă de40 km/h nu poate fi atinsă decât la o turaţie superioară de 2250 rpm. O rată a transmisiei ceva mai mare ar fi ajutat la reducerea consumului de carburant şi a nivelului de zgomot. Se poate opta între două viteze ale arborelui de priză de forţă: fie 540 1000 rpm, fie 540 E 1000 rpm.

Tractor de 100 CP realiClick pe poza pentru galerie!

Sunt posibile două turaţii ale arborelui de priză de forţă şi ale forţei de ridicare de până la 5100 daN. Pompa hidraulică are un flux de81 l de ulei pe minut (opţional)


O cabină mai luminoasă

Un progres benefic a fost realizat de către modelul 6030 în ceea ce priveşte cabina faţă de modelul SE anterior, chiar dacă în opoziţie cu varianta Premium a modelului 6030 acesta deţine un design interior care provine de la predecesorul său - modelul 6020.

Spaţiul interior pare mai prietenos şi mai mare graţie materialelor în culori calde care au fost folosite.

Această impresie de spaţiu mai mare este dată şi de noul spaţiu superior al tractorului în care nu se mai găseşte instalaţia de climă. În locul acesteia poate fi comandată o ferestruică din sticlă, care îmbunătăţeşte vederea asupra încărcătorului din faţă. Prelucrarea la nivelul acestei maşini este bună.

Nu am remarcat, cu toate acestea, existenţa spaţiilor de depozitare interior. Poate fi amenajat după dorinţa clientului un astfel de spaţiu suplimentar în zona plafonului la care se adaugă locul pentru documente şi suportul de pahar.

Pentru a te simţi confortabil e necesară o minimă dotare, care implică, totuşi în cazul modelului 6330, costuri suplimentare.

În această categorie se adaugă şi instalaţia de climă precum şi scaunul rabatabil al persoanei
de lângă şofer.

Opţiunile de recomandat sunt eşapamentul montat lateral şi parbrizul expozabil. E regretabil faptul că semnalizatorul nu revine singur la poziţia iniţială. Manevrarea nu mai prezintă niciun fel de problemă după o scurtă perioadă de utilizare.

Acesta e un merit al poziţionării pe partea dreaptă, caracteristică obişnuită la producătorul John Deere. Coloana de direcţie poate fi ajustată, instrumentele pendulând în momentul ajustării. Ajustarea turaţiei arborelui de priză de forţă prin cablul Bowden se realizează în continuare dificil.

Motor de 4,5 l cu 4 cilindriClick pe poza pentru galerie!

Motorul de 4,5 l cu 4 cilindri se mişcă mai bine în cazul unor turaţii mai mari. Acesta atinge maxim 105 CP (77 kW) la 2100 rpm.

Aripile pivotante ale modelului 6330Click pe poza pentru galerie!

Aripile pivotante îmbunătăţesc manevrabilitatea. Prin comandă se poate solicita puntea frontală suspendată.

Interiorul cabinei tractorului 6330Click pe poza pentru galerie!

Aparatele de comandă sunt marcate prin culori. Materialele în culori calde şi spaţiul mai mare în partea superioară îmbunătăţesc confortul. Prelucrarea este superioară modelelor din seria SE.

Elemente de manevrabilitate familiareClick pe poza pentru galerie!

Elemente de manevrabilitate familiare. Schimbarea treptei prin schimbătorul de viteză necesită manevrarea în forţă.


Instalaţie hidraulică cu până la 81 l/min

Chiar şi în cazul instalaţiei hidraulice, modelul 6330 oferă mai multe niveluri de dezvoltare. Există 3 pompe hidraulice constante care au un flux de 54, 63, sau 81 l/min. Cine ataşează un încărcător în partea din faţă, ar trebui să comande unitatea cu 81 l, pentru ca să funcţioneze la o turaţie mai mică.


Ambele motoare modulare de montaj, mari cu 6 cilindri ale modelului 6030 pot fi comandate chiar împreună cu o pompă de 110 l LS. John Deere oferă, la alegere, pentru modelul 6330 4590 daN (serie) sau cu cilindri ridicători mai mari o forţă de ridicare de 5100 daN. Pulverizatorul de 2,8 t Joker 4 CT produs de Horsch a contrabalansat tractorul cu modelul6330 - această verificare a decurs bine.

Trebuie însă avută în vedere dotarea mecanismului de ridicare. În versiunea standard există cârlige de prindere din categoria II, cele din categoria III pot fi obţinute la cerere. În afară de acestea remarcăm dispozitivele laterale de stabilizare, mai puţin confortabile echipate cu axuri în versiunea de bază. În ceea ce priveşte aparatele de co mandă, există trei versiuni, în funcţie de alegerea clien tului.

Supapele simple din versiunea de serie nu au o poziţie de plutire - cine nu face comandă pentru versiunea mai bună nu face nici un fel de economie. Aparatele de comandă din cabină şi adaptorii apar în culori. Această soluţie facilitează împărţirea comenzilor şi manevrarea în cadrul activităţii zilnice.


Opţiuni multiple

Cine este interesat de achiziţionarea unui tractor cu modelul de bază 6030, trebuie să fie atent la faptul că versiunea de bază nu prezintă aproape nicio dotare. Adică până şi scaunul rabatabil al persoanei de lângă şofer implică un cost suplimentar.

Pentru clientul interesat de preţ e un lucru bun, fiind proiectat mai bine decât în versiunea precedentă SE.

În consecinţă şi puntea faţă suspendată TLS poate fi cerută la comandă nu numai pentru o utilizare pe teren cu iarbă sau pe porţiuni de stradă înaltă.


Câteva detalii

Pentru a se putea realiza sistemul său modelul 6330 a fost construit de asemenea cu celebrul cadru John Deere. Pentru a nu se reduce prea mult mobilitatea prin bare de-a lungul motorului, se pot achiziţiona aripi pivotante opţional (419 Euro).

Fără încărcătură, modelul 6330 (fără balast în faţă, fără dispozitiv de ridicare) cântăreşte 5480 kg. Greutatea maximă admisă este de 8200 kg. O încărcătură de 2720 kg reprezintă o bună valoare în cadrul acestei clase.

Panoul de comandă al tractorului 6330Click pe poza pentru galerie!

Panou de comandă uşor de descifrat, care pendulează la ajustarea volanului. Dispozitivul electric de inversare face parte din versiunea de serie.


Concluziile noastre

Actualul model 6330 a înlăturat cele mai importante critici aduse modelelor predecesoare SE. Există o motorizare mai bună cu 80 CP până la 150 CP. Dotarea poate fi îmbunătăţită cu piese suplimentare aşa cum este cazul punţii faţă.

Mai presus de toate au fost aduse îmbunătăţiri în ceea ce priveşte spaţiul în cabină şi prelucrarea materialelor. Alte spaţii de depozitare, scaunul rabatabil al persoanei de lângă şofer şi instalaţia de climă implică costuri suplimentare. Motorul Powetech de 4,5 l se remarcă mai mult prin rezistenţă. Motorul arată mobilitate şi temperament mai ales la peste 17000 rpm.

Viteza maximă de 40 km/h şi cele 1000 de turaţii ale arborelui de priză de forţă se obţin la 2250 rpm. Consumul de motorină s-a situat în timpul testelor efectuate între 8 şi 16,4 l/h. EHR face parte din versiunea produsă în serie a modelului 6330.

Aparatele de comandă sunt marcate acum cu culori. Forţa de ridicare de până la 5100 daN este suficientă. Motorul de 100 CP produs de John Deere îşi îndeplineşte per total rolul, fiind menit să atragă clienţi prin preţul său entry-level atractiv.

Tractorul compact cu 4 cilindri are un preţ afişat de 54 500Euro fără TVA. Faptul că a fost îmbunătăţit prin aparate marca John Deere este confirmat de utilizarea sistemului de comandă AutoTrac.

Cu această tehnică acest model lucrativ de tractor poate fi utilizat ca maşină de tracţiune cu calităţi de vehicul - un experiment interesant. (gp)
dlz


Părerea utilizatorului în privinţa modelului John Deere 6330

Având la bază o bună experienţă cu acest produs, ne-am decis să achiziţionăm tractorul cu modelul 6330.

Acesta a fost folosit timp de 450 h în activităţi uşoare de tracţiune şi de transport. Capacitatea de tractare a motorului Tier III ne-a convins, iar consumul de carburant e unul normal.

Sistemul Power Quad Plus cu 24 x 24 trepte este suficient pentru activităţile noastre, apreciem schimbarea treptelor de viteză. Schimbarea tracţiunii se face automat, aceasta fiind o îmbunătăţire evidentă faţă de modelele precedente.

Chiar şi levierul schimbătorului poate fi manevrat uşor în cazul unui tractor deja încălzit. Cabina cu un zgomot redus a fost unul din motivele esenţiale pentru care am cumpărat tractorul.

Aici se putea încă progresa. Mecanismul de ridicare este rareori folosit cu aparate de construcţie mai grele, brăzdarul nostru e ridicat însă uşor de modelul 6330. Cei 63 l de ulei hidraulic sunt suficienţi şi pentru puntea din faţă. Mecanismul frontal de ridicare fabricat de Degenhardt ar fi trebuit montat mai sus, pentru că limitează garda la sol. Mobilitatea tractorului este impresionantă.

Martin Schmitz, 52385 Nideggen


Aprecieri & Critici

Motor : Graţie sistemului de injecţie cu rampă comună are o funcţionare normală.
Respectă normele TIER III cu utilizarea a 2 supape, fără turbo variabil.
Se remarcă mai mult prin rezistenţă decât prin mobilitate.
Necesită turaţii ridicate.
Turaţie nominală 2300 rpm 105 CP putere maximă la 2100 rpm.
Consum între 8 şi 16,4 l/h.
HR prin întrerupătorul basculant şi coborârea prin dispozitivul de reglare cu valve e un lucru obişnuit.

Transmisie : Se poate opta între 3 variante. 24/24-PowrQuad are o bună gradaţie.
Cele 4 trepte se schimbă uşor graţie debreierii.
Schimbul de vitezenecesită folosirea unei anumite forţe.
Dispozitivul electric de marşarier este fabricat în serie.

Cabina : Mai mult spaţiu şi o prelucrarea mai reuşită sunt puncte forte.
Scaunul rabatabil al persoanei de lângă şofer, instalaţia de climă şi alte spaţii de depozitare implică costuri suplimentare

General : Sistem hidraulic cu pompe de 3 dimensiuni şi trei tipuri de aparate de comandă ajustabile la cerere.
Forţa de ridicare în raport cu clasa maşinii ok.
Puntea faţă suspendată poate fi livrată opţional

Date tehnice
Capacitatea instalată (4 cilindri) 4530 cm
Putere maximă (2100 rpm) 105 CP/77 kW
Putere nominală (2300 rpm) 100 CP/74 kW
Cuplu maxim 460 Nm
Transmisie PowrQuad (opţional) 24/24
Forţă de ridicare (Serie) 4590 daN
Masă fără încărcătură (cf prod.) 4800 kg
Masă cu încărcătură admisă 8200 kg-

Preţ (fără TVA)*

Preţ de bază model 6330 54500 Euro
Instalaţie de climă 1780 Euro
Instalaţie de aer comprimat 2880 Euro
total 59160 Euro

*preţuri Germania

Articol preluat din dlz Agrarmagazin, nr 2/2009.

Vizualizat: 2398 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Rezultate/pagina:
Ordine de listare:   
Rezultate: [9]  
Pagini: [1]  1   
9.
montarea pompei de injectie
|
06. 09, 2013. Sunday 15:03
un stiu cum sa pun la semn pompa de injectie tip condiesel A58/9007/2675/
8.
si totusi
|
08. 09, 2012. Thursday 22:07
http://revista-ferma.ro/articole-masini-agricole/cel-mai-bun-tractor-de-100-cp.html prefer fendul..
7.
parere
|
03. 23, 2011. Wednesday 02:18
Cine poate sa-si ieie sa o faca fiindca nu va regreta. Cu cat mai tarziu cu atat mai rau.
6.
Costea Ioan
|
11. 03, 2010. Wednesday 18:56
100CP reali... acum nimic nu mai e real sunt atatea feluri de masurase a puterii ca te pot minti si cu 30 de cai in sus. Asta am aflat la targul de la Arad. Cat despre dotari astea noi toate sunt bune, bani sa ai, primii ani nu pica nimic la ele si dac pica sunt in garantie... deci totul se reduce la bani!
5.
voinea cosmin
|
04. 02, 2010. Friday 20:29
anul acesta vreau sa mi cummpar un john deere nou de 90 caiii putere
4.
voinea cosmin
|
04. 02, 2010. Friday 20:07
sunt bune dar scumpe ptr agricultura romaneasca
3.
tot de john deere...
|
05. 02, 2009. Saturday 20:55
am uitat sa va zic ceva. de apa la radiator, si alte completari si reparatii cu cheia pe la tractor nici nu mai există. uleiul ars, motorina pe mâini parcă au disparut dispărut. parcă şi vara e mai răcoare în tractorul nou.
2.
merita sa-ti cumperi un john deere
|
05. 02, 2009. Saturday 20:44
asa am zis si eu ca sunt cam scumpe, dar am facut un sacrificiu si parca m-am trezit cu 100 ani in viitor in agricultura. si un om mai putin pregatit ca mecanizator poate sa conduca un john deere. are asa de multe note explicative si sugestii si manete usor de manevrat pana si ridicarea tirantilor o poti face din spate fiind singur si neavand ajutor la atasarea diverselor categorii de utilaje agricole. de comfort nu mai zic. fara comentarii. ce e facut de nemti si lui Dumnezeu îi place. de performante ce să mai zic. am carat 25 tone produse agricole numai cu un tractor 6630. fara sa moară motorul în pantă. jos pălăria.
1.
foarte bune, dar nu sant de noi/???
|
04. 02, 2009. Thursday 19:45
sant scumpe pt noi la ce valoare are agricultura noastra nu se merita , ne chinuim cu ale noastre,inca mai merg!!!!!!!vreo 4-5 ani
Rezultate: [9]  
Pagini: [1]  1   
Reclama header after big part 3 pages

Video

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Din 1963, pepiniera profesionala a celui mai important centru de cercetare românesc se afla la Centrul Scolar Agricol Fundulea. Multe s-au schimbat din anii ce au urmat cooperativizarii si „constructiei socialismului” dar un lucru a ramas la fel! Transformat în Liceul Tehnologic nr. 1, acest edificiu de educatie este si astazi unul de referinta pentru agricultura româneasca.

Reporter AgroInfo: Liviu Gordea
Operator imagine: Claudiu Borobei

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga Tomit Agri Macchine, colaborare cu Great Plains Trelleborg ţine pasul cu noile provocări din agricultură
Cultura anului 2019

Care credeţi că va fi cea mai rentabilă cultură agricolă în 2019?