Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

Agricultura simpozională - un nou soi ieșit pe piață din laboratoarele marketingului

Publicat: 16 martie 2015 - 11:00
1 comentarii   | Print | Trimite unui prieten

În perioada hibernală, când plantele se află în relaș vegetativ, înflorește un alt fel de agricultură... agricultura de sală! Simpozioanele se țin lanț, precum mărgelele înșirate pe sfoară, ocupând lunile ianuarie și februarie ale fiecărui început de an. 

Click pe poza pentru galerie!

Unele companii multinaționale organizează în parteneriat două câte două și câteodată câteștrei evenimente! Cert este că își reajustează bugetele pentru aceste evenimente de interior, în spații protejate, unde purced cu întreaga echipă în toate regiunile țării, invitând sute de fermieri pentru a le prezenta portofoliile comerciale pentru imediata campanie agricolă de primăvară. 

Sunt sume consistente cheltuite cu acest tip de evenimente pentru a atrage producătorii agricoli, mai ales că unii dintre aceștia au la dispoziție bugete sărace pentru noul ciclu de producție. Oamenii stau cu gurile căscate, ascultând cu atenție expunerile, urmărind mai ales să vadă cu ce vine nou compania x sau y cu care dezvoltă parteneriate. În timpul acestor întâlniri cu fermierii se lansează produse noi, debutează campanii promoționale, sunt expuse facilități la desfacere, toate acestea pentru a mări volumul vânzărilor. Însă așa cum am putut constata, și din discuțiile cu fermierii, cei mai mulți dintre producătorii agricoli sunt interesați de reducerile de preț, în loc să privească eficiența și performanțele tehnice ale produsului cumpărat, fie el sămânță, pesticid, utilaj sau mașină agricolă. 

Evenimentele de sală și de câmp sunt modalități moderne de interacțiune și socializare, omniprezente în agrobusiness-ul românesc. Echipele de marketing se întrec în a-și prezenta oferta de produse! Evident, au și cu ce a se lăuda! Fiecare campanie agricolă de primăvară consumă cantități însemnate de material semincer, în majoritate covârșitoare provenit din străinătate. Simpozioanele au și un alt rol: acela de a cunoaște cumpărătorul. Aici chestiunea este simplă, unul vinde, mai mulți cumpără. Iar cel care vinde caută marja de profit cea mai mare. În antiteză, promovarea, diseminarea rodului cercetării cere bani, mulți bani! Și marketingul cere o pregătire specială, în care tehnicile de manipulare a cumpărătorului își fac loc uneori! 

În schimb, dacă aruncăm o privire la cercetarea agricolă românească, aceasta... vegetează! An de an pierde startul. Nu iese la câmpul simpozioanelor, nu purcede a face agricultură de sală! De ce? Lipsa fondurilor! Sunt unități de cercetare-dezvoltare, susțin specialiștii și unii cultivatori, care au pe stoc, pentru comercializare, material semincer mult mai valoros decât ceea ce este pe piață; acesta din urmă însă este promovat agresiv, insistent și persuasiv, adaptat perfect la condițiile pedoclimatice ale țării noastre. În schimb, cercetarea românească nu știe să vândă! Se mulțumește să afișeze pe site-ul fiecărei unități o listă, în dulcele stil clasic și tabelar, cu ceea ce au de vânzare! În cele mai fericite situații se mărginește la acțiuni gen „Ziua porților deschise”. 

Lipsa de bani, dezinteresul și neștiința unui marketing autentic fac să se perpetueze această situație de la an la an. Or, tocmai din vânzarea rodului cercetării-dezvoltării își târâie existența de azi pe mâine multe dintre aceste unități de cercetare agricolă românească. 

Zilele trecute, am parcurs pagina oficială a ASAS. Undeva, pierdut prin hăul site-ului, pe la rubrica "informații tehnice de interes public", am lecturat anunțurile privind oferta de vânzare a materialului săditor pentru pomicultură și viticultură și genetica românească pentru culturile de câmp a unităților de cercetare-dezvoltare din sistemul academic. Faptul că această ofertă nu era scoasă în evidență mi s-a părut a fi la periferia interesului public!!!

Și ar mai fi ceva de spus! S-a încetățenit în conștiința publică faptul că tot ce-i venit din afară este și bun sau ceea ce scrie pe etichetă este și adevărat! Nimic mai fals! E o realitate, România are o piață prosperă de produse contrafăcute sau produse de o calitate îndoielnică. Nici autoritățile vamale, nici și cele cu atribuțiuni de control nu-și fac treaba așa cum trebuie și nici omologarea unor produse nu s-a făcut tocmai conform... 

Vizualizat: 408 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Rezultate/pagina:
Ordine de listare:   
Rezultate: [1]  
Pagini: [1]  1   
1.
job
|
03. 19, 2015. Thursday 23:35
Cea mai noua oferta de lucru ! Foarte multi oameni s-au convins de seriozitatea noastra! NU este necesara nici un fel de experienta!Oferim curs gratuit si complet de instruire de la zero!Selectam urgent dezvoltatori de proiect pentru piata nationala si mondiala. Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal.Se lucreaza part-time(in timpul liber). Cerem seriozitate maxima si dorinta de a invata ceva absolut nou si de viitor. Va oferim alte detalii dupa ce trimiteti textul ,,Info''la adresa de email : iulianastan92@yahoo.com
Rezultate: [1]  
Pagini: [1]  1   
Reclama header after big part 3 pages

Video

Hibridul SY Experto - producţie record

Hibridul SY Experto - producţie record

Chiar dacă anul agricol nu a fost unul uşor, Cosmin Micu a obţinut o producţie medie de 4375kg/ha la floarea soarelui de pe cele 75ha cultivate cu hibridul SY Experto de la Syngenta. Hibridul high-oleic SY Experto se remarcă printr-o toleranță foarte bună la mană, rezistenţă la frânge şi 87% conţinut de acid oleic.

 

Interviu cu Cosmin Micu, fermier

Procereal Agrosan, loc. Mănăştur, jud. Arad.

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga Agro Concept la Agromalim 2019 Hedere Oros Linamar la Indagra 2019
Cultura anului 2019

Care credeţi că va fi cea mai rentabilă cultură agricolă în 2019?