Reclama header big full
Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

De 15 ani vii la Agraria. Pentru că ţi se potriveşte!

Publicat: 29 aprilie 2009 - 14:30
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten
Ferma: Deşi fiecare ediţie Agraria reprezintă o sărbătoare în sine, împlinirea a 15 ani şi tot atâtea ediţii Agraria la Cluj-Napoca, înseamnă că putem vorbi despre o tradiţie în organizarea unui mare târg de agricultură, eveniment susţinut de-a lungul timpului de o foarte bine pregătită şi experimentată echipă, de companiile participante, de vizitatori.

Click pe poza pentru galerie!

Să încercăm un moment de aducere aminte a ceea ce a însemnat ediţia cu numărul 1 şi evoluţia în timp a celor mai importante momente de la Agraria.

Corina Mareş: Ediţia cu numărul 1 a însemnat mult entuziasm, dar a fost, desigur, un început timid, ca orice început... Comparativ, anul 2008 a fost unul de vârf pentru târg din punct de vedere calitativ, şi totuşi un an trist, marcat de trecerea în nefiinţă a fondatorului Agraria, Domnul Helmut Schott.

Între ediţia 1 şi 14 am crescut, împreună cu partenerii noştri, am fost mai veseli sau mai trişti, am greşit şi am învăţat din greşeli, dar am progresat.


Ferma: Ce a însemnat ediţia 2008 ca participare a firmelor şi partenerilor străini?

Corina Mareş: Ediţia 2008 a fost cea mai de succes din cei 14 ani de Agraria: 300 expozanţi de renume din ţară şi străinătate au expus ultimele noutăţi pe o suprafaţă de 10.000 mp (interior şi exterior), târgul bucurându-se de prezenţa a peste 15 mii de vizitatori. Desigur şi evenimentele care s-au desfăşurat în paralel cu târgul - conferinţe pe teme de actualitate, prezentări de firmă şi produs, întâlniri cu fermierii, târg de joburi, prezentări de animale de rasă - au atras public de o calitate deosebită.

Ne-au onorat cu prezenţa firme din Germania, Austria şi Olanda, ţări care au participat cu stand oficial, precum şi firme din Ungaria, participante într-un stand colectiv, alături de companii renumite din România, Bulgaria, Franţa, Danemarca, Italia şi Spania.


Ferma: Putem contura un profil al vizitatorului Agraria?

Corina Mareş: Deşi a fost un proces de durată, ne putem mândri că vizitatorul Agraria ştie ce vrea, se informează înainte de a veni la târg, achiziţionează lucruri de calitate, fără ca preţul să fie singurul element pe care îl ia în calcul. Este un vizitator specialist. Gama largă de produse şi servicii care se pot achiziţiona la târg determină ca şi categoriile de vizitatori prezenţi să fie dintre cele mai variate şi din diverse regiuni ale ţării.

Un pas înainte îl reprezintă şi faptul că vizitatorul se informează de pe internet şi vine la târg cu invitaţia pe care o obţine înscriindu-se pe site-ul târgului.


Ferma: Cum s-a prezentat ediţia cu nr. 14 în ceea ce priveşte numărul de vizitatori, precum şi interesul acestora?

Corina Mareş: Aşa cum spuneam, în 2008 am depăşit numărul de 15 mii de vizitatori. Desigur că de la an la an, numărul de vizitatori specialişti a crescut, având în vedere că şi modalităţile de promovare a târgului în rândul acestei categorii de vizitatori s-au diversificat.

Datorită colaborărilor deosebite pe care le avem cu diverse instituţii de profil - Ministerul agriculturii, Direcţia agricolă Cluj, Universitatea de ştiinţe agricole Cluj, Oficiul de consultanţă agricolă si Agenţia de plăţi din Cluj, reuşim să ajungem cu informaţiile legate de târg până la fermier, aceasta fiind o problemă reală până nu demult. Nu putem uita revistele de specialitate, care reprezintă deja un „trebuie” al fermierului român.


Ferma: Ne-am obişnuit, la fiecare ediţie Agraria, să avem parte de surprize, de noutăţi, de o participare internaţională din ce în ce mai numeroasă, de conferinţe pe teme de actualitate din agricultură. Ce aduce nou Agraria 2009?

Corina Mareş: Pentru 2009 avem multe noutăţi. O participare oficială cu stand, a Uniunii Europene, respectiv Comisia de Agricultură de la Bruxelles (DG AGRI), care va organiza cu prilejul târgului o serie de evenimente, dintre care amintim campania de promovare a Organic Food, campanie care se derulează în mai multe ţări ale UE şi în cadrul căreia la Agraria se va organiza un seminar, împreună cu Ministerul agriculturii. În plus, Agraria va găzdui şi în acest an un „Salon de produse bio” şi un „Salon de produse tradiţionale”, ambele cu vânzare.

De asemenea, specialiştii europeni vor aborda, în cadrul unei conferinţe, tema dezvoltării rurale şi vor prezenta studenţilor de la USAMV Cluj instituţiile UE şi diferite aspecte ale Politicii Agricole Comune.

O altă noutate o reprezintă participarea oficială a Danemarcei, firme daneze participând şi la ediţiile anterioare cu standuri individuale. Prezenţe deja tradiţionale, Olanda şi Austria, vor participa şi în acest an cu standuri naţionale.


Ferma: Într-o perioadă destul de dificilă din punct de vedere economic, putem spune că s-a resimţit acest lucru şi în organizarea Agraria 2009? Sau firmele au înţeles că promovarea în cadrul unui asemenea târg aduce beneficii care justifică practic orice investiţie...

Corina Mareş: Nu putem spune că nu suntem afectaţi de criza economică, dar cea mai mare parte a firmelor expozante au înţeles că prezenţa la evenimente de profil în acest an este absolut necesară. Mai ales că vom organiza şi o conferinţă care va aborda problematica recesiunii economice internaţionale şi efectele acesteia asupra agriculturii autohtone.

Conferinţa va avea loc în data de 6 mai, în sala de conferinţe a Complexului Expo Transilvania din Cluj-Napoca.


Ferma: An de an, suntem invitaţi la Cluj-Napoca cu deja binecunoscutul „Vino la Agraria! Ţi se potriveşte”. Putem încerca o „traducere” a sloganului? Intuim desigur, deşi ne bazăm în afirmaţii şi pe certitudinea probată prin participările revistei Ferma la târg, că atunci când ne referim la Agraria vrobim despre măsura potrivită, echilibrată şi la îndemâna oricărui producător, procesator şi consumator de agricultură din România. Cui i se potriveşte Agraria şi... cui nu i se potriveşte?

Corina Mareş: Agraria ni se potriveşte tuturor celor care cu sufletul, cu gândul şi cu munca suntem alături de agricultura românească, care sprijinim progresul real din acest sector. Târgul pe care îl organizăm de 15 ani la Cluj-Napoca se adresează tuturor celor care furnizează inputuri pentru agricultură şi industria alimentară, dumneavoastră, producătorilor, procesatorilor, consumatorilor, autorităţilor...


Ferma: Şi un mesaj pentru cititorii revistei Ferma...

Corina Mareş: Veniţi la Agraria în perioada 6-10 mai 2009, la Cluj Napoca şi citiţi Revista Ferma, pentru că în paginile ei veţi găsi întotdeauna informaţiile necesare pentru dezvoltarea afacerii dumneavoastră. Şi... aveţi încredere în agricultura românească!
Interviu realizat de Nicoleta Dragomir


FERMA TE AŞTEAPTĂ LA AGRARIA!

Revista Ferma lansează în acest an la Agraria campania de promovare a internetului pentru fermieri. Vă aşteptăm între 6 şi 10 mai la Cluj Napoca, la standul cu numărul 9A, să descoperim împreună agricultura pe internet. De la avantaje, la soluţii, la afacerile de succes.

Sub sloganul „Dă fermei tale un click de valoare!”, specialiştii revistei Ferma îţi pun la dispoziţie toate informaţiile necesare pentru a accesa, comunica şi căuta, rapid şi sigur, răspunsuri online la orice întrebare legată de activitatea agricolă pe care o desfăşuraţi.

Vă invităm de pe acum să ne vizitaţi online, accesând: www.revista-ferma.ro, www.anunturi-agricole.ro, www.agroinfo.ro, www.agroshop.ro.

Informăm agricultura şi pe internet!



Vizualizat: 480 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Reclama header after big part 3 pages

Video

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Din 1963, pepiniera profesionala a celui mai important centru de cercetare românesc se afla la Centrul Scolar Agricol Fundulea. Multe s-au schimbat din anii ce au urmat cooperativizarii si „constructiei socialismului” dar un lucru a ramas la fel! Transformat în Liceul Tehnologic nr. 1, acest edificiu de educatie este si astazi unul de referinta pentru agricultura româneasca.

Reporter AgroInfo: Liviu Gordea
Operator imagine: Claudiu Borobei

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga Agromalim 12 - 15 septembrie 2019 Case IH - Sistemul AFS Harvest Command
Cultura anului 2019

Care credeţi că va fi cea mai rentabilă cultură agricolă în 2019?