Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

CARNEXPO, la prima ediţie

Publicat: 28 octombrie 2011 - 16:00
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

În perioada 21-24 septembrie, s-a desfăşurat în Bucureşti, la Romaero Băneasa, prima ediţie a expoziţiei CARNEXPO, cel mai mare eveniment de profil organizat până acum în sud-estul Europei, cu 76 de firme expozante şi o suprafaţă de expunere de peste 6.000 mp

Click pe poza pentru galerie!

CARNEXPO a fost un bun prilej pentru ca fiecare specialist şi factor de decizie din industria cărnii să descopere cele mai bune idei, sugestii şi evoluţii pentru iniţierea, extinderea sau modernizarea propriei afaceri.

Pe întreaga durată a expoziţiei, atât companiile furnizoare, cât şi producătorii, au încheiat tranzacţii şi au legat noi parteneriate pentru dezvoltarea afacerilor alături de firmele prezente în cadrul târgului”, a declarat Eugen Capra, project manager CARNEXPO.

La târgul CARNEXPO au fost prezente toate companiile furnizoare din industria cărnii, începând de la furnizorii de materii prime, carne, condimente, membrane, aditivi, până la furnizorii de utilaje şi echipamente pentru abatorizare, tranşare, procesare, cântărire şi ambalare, printre care se numără companii importante, precum: Darimex, Multivac, Marel, Pentapac, Meat Systems, Ria Do Trading, Utilia, Di-co Total, Horeco, Baroncini, Inorogul, Frigotherm, Krehalon, Roşu, Linde Gaz, Sudpack, Eurato, Eurofood Technik, Sudometal, Ecolab, Weber, CSB-System, Latin Pack, Digi România, Neomine.

De asemenea, producători importanţi din industria procesatoare au fost prezenţi în cadrul expoziţiei de la Romaero: Aldis, Cris-Tim, Caroli, Agricola Bacău, Ave Impex, Alfredo Foods, Sergiana, Ferma Zootehnică, Produs în Bucovina, CIA Aboliv, Carmolimp, Prodprosper, Radauer, Samcom AS, Marcel.

Prima ediţie a expoziţiei internaţionale CARNEXPO a adus participanţilor peste două sute de noi contracte, cu o valoare comercială de aproximativ 2,3 milioane euro şi multe alte perspective pentru noi parteneriate, urmând că negocierile să continue între specialiştii industriei.


Carnea românească: mai mult prin ţară şi prea puţin la export

La deschiderea expoziţiei dar şi în zilele care au urmat, au fost dezbătute mai multe probleme cu care se confruntă industria cărnii. „România exportă, în prezent, în jur de o sută de mii de tone de carne, deşi potenţialul de export se ridică la un milion de tone.

Nu cred că este foarte greu de atins, mai ales dacă redeschidem piaţa de export cu Rusia, care a fost închisă de la începutul gripei aviare”, a spus ministrul agriculturii, prezent la deschiderea expoziţiei. În ceea ce priveşte valorificarea producţiei de carne de porc la export, Valeriu Tabără a precizat că este posibil ca până la finele anului România să primească răspunsul Comisiei Europene pentru reluarea exporturilor de carne de porc: „Suntem pe ultima sută de metri în ceea ce priveşte chestionarul trimis de DG Sanco şi CE pe acest segment şi sper ca până la finele anului să fie finalizate, deşi îmi manifest o oarecare nemulţumire faţă de încetinitorul cu care se mişcă anumite instituţii ale noastre.

Foarte multe complexe de creştere a porcilor sunt blocate la ora actuală, din cauză că nu au putut ieşi pe piaţa internaţională. De asemenea, valorificarea cerealelor ar trebui să se facă pe piaţa internă pentru creşterea animalelor. Consider că acest excedent de cereale pe care îl avem arată că zootehnia nu este încă pornită cum trebuie”.

Conform afirmaţiilor lui Valeriu Tabără, lipsa exporturilor de carne de porc a redus efectivele de porcine cu peste două milioane de capete, în mai puţin de zece ani, până la un nivel de 5,387 milioane capete, din care numai 1,4 milioane în exploataţii profesionale.

Obiectivul major pentru România este acela de a ieşi pe piaţa internaţională şi cu carne şi produse din carne, nu numai cu produse vegetale. „Sectorul de creştere a animalelor şi producţia de carne sunt cele mai importante sectoare ale agriculturii româneşti, deoarece zootehnia aduce prima transformare primară.

Trebuie însă să avem branduri puternice de produse, legate de regiuni şi de tradiţionalitate, pentru a putea intra pe piaţa externă cu carne şi produse din carne. Numai aşa vom putea discuta de preţuri rezonabile pentru producători şi consumatori”, a adăugat ministrul agriculturii.

Vizualizat: 448 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Reclama header after big part 3 pages

Video

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Din 1963, pepiniera profesionala a celui mai important centru de cercetare românesc se afla la Centrul Scolar Agricol Fundulea. Multe s-au schimbat din anii ce au urmat cooperativizarii si „constructiei socialismului” dar un lucru a ramas la fel! Transformat în Liceul Tehnologic nr. 1, acest edificiu de educatie este si astazi unul de referinta pentru agricultura româneasca.

Reporter AgroInfo: Liviu Gordea
Operator imagine: Claudiu Borobei

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga VIITOR PENTRU SATE - VRANCEA Lexion 670 Montana, o combina pentru zone colinare
Cultura anului 2019

Care credeţi că va fi cea mai rentabilă cultură agricolă în 2019?