Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

Pioneer Farmer's Club

Publicat: 13 ianuarie 2011 - 15:00
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

O formă de încurajare şi fidelizare a fermierilor

Click pe poza pentru galerie!

În zi de sărbătoare naţională, compania Pioneer Hi-Bred a lansat, la Moeciu, un concept nou pentru fermierii români: Pioneer Farmer's Club. Într-un cadru natural de excepţie, timp de două zile, cei peste 130 de fermieri veniţi aici din toată ţara au aflat planurile de viitor ale companiei atât în ceea ce priveşte noile produse şi servicii pe care le va lansa în 2011, cât şi programul de fidelizare intitulat Clubul fermierilor.

Cu această ocazie, compania a lansat catalogul de produse pentru 2011, cu noutăţile absolute pentru cele două produse pentru care este lider naţional, porumb şi floarea soarelui, dar şi pentru rapiţă, cultură la care, după doar trei ani de promovare, s-au poziţionat pe locul doi.

La eveniment au participat fermieri din toate ariile de vânzare ale companiei, de diferite mărimi (suprafeţe lucrate) şi indiferent de tipul de cultură, dealeri şi distribuitori ai produselor Pioneer.

 

Conceptul Pioneer Farmer's Club

Am putea spune că Pioneer trece printr-o nouă etapă de identitate şi de poziţionare pe piaţă, deoarece în acest moment a anunţat şi modificarea sloganului companiei. „Sloganul care a însoţit atâţia ani compania, va fi înlocuită de anul viitor cu un concept nou care va fi păstrat în limba engleză (ştiinţa care are menirea de a aduce succesul).

Prin acest slogan ne readucem aminte de începuturile companiei, încă de la 1927, când a început ameliorarea porumbului şi dezvoltarea băncii de gene pe care o amplificăm an de an" a declarat Maria Cîrja (foto), director tehnic şi marketing în cadrul companiei.

Proiectul Pioneer Farmer's Club există de multă vreme în SUA, iar acum a trecut oceanul şi a fost adoptat de câteva dintre ţările din vestul Europei, printre care şi Germania, unde este cunoscut sub sintagma de „Pioneer Business Club”, fiind dedicat mai mult distribuitorilor şi vânzătorilor de produse Pioneer.

România este prima ţară din Europa de Est care preia şi dezvoltă acest concept. „L-am intitulat Pioneer Farmer's Club, pentru că vrem ca membrii acestui club să fie fermierii, ei fiind cei care să bucură de produsele noastre şi de rezultate. Distribuitorii şi dealerii vor fi prezenţi ca membri de onoare”, a adăugat Maria Cîrja.

 

Accesarea programului

Orice fermier care achiziţionează produse Pioneer poate deveni membru al acestui club elitist. Cu alte cuvinte, compania doreşte să îşi fidelizeze cei peste 70 de mii de cumpărători de produse şi să atragă şi agricultori care nu folosesc sămânţa hibridă.

Calitatea de membru se poate dobândi la sfârşitul lunii aprilie 2011, când se va fi încheiat înregistrarea comenzilor de seminţe pentru anul agricol 2011, cel puţin pentru porumb şi floarea soarelui. Cine nu va reuşi să devină membru până la atunci, are această posibilitate în lunile august sau septembrie, când vor achiziţiona sămânţa de rapiţă.

„Vrem ca acest club să devină cea mai mare asociere în domeniul agrar. Propunem un program destinat fermierilor activi. Va fi o platformă comună cu beneficii pentru fermieri şi pentru dezvoltarea companiei, deoarece vrem să ne dezvoltăm împreună cu fermierii beneficiari ai tehnologiei noastre”, a declarat Maria Cîrja.

Calificarea membrilor se va face începând cu ianuarie 2011, în funcţie de cantitatea de sămânţă contractată pentru 2011 (floare şi porumb - aprilie 2011, rapiţă - septembrie 2011), dar şi în funcţie de continuitatea şi stabilitatea în relaţia comercială cu Pioneer în ultimii 5 ani.

Programul Pioneer Farmer's Club are concepute patru categorii de membri cu avantaje diferite: platinum, gold, silver şi parteneri (dealerii).

Odată înscris, fermierul va avea un user şi a o parolă personalizate cu care va avea acces la platforma virtuală web a clubului, unde găseşte informaţii despre produse, evenimente ale companiei etc. La înscriere, fermierii vor primi un card de membru personalizat. Trimestrial se va edita un ziar, distribuit atât electronic cât şi prin poştă, la domiciliul fermierului.

 

Cel puţin 325 fermieri de top

Compania şi-a propus ca din întreg publicul căruia i se adresează, pe parcursul anului 2011, Pioneer Farmer's Club să deţină cel puţin 25 membri platinum (fermieri care lucrează cel puţin cinci mii de ha), 100 membri gold (cel puţin 15 mii ha) şi peste 200 membri silver (cel puţin o mie de ha). „Va fi un club al fermierilor de top, care folosesc tehnologie şi care fac reale investiţii în dezvoltarea agriculturii.

Ca exemplu, din 2,3 milioane ha cultivate cu floarea soarelui, numai 800 de mii sunt cultivate cu sămânţă hibridă de calitate, restul fiind cu sămânţa pe care fermierii o păstrează din recoltă peste iarnă în spaţii inadecvate. Aşa se explică media mică la nivel naţional la producţia pe hectar.

În acest moment ponderea între nivelul de folosire de sămânţă hibridă şi sămânţa "salvată din producţie" este de 45 la 55%. Dorim să îi încurajăm pe cei care se află în a doua categorie să înceapă să folosească sămânţă de calitate pentru a vedea beneficiul economic pe care îl pot obţine. Media de producţie naţională la ha pentru porumb a fost de 4,2 tone, iar în ultimii 10 ani nu s-a depăşit 3,5 tone.

Trebuie remarcată diferenţa până la performanţa unui hibrid care poate aduce o recoltă de 10 tone”, a concluzionat Maria Cîrja.

De asemenea, reprezentanţii Pioneer urmăresc ca prin acest program „să ajutăm fermierii care astăzi au 200-300 de hectare, să devină în zece ani fermieri care lucrează 2-3 mii de hectare", a completat Jean Ionescu, director vânzări România Sud.

 

Hibrizi la fel de performanţi şi în 2011

Din 2002 până în prezent compania a investit în cercetare peste 700 milioane de dolari, ceea ce însemna, până nu de mult, doar un singur ciclu de şapte ani de ameliorare a unui hibrid.

Cercetările companiei au făcut ca această perioadă să fie scurtată la 3 ani datorită câtorva acţiuni: pepiniere de iarnă, obţinerea de haploizi dubli, selecţia seminţelor asistată cu laser, folosirea de markeri moleculari, precizie fenotipică.

În Europa de Est, compania Pioneer are peste 250 de agronomi angajaţi în procesul de producţie a sămânţei de calitate în loturi demonstrative din toată lumea, iar în România sunt peste 400 de astfel de loturi.

Între ţările Europei de Est, în România Pioneer este lider de piaţă cu 35% la porumb, 49% la floarea soarelui, iar la rapiţă se află pe locul doi, cu 20%.

Cei mai vânduţi şi productivi hibrizi, în funcţie de categorie sunt: la porumb: A24, Ribera, Florencia, PN 12, D81, Y12; la floarea soarelui: E83, E 71, A 83, A89, A90. Pioneer lansează hibrizi adaptaţi fiecărei zone de cultivare, fiecare produs fiind scos pe piaţă numai dacă este superior produsului anterior.

Astfel pentru anul agricol, 2011 compania anunţă ca noutăţi: la porumb P9025 FAO 300, P9578 FAO 350, P9494 FAO 350, la floarea soarelui PR64F50, PR64F66, P64LE19 şi P64LE20, iar pentru rapiţă, PR46W22, PR46W29 şi PR46W30.

 

BENEFICII NENUMĂRATE, DAR ŞI PERSONALIZATE

Fiecare fermier care va avea calitatea de membru al Pioneer Farmer's Club va avea următoarele avantaje generale: preţuri speciale, mai ales la genetica nouă; acces la întâlnirile regionale ale clubului, la informaţii specializate, la portalul web; condiţii financiare speciale; întâlniri cu oficiali locali sau guvernamentali şi cu specialişti străini; traininguri de management; comunicare permanentă.

În afara acestor beneficii generale pentru toţi membrii, în funcţie de categorie, mai există beneficii personalizate:

platinum: gratuit 25 de saci din genetică nouă, participarea la evenimentul VIP în prezenţa familiei Regale din aprilie 2011, o croazieră pe Marea Neagră în iulie 2011, întâlnirea cu toţi membrii clubului la Târgu Mureş, noiembrie 2011, o staţie meteo cu softul adecvat;

gold: gratuit 10 saci din genetică nouă, un weekend gratuit la Marea Neagră, participarea la concursul de veliere şi o cină lipovenească, în iunie 2011;

silver: gratuit 5 saci din genetică nouă, un weekend la Poiana Braşov sau Azuga în ianuarie 2012.

Încadrarea într-o categorie sau alta este dată de numărul de saci de seminţe comandaţi, indiferent de tipul de produse: Platinum - minim 500 de saci de seminţe; Gold - minim 250 de saci de seminţe; Silver - minim 100 saci de seminţe.

Astfel, dacă un fermier va comanda 200 de saci de porumb sau de floare va deveni membru silver, dar dacă până la sfârşitul anului va mai comanda încă 50 de saci de rapiţă va fi trecut în categoria gold.

 

NOUA TITULATURĂ A PRODUSELOR

În catalogul de produse 2011, un lucru demn de reţinut pentru fermieri este modificarea titulaturii pentru unele produse. Exemplificăm pe denumirea hibridului de porumb P95 78 E:
P - de la Pioneer,
9 - de la porumb,
5 - de la grupa de maturitate,
78 - sunt alese aleator din intervalul 0-99
E - caracteristica hibridului.

Vizualizat: 958 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Reclama header after big part 3 pages

Video

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Din 1963, pepiniera profesionala a celui mai important centru de cercetare românesc se afla la Centrul Scolar Agricol Fundulea. Multe s-au schimbat din anii ce au urmat cooperativizarii si „constructiei socialismului” dar un lucru a ramas la fel! Transformat în Liceul Tehnologic nr. 1, acest edificiu de educatie este si astazi unul de referinta pentru agricultura româneasca.

Reporter AgroInfo: Liviu Gordea
Operator imagine: Claudiu Borobei

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga VIITOR PENTRU SATE - VRANCEA Lexion 670 Montana, o combina pentru zone colinare
Cultura anului 2019

Care credeţi că va fi cea mai rentabilă cultură agricolă în 2019?