Reclama header big full
Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

MADR REACŢIONEAZĂ la Campania SUSŢINEM ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR AGRICOL: DEZBATERE pe tema LICEELOR AGRICOLE!

Publicat: 15 aprilie 2019 - 19:23
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

Proiectul SUSŢINEM ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR AGRICOL, iniţiat de Revista FERMA prin Fundaţia Revistei Ferma, dă roade: situaţia liceelor agricole din România a fost dezbătută la Ministerul Agriculturii.

În data de 15 aprilie 2019, a avut loc, la sediul Ministerului Agriculturii, o primă întâlnire între reprezentaţii MADR, ai societăţii civile, reprezentanţii liceelor agricole şi cei ai organizaţiilor de fermieri. Subiectul abordat a fost modificarea Legii Educaţiei, prin care a fost creat cadrul legislativ prin care Ministerul Agriculturii poate finanţa liceele agricole pentru crearea şi întreţinerea bazelor didactice ale acestora.

licee-madr-1_b

Ca urmare a demersurilor realizate prin Proiectul SUSŢINEM ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR AGRICOL, iniţiat de Revista FERMA prin Fundaţia Revistei Ferma şi coordonat de NICOLETA DRAGOMIR - redactor-şef Revista FERMA şi LEONARD CONSTANTIN STAFIE - colaborator Revista FERMA, specialist avicultură, prin Fundaţia Revistei FERMA, conducerea Ministerului Agriculturii s-a declarat deschisă către o colaborare reală cu reprezentanţii Fundaţiei Revistei FERMA.

licee-madr-2_b

invitatie madr licee_bLa invitaţia MADR, Nicoleta Dragomir, redactor-şef Revista FERMA, împreună cu reprezentanţii a peste 14 licee agricole cuprinse în Proiectul SUSŢINEM ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR AGRICOL au fost prezenţi la această dezbatere. Nicoleta Dragomir a transmis către oficialităţi şi un raport scris cu privire la nevoile şi dificultăţile întâmpinate de liceele agricole. Acestui document i-au fost ataşate memoriile întocmite de către reprezentanţii liceelor agricole, memorii în care sunt prezentate problemele reale din fiecare liceu agricol în parte.

Cel mai recent eveniment din campania naţională SUSŢINEM ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR AGRICOL a avut loc în data de 12 aprilie 2019, la Liceul Tehnologic „Alexandru Borza” din Geoagiu, judeţul Hunedoara. La eveniment au participat peste 350 de persoane, inclusiv delegaţi din partea a 9 licee agricole din ţară. Până în momentul de faţă, în cadrul Proiectului SUSŢINEM ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR AGRICOL au avut loc nouă evenimente, în cadrul cărora au fost transmise mesaje de susţinere din partea a 1.600 de persoane - fermieri, foşti absolvenţi de licee agricole, autorităţi locale şi centrale, reprezentanţi ai universităţilor cu profil agricol, precum şi reprezentanţi ai instituţiilor de cercetare agricolă.

Detalii AICI: SUSŢINEM ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR AGRICOL

Această modificare a Legii Educaţiei promovată de Ministerul Agriculturii readuce pe făgaşul normal o stare de fapt: de la apariţia României şi a primelor şcoli agricole, până aproape în zilele noastre, liceele agricole au fost sub tutela Ministerului Agriculturii, un lucru care a mers peste 180 de ani, dar, la un moment dat, cineva a inventat roata. Rezultatul se vede: din 250 de licee agricole, mai sunt aproximativ 40. Cel mai important este că cei de la Ministerul Agriculturii vor şi se implică în viaţa acestor licee, a declarat Leonard Stafie, unul din coordonatorii proiectului „Susţinem învăţământul preuniversitar agricol”.

„Să nu mai pierdem timpul cu strategii şi proiecte, trebuie acţionat acum, deoarece situaţia din liceele agricole este dramatică şi dacă o să mai gândim mult fără să acţionăm, o să avem surpriza neplăcută că avem strategii şi proiecte, dar nu avem cu cine să le punem în practică. Câte licee, tot atâtea probleme, un lucru care ar trebui să dea de gândit”, a subliniat Nicoleta Dragomir, prezentă la dezbaterile de la sediul Ministerului Agriculturii.

licee-madr-4_b

licee madr 3_b

licee-madr-5_b

Vizualizat: 977 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Reclama header after big part 3 pages

Video

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Din 1963, pepiniera profesionala a celui mai important centru de cercetare românesc se afla la Centrul Scolar Agricol Fundulea. Multe s-au schimbat din anii ce au urmat cooperativizarii si „constructiei socialismului” dar un lucru a ramas la fel! Transformat în Liceul Tehnologic nr. 1, acest edificiu de educatie este si astazi unul de referinta pentru agricultura româneasca.

Reporter AgroInfo: Liviu Gordea
Operator imagine: Claudiu Borobei

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga Agromalim 12 - 15 septembrie 2019 Case IH - Sistemul AFS Harvest Command
Cultura anului 2019

Care credeţi că va fi cea mai rentabilă cultură agricolă în 2019?