Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

De la tractoare, la nutriția plantelor

Publicat: 31 august 2016 - 14:00
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

Mihai Sălceanu este un tânăr implicat efectiv și afectiv în business-ul agricol pe partea de distribuție a inputurilor pentru fermele vegetale. Nu are încă 30 de ani, îi va împlini anul acesta. A intrat în sistem imediat după ce a absolvit cursurile Facultății de Chimie Alimentară la Galați și un master în aceeași disciplină universitară. 

Click pe poza pentru galerie!

Este căsătorit, soția lucrează în sfera alimentației publice, împreună au doi superbi copilași - o fetiță în vârstă de cinci anișori și jumătate, iar băiețelul, de numai un anișor și... ceva.

La început, în anul 2012, Mihai Sălceanu a lucrat la o firmă de vânzări de tractoare, utilaje și echipamente pentru agricultură. Acolo a învățat ACB-ul conducerii unei afaceri în domeniul agricol. După aproape un an, a lucrat ca specialist în marketing la o companie care se ocupa tot de business-ul agricol. 

 

Lanuri „bombardate” cu „Bombardier” 

Ușor-ușor a urcat în carieră, ocupând pe rând funcția de manager, director regional și - actualmente - de director zonal la o companie unic importator de îngrășăminte organice produse în țara coridelor - Spania. Între altele, pune la dispoziția fermierilor îngrășământul Bombardier - un produs organic, fertilizant foliar și stimulator de creștere, produs relativ nou, cel puțin pentru fermierii din zona de sud-est a țării. Mihai Sălceanu ne spune că la un producător agricol din Bărăganul brăilean a avut în testare un lot de vreo 15 hectare unde timp de 15 ani nu a fost fertilizat deloc cu nici un îngrășământ chimic sau organic. După ce a „bombardat” cultura cu „Bombardier”, plantele dintr-odată s-au înverzit bătând spre negru, de s-a uimit și producătorul agricol brăilean. Și astfel, Mihai Sălceanu „bombardează” fermierii cu „Bombardier”-ul. 

 

C-an tenis: „Avantaj serviciu!” sau „Avantaj primire!”

„Ca tânăr, am penetrat destul de greu segmentul de piață. Pe de o parte, fermierii opun rezistență la nou, cam jumătate dintre ei privesc cu neîncredere produsele noi, tehnologiile novatoare. Pe de alta, agricultura este un domeniu al consumului, care primește. Ca și-n tenisul de câmp: Avantaj serviciu! sau Avantaj primire!”, ne spune tânărul specialist. 

Mihai Sălceanu consideră că pe piață e o concurență acerbă. Iată cum gândește: „E o arenă unde jucătorii se înfruntă, le simți răsuflarea în ceafă, o arenă în care reușesc numai cei bine pregătiți, cei mai bine adaptați la acest mediu concurențial. Se face uz de tot arsenalul pentru a ocupa arealul și a rămâne pe o poziție fruntașă cu o cotă de piață apreciabilă. Fermierul este miza, subvenția pe care o ia, iar de aici vine și competiția de a atrage fermierul în parteneriat. Care de cele mai mult ori rămâne cel păcălit”, spune Mihai Sălceanu cu referire la piața produselor contrafăcute. 

Pe piață este destul loc, mai ales că Cargill a anunțat decizia de a opri furnizarea de inputuri agricole fermierilor și va ieși complet din piață în acest an. De asemenea, canadienii de la Agrium, ca și Agricom, au luat în calcul închiderea diviziei de inputuri din cauza contextului economic nefavorabil. “Așa că la fel de bine un distribuitor mic poate acapara un segment important de piață cu produse de calitate și ieftine, încât să se poată dezvolta la nivel național, să-și mărească volumul afacerilor. Dar sunt și nișe care se pot ocupa sau pierde în același timp”, susține Mihai Sălceanu. 

 

„Învăț odată cu fermierii”

„În toate domeniile de activitate, dar mai cu seamă în vânzări, trebuie să fie oameni de specialitate, să cunoască fermierii, posibilitățile lor, să răspundă întotdeauna la solicitări, că de multe ori se transformă în tehnologul sau consultantul tehnic al micilor fermieri cu care dezvoltă relații comerciale. Nici o campanie agricolă nu seamănă cu alta, sunt destule provocări, iar noi suntem chemați să rezolvăm problemele în cel mai scurt timp. Eu sunt tânăr, învăț odată cu fermierii. Se spune că în fiece clipă înveți câte ceva și într-o zi vei fi cel mai bun!”, mărturisește Mihai Sălceanu, un tânăr care a venit pe piață cu produsul Bombardier, un îngrășământ foliar cu bătaie lungă.

 

 


PIAȚA PRODUSELOR CONTRAFĂCUTE

Mihai Sălceanu: „Sărăcia conduce la gesturi necugetate, mulți fermieri, mai ales dintre cei mici și neavizați, cumpără produse neconforme, produse contrafăcute, aduse de aiurea, pentru că în paralel este dezvoltată o piața neagră. De aceea, trebuie să se manifeste în primul rând prudențialitatea. Recomandările noastre pentru fermierii și partenerii cu care lucrăm este ca aceștia, înainte de a cumpăra un produs, să ceară toate documentele, certificatele de calitate și să se adreseze numai distribuitorilor autorizați. De asemenea, să se ferească de chilipiruri, de prețurile foarte mici, să evite etichetele parțiale sau incomplete, semn des întâlnit al unui produs ilegal”. 




 

 

 

 

Articol publicat in revista Ferma nr.14(175) 15 - 31 august 2016

Vizualizat: 1780 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Reclama header after big part 3 pages

Video

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Din 1963, pepiniera profesionala a celui mai important centru de cercetare românesc se afla la Centrul Scolar Agricol Fundulea. Multe s-au schimbat din anii ce au urmat cooperativizarii si „constructiei socialismului” dar un lucru a ramas la fel! Transformat în Liceul Tehnologic nr. 1, acest edificiu de educatie este si astazi unul de referinta pentru agricultura româneasca.

Reporter AgroInfo: Liviu Gordea
Operator imagine: Claudiu Borobei

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga Tomit Agri Macchine, colaborare cu Great Plains Trelleborg ţine pasul cu noile provocări din agricultură
Cultura anului 2019

Care credeţi că va fi cea mai rentabilă cultură agricolă în 2019?