Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

Agricultura durabilă se face cu anvelope Michelin!

Publicat: 23 septembrie 2017 - 17:12
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

Pe 21 septembrie, în ferma Tudor 92 din localitatea Coşlogeni, judeţul Călăraşi, aproape 100 de fermieri au putut dezlega avantajele anvelopelor Michelin şi a presiunii din ele în condiţiile unei agriculturi integrate, durabilă economic şi, evident, rentabilă (AIDER).

Ferma Tudor 92 face parte din grupul administrat de către Arnaud Charmetant, Alisa Farm Management. Grupul exploatează în prezent peste 13.000 ha în zona de sud-est a României, prin trei societăţi comerciale, la ferma numită mai sus se adugă Concordia Agro şi Agricom Borcea. Cea din urmă exploateză terenul dintre Braţul Borcea şi Dunăre, o zonă de baltă care necesită abordări tehnologice speciale. În terasă sunt circa 6.500 ha iar evenimentul AIDER împreună cu Michelin s-a desfăşurat în această zonă de cultură. Totul era programat să înceapă undeva la ora 10 dimineaţa.

Din nefericire ploua (sau din fericire) dar şi bătea un vânt câinos la acea oră. Vremea nu a fost prea potrivită pentru demararea programului aşa că s-a început cu câteva cuvinte rostite de Arnaud Charmetant, Eugen Cristea (senior account manager AG&CL Product Line al Michelin România) şi, evident, agronomul şef de fermă. Fiecare în parte au punctat cele câteva borne pe care urma să le străbatem pentru a înţelege ce şi cum din tehnologiile care vor fi prezentate pe viu ar putea aduce economii şi beneficii fermierilor interesaţi.

a-charmetant_b

Demonstraţia tehnică cu anvelopele Michelin a fost prima pe listă
Consumul de motorină se poate diminua semnificativ în cazul uzitării acestui tip de anvelope la presiunea de 0,6 bari. O presiune a pneurilor care prin mărirea amprentei la sol poate aduce atât scăderea tasării terenurilor agricole (lucru observat cu uşurinţă în demonstraţia numită Lasagna unde tasarea cu pneurile umflate la 0,6 bari ajungea la doar 8 cm versus 20 cm în cazul pneurilor umflate la 2 bari) cât şi o mai bună aderenţă (amprenta la sol fiind de 75 cm la pneul cu 0,6 bari versus 50 cm la cel umflat cu 2 bari). Fapt care, spun specialiştii Michelin, ar aduce o economie de combustibil. Aşa se face că pentru a demonstra în câmp veridicitatea acestor afirmaţii organizatorii au legat de un tractor John Deere 6195 M, cu o cuplă elastică, un alt tractor John Deere 8345 R (care cântăreşte aproximativ 10 t). Primul tractor avea montat pe capotă două eprubete cu câte 1 l de motorină şi un ecran electronic pe care se putea citi distanţa parcursă. Tractorul echipat cu eprubete a tras cele 10 tone pe câte 100 m distanţă. Prima eprubetă a alimentat tractorul având pneurile la 2 bari iar a doua eprubetă a alimentat tractorul când pneurile au fost stabilizate la presiunea recomandată de producător (Michelin), adică 0,6 bari.

prezentare-anvelope_b

Diferenţa de consum a fost în favoarea pneurilor cu 0,6 bari. Mai precis 11 % mai puţin combustibil consumat. Ceea ce este, trebuie să recunoaştem, un procent care contează în buzunarul oricărui fermier. Demonstraţia a fost întreruptă atunci când aproape că se dezvolta o furtună dar, până la urmă, cel puţin atunci când fermierii au ajuns la câmpul unde Arnaud Chermatant a pregătit o experienţă interesantă cu plante care pot fi semănate drept covor vegetal, soarele şi-a făcut apariţia printre norii negri.

Pe larg despre restul evenimentului în revista Ferma!

Vizualizat: 786 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Delfini la Sulina, Delta Dunării

Delfini la Sulina, Delta Dunării

Delfini la Sulina, Delta Dunării #danubedelta #delfini #sulina

Video: Calin Ene

Revista Ferma și o echipă de pasionați de turism prietenos cu mediul îți aduc zilnic delta la tine acasă și te invită, totodată, acasă în Sulina Fabuloasă, într-un inedit Drum De Deltă, un proiect de vacanță cum nu se poate mai necesar după o perioadă lungă care ne-a pus la grea încercare pe toți.

Citeste despre proiect aici: https://www.revista-ferma.ro/proiecte-ferma/drum-de-delta-vezi-si-evadezi

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga Ridichea furajera - cea mai buna cultura pentru inverzire Tractoarele Massey Ferguson și încărcătoarele Weidemann în acțiune!
Valorificarea producţia de cereale

Cum veţi valorifica producţia de cereale de anul acesta?