Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma

Din 2022 fermierii vor avea o nouă Agenţie

Publicat: 07 noiembrie 2021 - 19:11
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

România va avea, din 2022, Agenţia de Calitate şi Marketing a Produselor Agroalimentare, creată prin parteneriat public-privat, ce va avea ca obiectiv promovarea produselor româneşti cu bani europeni.

Noua agenţie va utiliza bani europeni pentru a pune în practică strategia pentru promovarea produselor româneşti elaborată de MADR împreună cu mediul asociativ, a anunţat ministrul Agriculturii, Adrian Oros, într-o conferinţă de presă, pe 21 septembrie a.c.

 

După un model european


agentie pentru fermieri 01_b

„De la începutul anului viitor, strategia de promovare a produselor româneşti va fi pusă în practică de Agenţia de Calitate şi Marketing a Produselor Agroalimentare. Este un model european care funcţionează peste tot, unde, în această entitate, care este un parteneriat public-privat, comitetul de coordonare este format din mediul asociativ şi instituţii, cu obiective clare şi cu buget, care vor face promovare pe produse tradiţionale, produse montane sau alte produse care aparţin unor scheme de calitate şi va garanta autenticitatea şi calitatea acestor produse”, a explicat Adrian Oros.

Numărul de angajaţi şi structura noii agenţii vor fi stabilite împreună cu mediul asociativ şi cu sprijinul agenţiei similare din Austria, care are experienţă îndelungată în acest domeniu, a precizat Ştefan Pădure, preşedintele Asociaţiei pentru Promovarea Alimentului Românesc şi vicepreşedinte Pro Agro.

Oros a adăugat că în noua agenţie nu vor fi angajaţi în plus la stat, ci vor fi selectaţi, pe criterii de performanţă, din angajaţii actuali din structurile din subordinea MADR.

produse de sibiu 01_b 

 

CUM VOR FI PROMOVATE PRODUSELE ROMÂNEŞTI!


1. Scheme de calitate. Oros afirmă că produsele româneşti sunt foarte slab promovate, iar din banii care au fost alocaţi în perioada 2014 - 2020 pentru Măsura 3 - Sisteme de calitate pentru produsele agricole şi alimentare nu a fost accesat nici un euro.

„Singura modalitate de a utiliza bani europeni pentru a promova produsele româneşti este aceea de a promova scheme de calitate fie europene, fie naţionale, voluntare, care creează un avantaj pentru producătorii români dintr-o anumită zonă”, spune ministrul Agriculturii.

Acesta a precizat că banii necheltuiţi au fost menţinuţi în program, cu acordul Comisiei Europene, şi produsele tradiţionale româneşti vor fi eligibile pentru finanţare şi vor putea fi promovate cu bani europeni prin aceasă măsură.

2. Toate achiziţiile făcute de instituţii publice să avantajeze produsele locale. „Achiziţiile publice reprezintă o piaţă de câteva miliarde de euro pe an, care nu a fost exploatată”, mai spune Oros, care promitea încă de anul trecut modificarea legii achiziţiilor publice în acest sens, însă fără vreun rezultat concret până în prezent.

3. Educarea consumatorului. Prin programul de distribuire a laptelui, fructelor şi legumelor în şcoli sunt alocate sume distincte pentru educaţia copiilor şi a tinerilor, pentru ca aceştia să înveţe să consume produse locale, româneşti.

4. Transpunerea în legislaţia românească a Directivei 633 privind practicile comerciale neloiale, care „stabileşte reguli foarte stricte privind relaţia comercială dintre micul producător sau procesatorul român şi comerciantul dominant care, din nefericire, în România nu este român”, afirmă Oros. Actul normativ este în faza finală la Comisia de agricultură din Camera Deputaţilor.

Ce MODIFICĂRI au apărut la SCHEMA DE CALITATE „REŢETA CONSACRATĂ” aflaţi din Revista FERMA, ediţia 1-14 noiembrie 2021!

telemea_DOP_b

10 PRODUSE PROTEJATE

„Salata tradiţională cu icre de crap” este, din 29 septembrie 2021, al 10-lea produs românesc recunoscut şi înregistrat la nivel european în Registrul specialităţilor tradiţionale garantate -STG.

Celelate nouă produse româneşti recunoscute în UE sunt: Magiun de prune de Topoloveni (IGP), Salam de Sibiu (IGP), Novac afumat din Ţara Bârsei (IGP), Scrumbie afumată de Dunăre (IGP), Telemea de Sibiu (IGP), Cârnaţi de Pleşcoi (IGP), Caşcaval de Săveni (IGP), Salata cu icre de Ştiucă de Tulcea (IGP) şi Telemea de Ibăneşti (DOP).

Plăcinta dobrogeană este, în prezent, în etapa de opoziţie, în vederea dobândirii Indicaţiei Geografice Protejate (IGP).

Click AICI şi află care sunt sistemele de calitate ale UE!

 

 

un articol de

VIOLETA MÂŢ

Vizualizat: 1809 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



reclama header after big part 2 subpage - AMADA

Video

Ilie Popescu are o singură preferinţă - John Deere

Ilie Popescu are o singură preferinţă - John Deere

Astăzi, grupul de firme Olt Piess deţine nu mai puţin de 13 tractoare, 9 combine şi două sprayere autopropulsate pentru aplicarea tratamentelor fito-sanitare, toate marca John Deere. „Avem trei tractoare mari, de aproape 600 CP, două pe şenile şi altul pe roţi, dar articulat. Ele sunt folosite evident la lucrările grele. Spre exemplu, anul acesta, pentru că ne-au permis condiţiile din câmp, am arat în jur de 70% din suprafaţă. O dată la trei ani am observat că trebuie să întoarcem brazda”

„John Deere m-a convins prin fiabilitatea echipamentelor. Dar la fel de importantă a fost şi relaţia cu IPSO Agricultură. Ne respectăm reciproc şi atunci e normal să fim mulţumiţi de acest parteneriat. În zona noastră există şi o echipă de service foarte bună” - ILIE POPESCU, administrator Olt Piess SRL

Hectarul.ro - Un hectar de soluții pentru casa, grădina și ferma ta! Micul oier Emanuel Miclăuş visează medicina Caracteristici si recomandari pentru hibrizii Pioneer
Preţul îngrăşămintelor

Preţul îngrăşămintelor a crescut, ce veţi face?