Steyr a lansat conceptul Hybrid Drivetrain, o combinaţie între transmisia mecanică și o componentă electrică. Această transmisie hibridă continuă proiectul tractorului futurist Steyr Concept, expus la Agritechnica 2019.
Producătorul austriac Steyr a prezentat oficial un nou tip de transmisie pentru tractoare - conceptul Hybrid Drivetrain.
Această transmisie hibridă face posibilă interconectarea de implemente electrice (E-implemente), de exemplu un plug cu o roată motoare electrică. De la tractor, energia trece printr-un conector AEF la roata echipamentului electric certificat.
Noul concept minimizează patinarea şi reduce consumul de combustibil atunci când implementele sunt atașate frontal şi tractorul "împinge" utilajul.
Un prototip al acestei transmisii hibride a fost testat în ultimul trimestru al anului trecut şi a arătat că mașina economisește aproximativ 8% din consumul de combustibil şi, în acelaşi timp, dezvoltă o mai mare putere. Prin acest nou concept, Steyr speră să dezvolte un tractor mai uşor, deoarece partea mecanică a transmisiei este mai compactă.
Motorul tractorului Steyr Concept acționează un generator care, la rândul său, acționează un motor electric și încarcă un pachet de baterii. Motorul electric acționează transmisia, iar la nevoie poate dezvolta un așa-numit E-boost - un impuls care oferă până la 80 CP de putere suplimentară, ce poate fi utilă, spre exemplu, pentru menţinerea constantă a vitezei la urcarea unei pante cu o încărcătură grea.
Cu ajutorul transmisiei Steyr Hybrid Drivetrain se poate regla diferențiat cuplul punţilor față/spate și permite astfel ambelor punți să lucreze la capacitate optimă, furnizând până la 10% putere de tracțiune suplimentară. Tracțiunea electrică permite creșterea vitezei punții față în viraje, creând un efect de viraj "activ", util în special la capăt de drum.
În comparație cu un tractor convențional cu același ampatament și echipat cu aceleași anvelope, raza de întoarcere este redusă cu aproximativ 1,5 metri. De asemenea, viteza diferenţiată a punţii faţă previne patinarea roților şi acţiunea negativă a acestora asupra solului.
În comparație cu o transmisie CVT Steyr standard, această cutie de viteze ar trebui să fie capabilă să mențină viteza mai mult timp. La coborârea unei pante, acest lucru se inversează, iar cutia de viteze încetinește tractorul, în combinație cu S-Brake, reducând semnificativ nevoia de frânare, chiar și cu o încărcătură grea pe remorcă. În plus, generează energie pentru încărcarea bateriei.
un articol de
GHEORGHE GHIȘE