Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

Motorul cu hidrogen e gata de lansare. CÂND ÎNCEP PRIMELE TESTE!

Publicat: 22 septembrie 2021 - 16:02
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

Cursa pentru găsirea unor soluţii de acţionare neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon, inclusiv în agricultură, are acum un potenţial câştigător: motorul cu hidrogen Deutz TCG 7.8 H2.

Pe termen lung, hidrogenul poate deveni un înlocuitor al combustibililor fosili precum gazul natural şi petrolul. Constructorul german produce deja motoare "curate" şi extrem de eficiente, iar acum compania este pregătită pentru următorul pas - motorul cu hidrogen.

 

Motoare curate

 

Primul motor cu hidrogen al companiei Deutz AG îndeplineşte toate criteriile de eligibilitate stabilite de Uniunea Europeană pentru motoarele cu zero emisii de dioxid de carbon (CO2) şi se poate alătura portofoliului companiei pentru sisteme de acţionare cu emisii reduse şi zero emisii. „Deutz este un pionier al sistemelor de acţionare neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon pentru aplicaţii off-road. Producem deja motoare curate şi extrem de eficiente. Acum facem următorul pas: motorul nostru cu hidrogen este pregătit pentru piaţă. Aceasta reprezintă o etapă importantă care ne ajută să ne aducem contribuţia la obiectivele climatice ale UE”, a declarat dr. Frank Hiller, CEO al Deutz AG.

motor cu hidrogen deutz_TCG78_H2_b 


TCG 7.8 H2 are o putere de 268 CP


Motorul cu hidrogen a trecut cu brio testele iniţiale şi este programat să intre în producţie completă (de serie) în 2024. Dr. Markus Müller, director tehnologic al Deutz AG, a explicat că „TCG 7.8 H2 cu şase cilindri este proiectat pe baza designului unui motor existent deja în portofoliul nostru. Motorul generează o putere de 200 kW (268 CP), este neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon şi este foarte silenţios. În principiu, motorul este potrivit pentru toate aplicaţiile actuale ale motoarelor Deutz, dar datorită infrastructurii disponibile, este probabil să fie utilizat mai întâi în echipamente staţionare, generatoare şi transport feroviar”.

 

Proiect pilot în desfăşurare


Prima aplicaţie pilot a motorului cu hidrogen va fi integrată în echipamente staţionare pentru generarea de energie, derulat în parteneriat cu RheinEnergie AG, o companie regională de utilităţi.

Pentru început, experţii Deutz vor studia funcţionarea staţionară a acestui motor în combinaţie cu un generator care va produce electricitate (170 kVA). Acest sistem compact este ideal pentru utilizarea ca sursă descentralizată de energie pentru clădirile şi cartierele urbane şi, poate, şi pentru utilizarea în locuri care încă nu sunt conectate la reţeaua electrică sau la reţeaua de încălzire.

 

CÂND ÎNCEP PRIMELE TESTE?


Programul pilot va debuta la începutul anului 2022 şi are scopul de a demonstra utilitatea motorului cu hidrogen în activităţile zilnice. Primul ciclu de testare, care durează aproximativ şase luni, se va concentra exclusiv pe generarea de energie utilizând motorul Deutz, iar în a doua fază, care durează de asemenea câteva luni, va fi studiată căldura reziduală din sistem (cogenerare).

Cele două companii din Köln, Deutz AG şi RheinEnergie AG, vor investi iniţial aproximativ 1,3 milioane de euro în procesul operaţional necesar pentru derularea acestui proiect pilot.

 

un articol de

GHEORGHE GHIŞE

Vizualizat: 823 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



reclama header after big part 2 subpage - AMADA

Video

Pavel Iovăneasă: Ne dorim să omologăm Breaza!

Pavel Iovăneasă: Ne dorim să omologăm Breaza!

Imagini din cadrul expoziţiei şi târgului de ovine "BREAZA - Regina Ţurcanelor". Realizările, greutăţile şi dorinţele membrilor Asociaţiei Crescătorilor de Oi "Retezatul-Haţeg" ne-au fost expuse de către Pavel Iovăneasă, preşedintele Asociației.

Semințe și tehnilogie Syngenta pentru cultura de pepene – Edina Uifalusi, Piscolt, jud. Satu Mare Branislav Giurici, despre cum și-a asigurat plantația de portaltoi de viță-de-vie Cum au combătut cei de la Cramele Recaș bolile și dăunătorii viței-de-vie cu Syngenta
Cultura anului 2021

Pe ce cultură mizaţi în anul agricol 2020-2021?