Kwizda
Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma

Sâmbăta apare VIRALUL!

Publicat: 23 februarie 2017 - 17:59
1 comentarii   | Print | Trimite unui prieten

"Bine, Dănuţ, acum câţiva ani mi-ai spus că pot să folosesc trafic.ro pentru departajarea site-urilor din domeniul agricol iar acum, când ţie nu îţi mai convine, scrii că traficul nu mai este relevant?" este întrebarea pe care mi-a adresat-o Corina Mareş (organizator Agraria şi AgriPlanta Romagrotec) la cea mai recentă discuţie, la Bucureşti.

Corina, în primul rând vreau să îţi spun că, acum câţiva ani, toate site-urile din domeniu postau articole care aveau ca ţintă doar fermierii iar în al doilea rând comportamentul de consum al informaţiilor agricole online de către fermieri s-a modificat substanţial în toată această perioadă. De exemplu, anul acesta Facebook a depăşit Google ca şi sursă de accesare a site-urilor din toate domeniile. Acest lucru face posibilă folosirea postărilor virale pentru creşterea exponenţială a traficului. Îţi dau un exemplu care demonstrează cum funcţionează acest sistem.
Dacă intri pe www.quintly.com, care analizează paginile de facebook şi arată rata de reacţie zilnică a oamenilor în funcţie de articolele postate şi iei, spre exemplu pagina de facebook agrointeligenta (a site-ului agrointel.ro), adică numărul 1 ca şi trafic al site-urilor din agricultură, îţi dai seama imediat de importanţa viralului.

Interaction Rate - All Pages - 01-22-2017 to 02-19-2017_b


Pe acest grafic se observă creşterea exponenţială a interesului pentru articolele postate în fiecare sâmbătă iar un articol publicat pe site în această zi devine viral şi trage foarte mult în sus media de trafic săptămânală!
Astfel:
- articol postat în 27 ianuarie - 2054 distribuiri    
- articol postat în 4 februarie - 1500 distribuiri
- articol postat în 11 februarie - 1255 distribuiri

Aceste articole fac parte din zona de curiozităţi agricole (cum să cultivi ceapa în balcon, în cofraje de ouă, cum să faci o seră micuţă din pet-uri, cum să creşti producţia de roşii cu ajutorul drojdiei de bucătărie), deci se adresează publicului larg, nu unui public specializat.
Oricât ne-am strădui noi, cu articole speciale pentru fermieri nu vom reuşi să obţinem un viral deoarece numărul de distribuiri este strict raportat la numărul fermierilor cu acces la internet şi cu conturi de facebook.
Articolele de curiozităţi cu potenţial viral sunt extrem de uşor de obţinut, prin simpla căutare online a articolelor care au avut viralitate pe plan mondial şi traducerea lor.

Eu NU voi promova niciodată articole de acest fel, deoarece fermierul adevărat care intră pe site-urile Ferma Media Grup şi citeşte un articol de genul acesta, cu siguranţă nu se va mai întoarce pe site, punând astfel o etichetă negativă pe toate articolele, oricât de bune ar fi ele.
Dar această situaţie demonstrează, fără echivoc, de ce rezultatele sondajului Kleffmann (vezi articolul anterior) situează anumite site-uri din agricultură pe locuri codaşe în preferinţele surselor de informare ale fermierilor, cu toate că se laudă cu un trafic foarte mare...

Vizualizat: 2987 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Rezultate/pagina:
Ordine de listare:   
Rezultate: [1]  
Pagini: [1]  1   
1.
+1
|
02. 23, 2017. Thursday 21:45

Sâmbătă seara ca hoții :)

Rezultate: [1]  
Pagini: [1]  1   

Video

Pariul unui tânăr fermier, Cătălin Alb

Pariul unui tânăr fermier, Cătălin Alb

Deşi are numai 24 de ani, Cătălin Alb a acumulat destulă experienţă la ferma pe care o administrează împreună cu tatăl său, în localitatea Şeitin din judeţul Arad. Lucrează 90 de hectare, marea majoritate luate în arendă, şi creşte 40 de vaci pentru lapte. La vârsta de 11 ani a urcat pentru prima oară într-un tractor, dar marea sa pasiune este zootehnia.

Redactor: Liviu Gordea
Imagine: Claudiu Borobei

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga Sub media europeană la consumul cărnii de porc Intermediarii fac legea şi peste Prut
Cultura anului 2017

Care credeţi că va fi cea mai rentabilă cultură agricolă în 2017?