Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

FABRICA DE FUM: afacere locală, reinventată în pandemie

Publicat: 06 ianuarie 2021 - 15:45
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

Doi producători ieşeni de preparate din carne au mizat pe dezvoltarea afacerii în pandemie. Revista Ferma vă spune ce soluţii au găsit pentru a ieşi pe piaţă cu produse noi.

un articol de
PETRONELA COTEA MIHAI
redactor Radio România Iaşi

Unii producători locali au reuşit să asigure continuitatea afacerii şi să diversifice gama de produse chiar şi în 2020. E cazul producătorilor ieşeni de preparate din carne Marius Lungu şi Paul Gabriel Ioan, care în 2016 - 2017 au pus bazele unei afaceri de familie - Fabrica de Fum Iaşi. Prima şarjă de produse a ieşit pe piaţă în octombrie 2017.

 fabrica de fum impact_b

 

Au trimis marfa prin colete

 

În primii doi ani, obţineau produse naturale, din carne de porc, vită şi pui. Obiectivele pentru 2020 vizau diversificarea preparatelor pe baza acestor materii prime şi procesarea cărnii de oaie şi de curcan. „Pandemia de Covid-19 a adus provocări noi, precum dificultăţile legate de valorificarea producţiei, în speţă comunicarea directă cu consumatorii. Au existat sincope şi în aprovizionarea cu unele materii prime. Dar le-am depăşit, reinventându-ne pe partea de vânzări, colaborând cu site-uri de vânzări şi trimiţând marfa, inclusiv prin colete. Pe plan local, lucrurile au decurs mai bine, multe produse fiind distribuite în magazine de proximitate”, spuneau producătorii.

 

Succes cu produsele noi

 

Îngrijorările au fost combătute cu diversificarea produselor. „Am reuşit să obţinem noi preparate, respectiv cârnăciori cu secărică, şuncă presată de curcan, şuncă presată de porc, cârnăciori de oaie şi pastramă de oaie”, menţionau ieşenii.

Carnaciori cu secarica_b


Tipurile de produse sunt alese în funcţie de preferinţele consumatorilor şi de ofertele de pe piaţă, ieşenii străduindu-se să acopere segmente de nişă, iar prin reţetele simple, cu ingrediente naturale, să evoce gustul şi aroma de altădată. „Anul 2020 se încheie cu marea bucurie că au avut mare succes produsele noi, precum cârnăciorii cu secărică. În aceştia se găseşte un amestec de condimente inovativ proporţionat, astfel încât să fie obţinut un gust moderat picant şi o uşoară parfumare a cârnăciorilor. Compoziţia cărnii e formată din porc şi vită, rezultând cârnăciori cu o textură molcuţă şi numai buni de consumat de sărbători, alături de un vin demisec”, spunea Marius Lungu.

 

Ciolan de Ziua Naţională

 

Noi sunt şi cârnăciorii de oaie şi ciolanul afumat de porc, produs dedicat consumatorilor dornici a marca Ziua Naţională a României prin tradiţionalul preparat fasole cu ciolan. „Tot mai mulţi consumatori preţuiesc faptul că utilizăm exclusiv ingrediente naturale, mixturile fiind realizate de noi, după reteţe proprii şi în mod manual. Imediat ce primim carnea, o tranşăm şi, în funcţie de textura ei, o lăsăm la marinat pentru o perioadă de 7 - 14 zile, în sare şi în mixtura de condimente. În fiecare zi, carnea se întoarce de pe o parte pe cealaltă. După marinare, se lasă la zvântat, timp de 24 - 48 de ore. Ulterior carnea se afumă cu unul sau două cicluri de fum (lemn de cireş, mai ales), produsul se lasă din nou la zvântat timp de 24 - 48 ore, abia apoi fiind scos pe piaţă”, explica Marius Lungu.

fabrica de fum 2_b 

 

2020 - an greu, dar eficient

 

Ieşenii au realizat un studiu privind evaluarea din partea consumatorilor, pe aceste repere bazându-se viitoarele proiecte. „La produsele atestate tradiţional - ceafa de porc afumată şi coaptă, pastrama de porc coaptă şi slăninuţa afumată, unde producţia este limitată, solicitările au crescut. Acum, la final de decembrie, pot spune că recuperarea a fost aproape totală, câştigurile din ultimele luni echilibrând pierderile de la începutul pandemiei. Dacă financiar suntem la un nivel staţionar faţă de 2019, capitolul diversificare a producţiei şi a pieţei de desfacere prezintă paşi înainte”, adaugă cei doi cumnaţi.

 

Produse tradiţionale atestate

 

Fabrica de Fum este brand 100% Românesc, înfiinţat din pasiune pentru creatorii de cuvinte, dl. „Îmmm” şi d-na. „Ce bun este!”. „Ne-am dorit ca preparatele noastre să poarte o semnătură aparte, iar din 2018 multe sunt atestate la nivel naţional ca produse tradiţionale, celelalte fiind în curs de avizare. Atestarea e un avantaj şi aduce anumite sume în plus. Noi achiziţionăm materie primă cu un TVA de 9% şi vindem cu TVA 5%, ceea ce e un câştig. Produsele fiind recunoscute ca naturale, bune şi sănătoase, vânzările au crescut cu 50 - 60%, faţă de perioada când nu existau atestatele. Ca arie de distribuire, ne-am extins către Bucureşti, Galaţi, Constanţa, Cluj. Suntem mândri că le putem oferi românilor produse sănătoase, ce-i adună cu bucurie pe cei dragi la masă”, se destăinuiau cei doi.
La Fabrica de Fum Iaşi, volumul de producţie a atins 24 de sortimente, respectiv 4-5 tone preparate, dintr-o capacitate lunară de 12 tone preparate.

FĂRĂ ACCES ÎN SUPERMARKET
Cel mai mare of e legat de faptul că accesul producătorilor locali în lanţurile de supermarketuri rămâne greoi. Antreprenorii spun că nu exclud posibilitatea ca lucrurile să fie menţinute astfel intenţionat. Ei militează pentru susţinerea buticurilor şi magazinelor de proximitate, acestea dovedindu-se utile inclusiv în situaţii de criză, cum a fost perioada stării de urgenţă.

Marius Lungu_b

Vânzările către HoReCa au fost pierdute, ceea ce a produs disconfort economic şi ne-a făcut să ne îndreptăm spre colaborarea cu site-urile de vânzări. Spre HoReca se îndrepta aproximativ 40% din producţia noastră
MARIUS LUNGU

Paul Gabriel Ioan_b

Cu multă muncă, am descoperit noi taine ale internetului, am creat singuri coordonatele online de imagine şi am descoperit site-uri bune de vânzări, am comunicat şi am convins, dincolo de preocuparea noastră de a produce bine, sănătos şi constant. Toate acestea ne susţin intenţiile de dezvoltare, inclusiv obţinerea ştampilei ovale, care va deschide calea către export
PAUL GABRIEL IOAN

Vizualizat: 1503 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



reclama header after big part 2 subpage - AMADA

Video

Tehnologia aplicată la tomate de Florin Pop

Tehnologia aplicată la tomate de Florin Pop

Află care este tehnologia folosită pentru cultivarea tomatelor în solar de Florin Pop, în Seleuş, judeţul Arad. Fermierul cultivă cultivă legume pe două hectare (din care 60 de arii solarii) şi de peste 10 ani foloşte programul tehnologic Syngenta pentru protecţia plantelor şi combaterea dăunătorilor.

Reporter: Gheorghe Ghișe

Video: Zsolt Tamássy

Semințe și tehnilogie Syngenta pentru cultura de pepene – Edina Uifalusi, Piscolt, jud. Satu Mare Branislav Giurici, despre cum și-a asigurat plantația de portaltoi de viță-de-vie Cum au combătut cei de la Cramele Recaș bolile și dăunătorii viței-de-vie cu Syngenta
Valorificarea producţia de cereale

Cum veţi valorifica producţia de cereale de anul acesta?