Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

Studiu: CONSUMATORII de la oraş PREFERĂ ALIMENTELE ROMÂNEŞTI!

Publicat: 23 octombrie 2017 - 09:53
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten
PRODUSUL ROMÂNESC, sărbătorit prin LEGE!

ZIUA NAŢIONALĂ A PRODUSELOR AGROALIMENTARE ROMÂNEŞTI. Pentru prima oară, în România a fost sărbătorită, pe 10 octombrie 2017, „Ziua naţională a produselor agroalimentare româneşti”.

Această zi a fost instituită prin Legea 168/2017, care defineşte PRODUSUL AGROALIMENTAR ROMÂNESC drept „produsul obţinut pe teritoriul naţional din materii prime de bază provenite în proporţie de 100% din fermele din România şi are inscripţionat pe etichetă drapelul României”.

Campania de promovare a produselor din fermele româneşti a debutat în Bucureşti. Ministerul Agriculturii, în parteneriat cu Primăria Municipiului Bucureşti au organizat, în perioada 10-15 octombrie, în Parcul Herăstrău, un Târg de produse agroalimentare româneşti la care au participat peste 100 de producători autohtoni din mai multe regiuni ale ţării. Evenimente similaare au fost organizate şi în alte oraşe din ţară.

PRODUS-ROMANESC_b

DE CE PREFERĂ ROMÂNII PRODUSELE LOCALE?

Un studiu realizat de iSense Solutions, citat de Agerpres, arată că 72% dintre consumatorii români din mediul urban preferă ca alimentele pe care le consumă să aibă origine românească, dar apreciază mai mult mărcile străine în cazul electronicelor, electrocasnicelor, automobilelor sau telefoanelor şi tabletelor. Dintr-o listă de 14 categorii de produse evaluate, consumatorii optează pentru cele româneşti în primul rând în cazul alimentelor perisabile (fructe, legume, lactate etc.), a celor cu termen de valabilitate mare (conserve, făină etc.), dulciurilor, snack-urilor, precum şi atunci când aleg îmbrăcăminte (inclusiv pentru copii), băuturi alcoolice şi mobilă.

Potrivit studiului, principalele motive pentru care consumatorii preferă produsele locale sunt încurajarea micilor producători (77%), contribuţia la economia naţională (57%), faptul că au mai multă încredere în ele (48%), achiziţionarea lor îi face să se simtă mai bine (41%) sau le consideră mai bune (40%).

Pe de altă parte, românii optează pentru produsele de origine străină pentru că le consideră mai bune, de o calitate superioară celor româneşti (52%) şi au o mai mare încredere în ele (28%). Ţările preferate în cazul produselor de origine străină sunt Germania, Italia, Marea Britanie, Japonia, Franţa şi SUA.

PRODUSELE DIN ARDEAL, PE PRIMUL LOC!

Cele mai apreciate produse româneşti sunt cele din Ardeal (30%) şi din Moldova (11%), în timp ce pentru 43% dintre consumatori nu contează regiunea din care provin acestea, se menţionează în studiu.

Studiul a fost realizat online pe un eşantion de 1.051 de respondenţi din mediul urban, cu vârste între 16-65 de ani.

Vizualizat: 988 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



reclama header after big part 2 subpage - AMADA

Video

Agricultura în pantă, o mare provocare! Iacob Boca a ales combina New Holland de la Agroconcept

Agricultura în pantă, o mare provocare! Iacob Boca a ales combina New Holland de la Agroconcept

Agricultura în pantă este o mare provocare pentru Iacob Boca. Chiar dacă îi spune Câmpia Transilvaniei, această zonă este împânzită de dealuri cu elevaţie destul de mare. De aceea are nevoie de tractoare puternice şi de utilaje mari, care să facă faţă lucrului în pantă. 

Semințe și tehnilogie Syngenta pentru cultura de pepene – Edina Uifalusi, Piscolt, jud. Satu Mare Branislav Giurici, despre cum și-a asigurat plantația de portaltoi de viță-de-vie Cum au combătut cei de la Cramele Recaș bolile și dăunătorii viței-de-vie cu Syngenta
Cultura anului 2021

Pe ce cultură mizaţi în anul agricol 2020-2021?