Reclama header big full
Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

Lauingen: noile tractoare Deutz-Fahr din seria 9

Publicat: 05 septembrie 2017 - 14:26
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

Noua fabrică Deutz-Fahr, dată în folosință în ianuarie 2017 la Lauingen - Germania, este o investiție a grupului, în valoare de aproape 100 milioane de euro. Pe lângă aceasta, Deutz-Fahr investește an de an milioane de euro în cercetare-dezvoltare, reușind să țină pasul cu tendințele mondiale în construcția tractoarelor și chiar să fie deschizător de drumuri, să vină cu soluții noi și să lanseze serii noi, modele noi.

Deutz-Fahr realizează tractoare într-o gamă largă de modele și puteri, de la 39 CP, la 340 CP, toate prietenoase cu mediul, multe modele fiind pregătite deja pentru trecerea la norma de poluare Tier 5. Cu un design modern, realizate în colaborare cu Giugiaro Design, cunoscut de la segmentul auto, cabinele asigură spațiu larg, vizibilitate excelentă de jur-împrejur, un confort deosebit pentru operator și comenzi ergonomice.

 nhr_foto-1_b

Tractoarele din seriile 7 și 9 sunt prevăzute doar cu transmisii ZF cu variație continuă (TTV), foarte eficiente, iar cele din seriile 5 și 6 au mai multe opțiuni de transmisii, începând de la Hi-Lo powershuttle, la powershift, robotizate sau TTV (cu variație continuă). Toate sunt pregătite pentru "precision farming", atât în ceea ce privește auto-ghidarea, cât și sistemele de aplicare a normelor variabile și de control al secțiunilor (întreruperea distribuției în zonele lucrate la o trecere anterioară).

Seria 9 TTV - vârful de lance în domeniul tractoarelor Deutz-Fahr

Cele trei modele ale seriei 9 TTV, de 290, 310 și 340 CP, sunt unice prin caracteristicile lor tehnice, prin stilul nou, funcțiile și tehnologiile de "smart farming" (agricultura inteligentă). Noua serie 9 de tractoare este echipată cu motor Deutz TTCD de 7.8 l Tier 4 Final. Acest nou motor este un mare pas înainte în ceea ce privește performanțele și consumul de combustibil. Deutz folosește tehnologia SCR pentru satisfacerea cerințelor standardului Tier 4 final, cea mai eficientă tehnologie pentru reducerea emisiilor poluante. Această tehnologie permite în plus obținerea celor mai înalte performanțe ale motorului în ceea ce privește puterea și cuplul.

nhr_foto-2_b

Cum tehnologia SCR este un sistem real de "after-treatment" (tratare a gazelor după ieșirea din galeria de evacuare), nu există constrângeri pentru motor în ceea ce privește satisfacerea cerințelor legale. Chiar dacă s-a adăugat și filtrul de particule DPF, Deutz-Fahr își propune să reducă consumul total de fluide la niveluri sub cele ale concurenței. Un sistem de răcire nou și eficient la aceste motoare reduce rezistența fluxului de aer pentru a asigura o capacitate mai mare de răcire. Componentele individuale ale sistemului au fost complet modernizate și un ventilator cu cuplaj vâscos a fost reproiectat pentru a trage aer dinspre motor mai degrabă decât să împingă.
Seria 9 TTV convinge prin manevrabilitate, versatilitate și capacitatea de a rezolva orice aplicație în câmp sau în transport, performanțe sporite ale motorului și cel mai redus consum de combustibil, datorită optimizării funcționării, a unei turbine duble care introduce aerul cu presiune în motor, funcționării la turații reduse și sistemului de injecție Deutz-Common Rail cu presiune de 2000 bar și controlului electronic al motorului. Acum, cu noul concept tehnologic cu turbina dublă, motorul Deutz TTCD de 7.8 l este deasupra concurenței. Turbina dublă asigură cuplul maxim într-o plajă mare de turații, între 1200 și 1600 rpm. Deja la 1000 rpm se obține 90% din cuplul maxim.
Curățarea filtrului de particule se face diferit de sistemele firmelor concurente, fără injecție activă de motorină. În cazul în care presiunea în filtru crește, motorul ridică automat temperatura gazelor de evacuare, determinând arderea particulelor din filtru. O altă soluție inteligentă este răcirea turbinei duble. Cea mare este răcită cu sistemul intercooler, în timp ce cea mică este răcită cu un circuit de apă cu debit de 1200 l/h, produs de o pompă Bosh. Întreținerea tehnică este ușoară, deoarece accesul la toate componentele și ansamblurile importante este foarte ușor, radiatoarele și filtrele fiind ușor de curățat.

nhr_foto-3_b

Transmisia cu variație continuă Terramatic

Deutz-Fahr oferă transmisia continuă Terramatic celor care doresc o viteză exactă pentru fiecare aplicație. Combinația dintre motorul controlat electronic și transmisie asigură eficiență și confort maxim. Transmisia TTV îmbină eficiența unei transmisii mecanice cu uniformitatea și liniaritatea unei transmisii hidrostatice. Acest sistem eficient și fiabil este capabil să varieze viteza între 0 și 60 km/h și oferă în zona de viteze reduse (7-15 km/h), utilizate pentru lucrări în câmp, peste 80% transmisie mecanică pentru eficiență maximă.
• Puntea față. AICI Foto 4 Tractoarele seriei 9 TTV au puntea față ranforsată, care suportă sarcini mari, iar suspensia punții față are cilindri pe ambele părți, ceea ce asigură o cursă de +/-45 mm, confort în exploatare, amortizează șocurile și balansul tractorului și asigură aderență mai bună atât în lucru, cât și în transport. Ridicătorul hidraulic spate are o capacitate de ridicare de 10 tone, iar cel față este standard și are o capacitate de ridicare de 5500 kg.
• Funcții automatizate în cabină. Având în vedere că mulți dintre proprietarii tractoarelor sunt și utilizatorii acestora, s-a pus mare accent pe ergonomie, pe confortul în cabină și pe ușurința reglajelor și a exploatării în general. Toți parametrii de lucru și funcționali ai tractorului sunt controlați de computer, tractorul putându-și alege regimul optim de lucru pentru productivitate și eficiență maxime.

nhr_foto-5_b

Operațiile repetitive de la cap de parcelă se pot memora, astfel încât operatorul poate efectua acele operații printr-o simplă apăsare de buton. Se poate memora, spre exemplu: reducerea turației motorului la capăt de rând, reducerea treptei de viteză, ridicarea plugului, reversarea acestuia. După ce se efectuează întoarcerea, sunt memorate funcțiile următoare: creșterea turației motorului, coborârea plugului, creșterea treptei de viteză.
Totodată, există posibilitatea ca motorul să-și adapteze automat turația în funcție de necesarul de putere la un moment dat, sau treapta de viteză în funcție de sarcină pentru a păstra regimul reglat al motorului. De asemenea, sunt disponibile funcții de AUTO PTO, oprirea/pornirea automată a prizei de putere în funcție de poziția tiranților laterali, cuplarea/decuplarea automată a punții față, blocarea sau deblocarea automată a diferențialului etc.
Se poate spune fără nici o exagerare că tractoarele Deutz-Fahr sunt în top din punct de vedere al performanțelor, fiabilității și eficienței și un reper în industria construcției de tractoare. Noua fabrică Deutz-Fahr din Lauingen - Germania, una din cele mai moderne din lume, produce modele diferite din seriile 6, 7 și 9 la un nivel de calitate excelent, controlat în permanență de la intrarea componentelor în depozit, pe linia de montaj și înainte de livrare, ceea ce dă încredere producătorului pentru a oferi garanție extinsă produselor sale.

Florin NEACȘU
NHR Agropartners SRL

nhr_foto-6_b


UTILAJE PREECHIPATE PENTRU AUTOGHIDARE

Tractoarele din seria 9 sunt preechipate pentru autoghidare, urmând ca fermierul să-și adauge doar o antenă și să-și obțină semnalul de corecție, fie prin abonament de la un furnizor de telefonie mobilă, fie prin montarea în fermă a unei stații fixe RTK. Sistemele de autoghidare ușurează munca operatorului, având o serie de avantaje în ceea ce privește creșterea productivității, a calității lucrării și controlul consumurilor și al costurilor în general. Alte avantaje ale autoghidării sunt extinderea timpului de lucru, făcând posibilă efectuarea lucrării chiar și când vizibilitatea este redusă (noaptea, pe ceață, praf etc.), reducerea efortului operatorului și creșterea eficienței muncii sale, eliminarea nevoii de jalonare pentru marcarea trecerilor, economii de timp și de combustibil, controlul traficului pe parcelă și reducerea compactării solului prin limitarea numărului de treceri pe sol.

Articol publicat în revista Ferma nr. 15(198), 1-14 septembrie 2017

 

Vizualizat: 679 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Reclama header after big part 3 pages

Video

Hibridul SY Experto - producţie record

Hibridul SY Experto - producţie record

Chiar dacă anul agricol nu a fost unul uşor, Cosmin Micu a obţinut o producţie medie de 4375kg/ha la floarea soarelui de pe cele 75ha cultivate cu hibridul SY Experto de la Syngenta. Hibridul high-oleic SY Experto se remarcă printr-o toleranță foarte bună la mană, rezistenţă la frânge şi 87% conţinut de acid oleic.

 

Interviu cu Cosmin Micu, fermier

Procereal Agrosan, loc. Mănăştur, jud. Arad.

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga Vest Tract la Agromalim 2019 Vaderstad la Agromalim 2019
Cultura anului 2019

Care credeţi că va fi cea mai rentabilă cultură agricolă în 2019?