Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

Identificarea ovinelor le cam scapă asociaţiilor printre degete

Publicat: 03 februarie 2011 - 16:00
21 comentarii   | Print | Trimite unui prieten

Fătările la ovine şi caprine au început deja şi, ca în fiecare an, proprietarii animalelor se văd din nou cu mieii necrotaliaţi, în timp ce proiectul de Lege pentru aprobarea OUG nr. 23 din 24 martie 2010 privind identificarea şi înregistrarea bovinelor, suinelor, ovinelor şi caprinelor zace în sertarul Comisiei de Agricultură a Camerei Deputaţilor de mai bine de jumătate de an

Click pe poza pentru galerie!

Membrii Comisiei tot amână să stabilească odată pentru totdeauna cine va desfăşura activitatea de identificare la specia ovine/caprine în România, începând cu 1 ianuarie 2011, dată de la care statul nu mai alocă în bugetul ANSVSA nici un leu pentru această activitate, crescătorii fiind cei care vor suporta toate costurile.

Articolele „ANSVSA se scapă de griji. Rămasă fără bani, aruncă identificarea în curtea asociaţiilor” şi „Identificarea ovinelor, în sarcina crescătorului”, publicate pe site-ul www.revista-ferma.ro, sunt punctul de plecare al unei ample dezbateri pe această temă, prin comentariile anonime postate pe de-o parte de „zootehnişti” şi pe de alta, de „veterinari”.

 

„Speranţa moare ultima!”

„Eu sunt medic veterinar concesionar, dar nu cred că intră în responsabilitatea mea să agăţ crotaliile în urechi. Nu pentru asta am făcut 20 ani de şcoală, ci ca să fiu responsabil de sănătatea animalelor şi a omului. Nu trebuie să-mi pierd timpul cu informatica, căci asta îmi ia 90% din timp, iar un angajat în plus nu îmi pot permite la un decont de 600 lei impozabil pe lună, bani ce nu-mi permite să plătesc nici contabilul, mai ales din 2011 când nu se va mai deconta nimic.

Este clar că badea Gheorghe la 70 de ani nu-şi poate face identificarea, dar sunt mulţi fermieri mai tineri care o pot face. Sper că se va face lumină, căci, pe lângă identificarea ovinelor şi porcinelor, a scăpat de sub control şi cea a bovinelor. În târguri nici nu se mai face controlul actelor, iar medicul veterinar cere 30-50 lei pentru un formular de mişcare, care de fapt este gratuit”.

 

„Bulibăşeală...”

„Nu cred că cei care cresc animalele vor avea timp şi pricepere pentru evidenţa informatică. (...) Proprietarii de animale nu-şi declară deloc sau declară cu întârziere animalele care intră şi ies din sistem.

În privinţa economiilor realizate, statul prin licitaţii deschise ar avea cea mai mare forţă de negociere.
Această identificare era o sursă de venit pentru medicii veterinari. Nu ştiu câţi medici vor mai rezista numai cu veniturile din 2-3 acţiuni de vaccinare şi din tratamente.

Pe termen lung, tot proprietarii de animale vor fi cei păgubiţi, pentru că va trebui să apeleze la medici aflaţi la distanţe mari, cu tarife pe măsură. Nu vor mai avea rapiditatea în intervenţii”.


„Cea mai mare tâmpenie...”

”Medicii veterinari au, pe lângă experienţa căpătată în cei cinci ani, şi pregătirea necesară, şi personal calificat, chiar dacă au fost plătiţi prost sau chiar deloc. La Teleorman sunt bani de primit din urmă cu doi ani.

Nu poţi să atribui unor ciobani (oieri) cu patru clase o treabă serioasă care implică responsabilitate. Ce ne facem cu fermierii care au între 10 şi 100 oi şi care nu pot nici măcar să se deplaseze la sediul Asociaţiei, din cauza distanţei şi a costurilor cu transportul?”.

 

... sau dimpotrivă

„Să-i lase pe fermieri să se ocupe de identificare, pentru că şi până acum tot ei au făcut-o. Medicul punea crotaliile în pungă şi crescătorul îşi rezolva singur problema. Acum că o şi plătesc, cu siguranţă o vor aplica. În ceea ce priveşte baza de date, au specialişti în cadrul asociaţiei”, spune un ing. zootehnist.

 

„ANSVSA îşi apără interesele...”

„Reprezentanţii ANSVSA îşi apără interesele, dar în scurt timp identificarea o să treacă la asociaţii. Lucrul acesta se întâmplă în toate ţările civilizate, cu o zootehnie la locul ei. Personal, nu cred că zootehniştii sunt plini de frustrări, ci veterinarii, cărora li se ia un lucru de care au abuzat în ultimii ani. Nu cred că îţi trebuie o facultate să introduci o crotalie auriculară, cât despre „ginecologii de vaci”- informaticieni..., de râsul curcilor”.

 

 „Pro veterinari”

„Numărul mult mai mare al animalelor, din toate speciile, înregistrate în Sistemul Naţional de Identificare şi Înregistrare a animalelor, decât cel al animalelor existente în realitate în gospodării, e vina proprietarilor care nu informează medicii veterinari despre ieşirile din efectiv sau care chiar refuză să semneze formularele necesare pentru actualizarea situaţiei”.

 

„Bani pe muncă necinstită”

„Deconturile dvs. pentru vaccinuri s-au făcut în funcţie de efectivul din baza de date şi nu după cel real. Niciodată nu v-a interesat dacă ovinele sunt sau nu identificate la timp. Pentru voi este o afacere, nu o meserie. Să o faceţi pe banii statului cât vreţi, pe ai noştri, niciodată”.

 

Pentru un medic nemulţumit...

„Am luat 1 leu cotizaţie (n.r. - asociaţia), dar am adus ceva fermierului - informaţia de care avea nevoie pentru ca medicii să nu-i mai ia 1 leu pe aplicarea crotaliei, în timp ce statul îi plătea 3 lei pentru această acţiune. Nouă, statul nu ne dă nimic, iar asociaţiile încearcă să responsabilizeze proprietarul de animale şi negociază politicile anuale pentru ovine. Fii medic, nu afacerist! Şi vei fi respectat de oieri. Asta dorim de la dumneavoastră.

Oierii sunt organizaţi în asociaţii, iar specialiştii asociaţiilor, care conduc cărţile de rasă, ştiu ce au de făcut cu identificarea. Această acţiune nu este una sanitar-veterinară. Cer autorităţilor să verifice deconturile medicilor în paralel cu solicitările crescătorilor la subvenţie şi diferenţa să o returneze înzecit”, semnează ing. Nechifor I...

Vizualizat: 789 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Rezultate/pagina:
Ordine de listare:   
Rezultate: [21]  
Pagini: [1]  1   
21.
am 3 vaci
|
03. 03, 2012. Saturday 00:31
buna am 3 vaci dar nu am cerci la ele . ce pot face cum pot face rost
20.
Mijloc!
|
03. 06, 2011. Sunday 15:32
Procesul de identificare si inregistrare a animalelor domestice nu trebuie judecat ca un scop in sine.Trebuie acceptat ca mijloc al facerii de bine pentru cei multi si data in responsabilitatea categoriei profesionale active cu cea mai importanta implicare sociala.
19.
wow!
|
02. 15, 2011. Tuesday 18:40
ZOOTEHNISTI FRUSTRATI!
18.
PENRU DOMNUL CU (ginecologi de vaci informaticieni)
|
02. 13, 2011. Sunday 18:50
CRED CA DUMNEATA TEAI BBAGAT IN DISCUTIE CA SI MUSCA I C...CALULUI DACA MACAR AVEAI MINIM DE CUNOSTINTA STIAI CA IN FERMELE MODERNE DE BOVINE VACILE CIND INTRA LA MULS SUNT MONITORIZATE DE CALCULATOR DAR DUMNEATA PROBABIL IN AFARA DE A STA CU OCHII PE UN MONITOR SI DE ATE CREDE MARE INFORMATICIAN NU STI NIMIC.SPER DIN TOT SUFLETUL CA NU TE DAI FOARTE MODERN CA CONSUMI ETNOBOTANICE NU TE APUCA DE ELE .
17.
PENRU DOMNUL CU (ginecologi de vaci informaticieni)
|
02. 13, 2011. Sunday 18:49
CRED CA DUMNEATA TEAI BBAGAT IN DISCUTIE CA SI MUSCA I C...CALULUI DACA MACAR AVEAI MINIM DE CUNOSTINTA STIAI CA IN FERMELE MODERNE DE BOVINE VACILE CIND INTRA LA MULS SUNT MONITORIZATE DE CALCULATOR DAR DUMNEATA PROBABIL IN AFARA DE A STA CU OCHII PE UN MONITOR SI DE ATE CREDE MARE INFORMATICIAN NU STI NIMIC.SPER DIN TOT SUFLETUL CA NU TE DAI FOARTE MODERN CA CONSUMI ETNOBOTANICE NU TE APUCA DE ELE .
16.
PENRU DOMNUL CU (ginecologi de vaci informaticieni)
|
02. 13, 2011. Sunday 18:45
CRED CA DUMNEATA TEAI BBAGAT IN DISCUTIE CA SI MUSCA I C...CALULUI DACA MACAR AVEAI MINIM DE CUNOSTINTA STIAI CA IN FERMELE MODERNE DE BOVINE VACILE CIND INTRA LA MULS SUNT MONITORIZATE DE CALCULATOR DAR DUMNEATA PROBABIL IN AFARA DE A STA CU OCHII PE UN MONITOR SI DE ATE CREDE MARE INFORMATICIAN NU STI NIMIC.SPER DIN TOT SUFLETUL CA NU TE DAI FOARTE MODERN CA CONSUMI ETNOBOTANICE NU TE APUCA DE ELE .
15.
Sunte-ti la fel
|
02. 13, 2011. Sunday 18:26
I-mi pare rau ca disccutile au degenerat in jigniri si nu sunt de acord cu nici cu domnul cu 300de oi si-l stimez pentru ceea ce face nici cu medicul veterinar care jigneste si ma detasez de atitudinea lui dar dumneata domnule sa sti ca in tara asta sunt multe anomalii ca de exemplu circulatia medicamentului veterinar si cum conduci o asociatie si repet iti doresc succes,cred ca sti lucrul acesta ca in tarile civilizate vaccinurile si medicamentele veterinare nu se cumpara de la magazin ca si cartofii si nu si le fac fermierii singuri la animale .Miar conveni mult mai mai bine sa ai dumneata bani sa ma platesti sa-ti fac tratamentele si vaccinarile .DAR CONSTAT DOMNULE ING.CA NU AI AVUT DEMNITATEA SA-TI CERI SCUZE FATA DE OAMENI ONESTI ATUNCI CIND AI FACUT AFIRMATII GENERALIZATE LA ADRESA MED.VET.MAI NOU IN COMISIA DE AGRICULTURA S-A PROPUS SI SPER SA SE APROBE CA SI ASOCIATILOR SA LI SE DECONTEZE MANOPERA PENTRU ANIMALELE IDENTIFICATE CA SI LA MED.VET.ASA CA VA DORESC SUCCES.IMI PARE RAU CA CINEVA SIA BATUT JOC DE DUMNEATA DINTRE COLEGII MEI SAU POATE DUMNEATA ASA AI INTERPRETAT APLICAREA LEGII.CARE SINCER SA FIU CITEODATA ESTE AIUREA.SUCCES IN ACTIVITATE SI NU MAI FI ASA SUPARAT CA STRICA LA SANATATE
14.
discutii aberante
|
02. 12, 2011. Saturday 18:25
niciodata sa nu mai discutati despre oamenii care isi fac si meseria, nu generalizati, voi zootehnistii,si nu sunteti in masura sa criticati.nu s-a imbogatit nimeni din ,,cercei,,si nu o consider o meserie pentru un adevarat medic dar si voi a-ti luat asa zisi bani de l-a stat pe suventii pentru animale inexistente, existente in BNR si v-a convenit. ar fi trebuit sa fiti verificati voi propietarii pentru declaratii false, s-au dat bani pe ceva ce nu exista. si acum este vina cui, domnilor , asa ca bafta pe viitor dar lasa-tii pe medici in pace fiindca ei v-au ajutat
13.
Stan Vasile
|
02. 08, 2011. Tuesday 16:28
Cineva a zis mai jos "un animal cand se naste trebuie identificat pt a nu perde originea, noi nu identificam animalele doar ca vezi doamne depistam dupa 3 ani". Intradevar in toate tarile cu o agricultura dezvoltate, crotalierea este facuta de Asociatii, dar se face corect si nu obligatoriu la toate efectivele de animale. Se face obligatoriu la animalele din fermele de ameliorare si selectie cat si la animalele care sant exploatate o durata mai mare de timp. De exemplu ce rost are sa crotaliezi 2 porci intr-o gospodarie cand peste cateva luni ei se sacrifica pentru consum propriu, sau unul care are 2 capre si numai el consuma laptele. Uitati-va pe Discovery sa vedeti cate animale au fermierii din Australia si Noua zeelanda sau in Franta. Iar acolo se discuta de cateva sute sau mii de fermieri, nu de cateva milioane cati sunt la noi. Medicii veterinari nu au dorit sa faca ei identificarea animalelor deoarece stiau ca merge prost acest sistem dar intr-un fel au fost fortati sa o faca si au facut-o unii foarte bine, altii bine altii ... exista si uscaturi nu-i asa. Eu vroiam demult sa dispara din sarcina medicilor veterinari, poate asociatiile sunt mai unite si au o forta mai mare, dar in asociatii nu intra nici jumatate din numarul de animale, asa ca ma indoiesc .........
12.
aha
|
02. 07, 2011. Monday 12:51
11.
referitor la OU.23/2010
|
02. 07, 2011. Monday 09:01
Nu doriti sa interpretati corect legea.Este concurenta neloiala,legea facuta tot de niste medici da dreptul asociatiilor dar proprietarul trebuie sa plateasca, daca era facuta de medici este suportata de la buget(prevederea este valabila pt 2010).Dar din 2011 costul este suportat de catre proprietar indiferent cine o aplica, s-a incercat o smecherie pt a putea prinde in mana crescatorii, numai ca ati uitat ca si in randul oierilor sunt persoane care nu accepta sa fie pacaliti.Nu ne plangem ,nu suntem babe, dar nici prosti.Mai coborati cu picioarele in ferma fratilor nu la birou.Pentru a fi mai clar, un animal cand se naste trebuie identificat pt a nu perde originea, noi nu identificam animalele doar ca vezi doamne depistam dupa 3 ani o tuberculoza sau alta boala si trebuie urmarit, mai gandeste d-le doctor pt ce crotaliem animalele, daca sunt sanatoase numai crotaliem?
10.
pt anonimul care nu respecta zootehnistii si crede ca sunt zero
|
02. 07, 2011. Monday 08:21
D-le, in primul rand sunt fermier si detin 300 de oi karakul si 20 cap. bovine, nu am lucrat nici odata in kolhozuri cum spui, se pare ca dv ca medic neprofesionist te leaga crotalierea ca sa mai castigi ceva bani,eu ca ing.zootehnist pot arata si demonstra tuturor ce exemplare de animale am in ferma, dv puteti arata ce aveti in ferma proprie sau puteti sa aratati cate animale ati salvat in asa fel incat sa puteti critica?, sau zeromedic=cu persoana dv.Conduc o asociatie numai sa nusi mai bata joc nimeni de crescatorii de oi,spre deosebire de dv., nu depind financiar de vreo remineratie de la asociatie doar nu mai vreau sa fim bataia de joc a zeromedicilor, ca adevaratii medici am tot respectul.
9.
Nenea Nechifor .....!!!??
|
02. 06, 2011. Sunday 08:33
Nu pot sa te intitulez altfel, decat ca esti un "zerotehnist Frustrat",care Vorba aia,de la facultatea de "directori"(facultatea de zootehnie, facultate creata de comunisti si doar pt tarile comuniste, in alta parte nu este)dupa "90 si au pierdut obiectul muncii, nu aveau ce sa m ai conduca(erati buni pe la kolhozuri), v ati cuibarit acum pe la asociatii, si manipulati acesti oameni nevinovati(ciobanii ), promitandu le marea cu sare" V ati intrebat oare ce ati mai putea face voi altceva in contextul actual?! Iti spun eu : NIMIC Nimeni nu mai are nevoie de voi? De ce nu vreti sa pieriti!? Orice ferma nu angajeaza ZEROTEHNISTI ca voi , care considerati ca le stiti pe toate si de fapt nimic, isi ia un medic veterinar oricum. Mult noroc in lunga agonie ce va asteapta.
8.
RECTIFICARE
|
02. 05, 2011. Saturday 23:00
MA REFEREAM CA VACCINARILE NU LE FAC PROPRIETARII IN UE.DAR NU INTELEG UN LUCRU O.U.G23/2010 VAPERMITE SA FACETI IDENTIFICAREA ACOLO UNDE PUTETI .SPOR LA TREABA .CE VA PLINGETI CA NISTE BABE SI APROPO PROBABIL CA CEL CARE A LUAT 1LEU DE CAP A FOST EXAMINAREA CLINICA SI NU CROTALIEREA DAR DACA A FOST ASA TE ROG SA VII CU FAPTE CONCRETE NU CU GENERALIZARII CA AVEM TOTII DEPIERDUT. CU STIMA SI RESPECT.(SPER CA RECIPROC)
7.
DOMNULE NICHIFOR CERE-TI SCUZE FATA DE MEDICI VETERINARI CINSTITI!!!
|
02. 05, 2011. Saturday 22:37
TREABA LOR CARE NU AU VACCINAT REAL DAR DUMNEATA FACI AFIRMATII JIGNITORE LA INTREAGA BREASLA VETERINARA SI INCERCI SA FII FACTORUL DESTABILIZANT EU VA RESPECT DAR DUMNEATA SA STI CA EXISTA SOLUTII DE MIJLOC FARA SA NE JIGNIM SI SA FACEM AFIRMATI NEFONDATE CA DUMNEATA NU TE AVENTURA CA O SA VEZI PARADOXUL CA EFECTIVUL DE LA SUBVENTII ESTE MULT MAI MARE DECIT CEL DE LA VACCINARE CA NIMENI NU A FOST PROST SA CEARA O ADEVERINTA DE LA CONCESIONAR CARE(CAZUL MEU)STIE EFECTIVELE SI INFORMATIILE CE LEAM DAT EU LA TIMP NICI ANGAJATI A.P.I.A .NU LE STIAU ASA CA HAI SA RAMINEM PRIETENI SI SA NE UNIM FORTELE SA MISCAM AGRICULTARA ASTA .ASTEPT UN RASPUNS SI VA COMUNIC NUMARUL MEU DE TELEFON SI NU UITATI CA CA IN LUMEA CIVILIZATA PE CARE O INVOCA UNII NU OFAC CIOBANI ci medicul veterinar .
6.
DOMNULE NICHIFOR CERE-TI SCUZE FATA DE MEDICI VETERINARI CINSTITI!!!
|
02. 05, 2011. Saturday 22:31
TREABA LOR CARE NU AU VACCINAT REAL DAR DUMNEATA FACI AFIRMATII JIGNITORE LA INTREAGA BREASLA VETERINARA SI INCERCI SA FII FACTORUL DESTABILIZANT EU VA RESPECT DAR DUMNEATA SA STI CA EXISTA SOLUTII DE MIJLOC FARA SA NE JIGNIM SI SA FACEM AFIRMATI NEFONDATE CA DUMNEATA NU TE AVENTURA CA O SA VEZI PARADOXUL CA EFECTIVUL DE LA SUBVENTII ESTE MULT MAI MARE DECIT CEL DE LA VACCINARE CA NIMENI NU A FOST PROST SA CEARA O ADEVERINTA DE LA CONCESIONAR CARE(CAZUL MEU)STIE EFECTIVELE SI INFORMATIILE CE LEAM DAT EU LA TIMP NICI ANGAJATI A.P.I.A .NU LE STIAU ASA CA HAI SA RAMINEM PRIETENI SI SA NE UNIM FORTELE SA MISCAM AGRICULTARA ASTA .ASTEPT UN RASPUNS SI VA COMUNIC NUMARUL MEU DE TELEFON SI NU UITATI CA CA IN LUMEA CIVILIZATA PE CARE O INVOCA UNII NU OFAC CIOBANI ci medicul veterinar .
5.
DOMNULE NICHIFOR CERE-TI SCUZE FATA DE MEDICI VETERINARI CINSTITI!!!
|
02. 05, 2011. Saturday 22:31
TREABA LOR CARE NU AU VACCINAT REAL DAR DUMNEATA FACI AFIRMATII JIGNITORE LA INTREAGA BREASLA VETERINARA SI INCERCI SA FII FACTORUL DESTABILIZANT EU VA RESPECT DAR DUMNEATA SA STI CA EXISTA SOLUTII DE MIJLOC FARA SA NE JIGNIM SI SA FACEM AFIRMATI NEFONDATE CA DUMNEATA NU TE AVENTURA CA O SA VEZI PARADOXUL CA EFECTIVUL DE LA SUBVENTII ESTE MULT MAI MARE DECIT CEL DE LA VACCINARE CA NIMENI NU A FOST PROST SA CEARA O ADEVERINTA DE LA CONCESIONAR CARE(CAZUL MEU)STIE EFECTIVELE SI INFORMATIILE CE LEAM DAT EU LA TIMP NICI ANGAJATI A.P.I.A .NU LE STIAU ASA CA HAI SA RAMINEM PRIETENI SI SA NE UNIM FORTELE SA MISCAM AGRICULTARA ASTA .ASTEPT UN RASPUNS SI VA COMUNIC NUMARUL MEU DE TELEFON SI NU UITATI CA CA IN LUMEA CIVILIZATA PE CARE O INVOCA UNII NU OFAC CIOBANI ci medicul veterinar .
4.
cont.nene ...
|
02. 05, 2011. Saturday 00:15
20%din crescatori au respectat O/23 PRIVIND ACTUALIZAREA BAZEI de date de aceea sunt multe animale in calculator.sunt asistent vet.in baza noastra de date sunt 18500animale iar noi am vaccinat 9880 ce a fostin teren si nu cum calomniati dv.Acum cand am reusit cat de cat sa aducem baza de date la zi ,sa stapanim unele manopere informatice ,o luati dv.Va dorim succes. VOM VEDEA dupa 1 an cand doresc mult sa fiti sincer.CROTALIEREA nu e activitate veterinara,pai de ce...cind depistezi o bovina cu tuberculoza trebue sa-i pui un numar,s-o urmaresti sa nu imbolnavesti copii.Nene Nechifor fiti sincer,jurati. TOTmedicii i-ati prefera sa crotalieze ca au inceput s-o faca bine,dar aveti dv.ambit.Mai meditati. Cu stima nene NECHIFOR. Si pina la urma tot n-am inteles,de ce vreti sa........ 1
3.
nene nechifor
|
02. 04, 2011. Friday 23:24
cu tot respectul problema cu cainele care moare de drum lung si.... nu e aplicabila dv.nimic nu e mai greu pe lumea asta a invinui pe cineva pe nedrept.Iubesc mult crescatorii de animale,sunt fiu de taran si sunt mandru de asta.Sunt si in 2011 medici care nu au luat banii pe crotaliere pe 2008.Banii sun impozitati.
2.
unii.muncesc.si.altii.iau.banii
|
02. 04, 2011. Friday 13:57
se.fac.multe.smecherii.privind.identificarea.si.banii.pe.subventii.oierii.adevarati.muncesc.si.smecherii.iau.bani.pe.crote.din.punga.
1.
pt Ing. Nechifor I, fii tare ca noi te sustinem
|
02. 04, 2011. Friday 08:07
Aveti perfecta dreptate, medicii au o mare problema confunda meseria dansilor cu actiuni zootehnice(crotalierea), se vede ca acei medici care tin la profesie nu sunt interesati de asa ceva si merita felicitati chiar avem nevoie de astfel de medici. Va doresc voua de la revista ferma , viata lunga si frumoasa si fiti incontinuare aproape de fermierii din Romania.
Rezultate: [21]  
Pagini: [1]  1   
Reclama header after big part 3 pages

Video

Hibridul SY Experto - producţie record

Hibridul SY Experto - producţie record

Chiar dacă anul agricol nu a fost unul uşor, Cosmin Micu a obţinut o producţie medie de 4375kg/ha la floarea soarelui de pe cele 75ha cultivate cu hibridul SY Experto de la Syngenta. Hibridul high-oleic SY Experto se remarcă printr-o toleranță foarte bună la mană, rezistenţă la frânge şi 87% conţinut de acid oleic.

 

Interviu cu Cosmin Micu, fermier

Procereal Agrosan, loc. Mănăştur, jud. Arad.

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga AGROSEL adoptă o nouă identitate - HEKTAR Piscicultura are nevoie de susţinere!
Cultura anului 2019

Care credeţi că va fi cea mai rentabilă cultură agricolă în 2019?