Reclama header big full
Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

Condiții pentru scoaterea pajiștilor din circuitul agricol

Publicat: 02 septembrie 2013 - 16:00
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

Ministerul Agriculturii și Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) au elaborat un proiect de ordin pentru aprobarea metodologiei scoaterii definitive/temporare din circuitul agricol a terenurilor având categoria de folosință pajiști permanente

Click pe poza pentru galerie!

Potrivit proiectului, în acest scop va fi înființat, la nivelul Direcțiilor pentru agricultură județene (DAJ), Registrului electronic al scoaterii din circuitul agricol/recuperării suprafețelor de pajiști permanente, gestionat, modificat și completat de către DAJ, la nivel județean, respectiv de către direcția specializată din Ministerul Agriculturii la nivel național.

Conform documentului, în categoria terenurilor agricole neproductive sunt cuprinse terenurile: a) cu eroziune de suprafață foarte puternică și excesivă; b) cu eroziune în adâncime (ogașe, ravene, torenți); c) afectate de alunecări active, prăbușiri, surpări și curgeri noroioase; d) nisipoase, expuse erodării de către vânt sau apă; e) cu aglomerări de pietriș, bolovăniș, grohotiș, stâncării și depozite de aluviuni torențiale; f) cu exces permanent de umiditate, sărăturate sau puternic acide; g) cu substanțe chimice, petroliere sau noxe; h) ocupate cu halde miniere, deșeuri industriale sau menajere, gropi de împrumut; i) neproductive, dacă acestea nu se constituie ca habitate natural; j) cu nisipuri mobile, care necesită lucrări de împădurire pentru fixarea acestora; k) oricare dintre terenurile prevăzute la lit. a) - j), care au fost ameliorate prin plantații silvice și de pe care vegetația a fost înlăturată; l) terenuri afectate de alte degradări.

Proiectul prevede interzicerea amplasării construcțiilor de orice fel pe pajiști din extravilan, făcând excepție: a) construcții care servesc activități agricole; b) rețele de comunicații electronice sau elemente de infrastructură necesare susținerii acestora; c) refugii montane în caz de urgență; d) înființarea de noi capacități de producere a energiei regenerabile, care să nu afecteze buna exploatare a pajiștilor, declarate de utilitate publică pentru lucrări de interes național, județean sau local, în condițiile Legii nr. 33/1994 privind exproprierea pentru cauza de utilitate publică; e) amplasarea obiectivelor de interes național, județean sau local, declarate de utilitate publică; f) lucrări privind apărarea țării, ordinea publică și siguranța națională, declarate de utilitate publică; g) lucrări în cadrul unor programe de dezvoltare locală/județeană/regională inițiate de autoritățile administrației publice locale.

Aceste construcții se realizează cu obligația ca beneficiarul scoaterii definitive din circuitul agricol a pajiștilor să recupereze din terenurile neproductive o suprafață egală cu cea aprobată a fi scoasă definitiv din circuitul agricol. Recuperarea acestor terenuri se face anticipat, până la data depunerii solicitării de aprobare a scoaterii din circuitul agricol a pajiștilor situate în extravilan. Aprobarea scoaterii din circuitul agricol a pajiștilor din extravilan se acordă numai pentru suprafața necesară realizării obiectivelor de investiție, stabilită prin memoriu tehnic, prevede proiectul.

În cazul în care categoria de folosință a terenurilor înregistrate în registrul agricol ca pășune/fâneață la 1 ianuarie 2007 a fost schimbată, deținătorii de pajiști au obligația de a restabili suprafața de pajiști sau de a aloca o suprafață echivalentă cu cea schimbată, mai prevede proiectul.

Pentru suprafețele de până la 100 ha, scoaterea definitivă sau temporară din circuitul agricol a pajiștilor din extravilan se aprobă prin decizie a directorului DAJ, pe baza avizului Oficiului de cadastru și publicitate imobiliară și al avizului MADR, cu achitarea unei taxe către fondul de ameliorare a fondului funciar de mediu. Pentru suprafețele de pajiști ce depășesc 100 ha, aprobarea de scoatere din circuitul agricol se dă prin hotărâre a Guvernului, cu avizul comun al MADR și al ANCPI.

Scoaterea temporară din circuitul agricol a pajiștilor din extravilan se face cu plata unei garanții și nu este necesară recuperarea anticipată de teren. Garanția pentru scoaterea temporară din circuitul agricol a pajiștilor din extravilan se achită în conturile MADR - 60% și în contul ANCPI - 40%. Garanția se restituie împreună cu dobândă aferentă, în baza unei documentații, depusă în termen de 6 luni de la data expirării aprobării de scoatere temporară din circuitul agricol a pajiștii.

Garanția nu se restituie dacă documentația nu este completă sau când redarea în circuitul agricol nu se realizează în termenul prevăzut, caz în care contravaloarea garanției se transferă în contul taxei pentru constituirea fondului de ameliorare a fondului funciar, iar beneficiarul/proprietarul poate solicita aprobarea de scoatere definitivă din circuitul agricol a pajiștii.

Documentul cuprinde și procedura de obținere și documentația pentru obținerea avizării de scoatere definitivă din circuitul agricol, precum și competențele instituțiilor abilitate pentru avizarea scoaterii definitive din circuitul agricol a pajiștilor situate în extravilanul localităților.

 

DNA: Mită la APIA pentru achiziția de ulei

Directorul general adjunct al Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA), Aurel Pană, este urmărit penal de procurorii Direcției Naționale Anticorupție (DNA) pentru luare de mită și trafic de influență. Alături de acesta, DNA a început, în 13 august 2013, urmărirea penală și a directorului SC Evalserv Standard SRL, Mugur George Voinea, pentru trafic de influență și complicitate la luare de mită.

Potrivit unui comunicat al DNA, Aurel Pană, în calitate de director general adjunct al APIA și președinte al comisiei de evaluare a ofertelor pentru achiziția de ulei în cadrul programului de furnizare de ajutoare alimentare destinate persoanelor defavorizate din România (PEAD 2013), program cu finanțare europeană, „a condiționat atribuirea contractelor de achiziție de ulei, unei anumite societăți comerciale, de primirea unui comision de 10% din valoarea contractelor, precum și de externalizarea serviciilor de transport către o anumită societate recomandată de învinuit.

Valoarea contractelor de achiziție publică este de aproximativ 16 mil. euro. Învinuitul Pană Aurel a pretins de la reprezentantul societății comerciale care depusese oferte la licitația organizată de APIA comisionul reprezentând circa 5.200.000 lei (1.200.000 euro), atât în mod direct, cât și prin intermediul lui Voinea Mugur George”.

Potrivit DNA, la 29 iulie 2013, a fost semnat un contract de lucrări prin care societatea condusă de Voinea urma să primească de la societatea câștigătoare a licitației organizate de APIA suma de 516.871,00 lei plus TVA 124.049,04 lei, pentru servicii fictive de transport, contractul reprezentând doar „o modalitate de disimulare a foloaselor necuvenite pretinse”.

În 7 august 2013, pe fondul presiunilor exercitate de Voinea și de Aurel Pană, reprezentantul societății câștigătoare a licitației a semnat contractul prin care externaliza serviciile de transport către societatea recomandată de dir. adjunct al APIA.

Urmărirea penală este o etapă a procesului penal, iar cei doi beneficiază, până la cazul contrar, de prezumția de nevinovăție.

Vizualizat: 1248 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Reclama header after big part 3 pages

Video

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Din 1963, pepiniera profesionala a celui mai important centru de cercetare românesc se afla la Centrul Scolar Agricol Fundulea. Multe s-au schimbat din anii ce au urmat cooperativizarii si „constructiei socialismului” dar un lucru a ramas la fel! Transformat în Liceul Tehnologic nr. 1, acest edificiu de educatie este si astazi unul de referinta pentru agricultura româneasca.

Reporter AgroInfo: Liviu Gordea
Operator imagine: Claudiu Borobei

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga Agromalim 12 - 15 septembrie 2019 Case IH - Sistemul AFS Harvest Command
Cultura anului 2019

Care credeţi că va fi cea mai rentabilă cultură agricolă în 2019?