Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

Ce modificări aduce reorganizarea ANIF?

Publicat: 06 octombrie 2011 - 15:00
1 comentarii   | Print | Trimite unui prieten

Administraţia Naţională a Îmbunătăţirilor Funciare se va numi Agenţia Naţională a Îmbunătăţirilor Funciare şi va avea maxim 1.500 de angajaţi, faţă de 5.600 în prezent, potrivit Ordonanţei de urgenţă adoptată de Guvern în 28 septembrie 2011

Click pe poza pentru galerie!

Noua Agenţie va funcţiona ca instituţie publică cu personalitate juridică în subordinea Ministerului Agriculturii, va avea în strucutră filiale judeţene fără personalitate juridică şi maxim 1.500 de angajaţi, salarizaţi ca personal plătit din fonduri publice.

Finanţarea activităţii Agenţiei se va realiza din venituri proprii şi din subvenţii de la bugetul de stat, iar veniturile proprii ale Agenţiei vor fi realizate din taxa şi din tarifele plătite de către beneficiarii lucrărilor şi activităţilor de îmbunătăţiri funciare.

Conform actului normativ, cheltuielile de exploatare, întreţinere şi reparaţii a amenajărilor funciare nu vor mai fi asigurate prin subvenţii de stat acordate Agenţiei sau beneficiarilor constituiţi în organizaţii sau federaţii de îmbunătăţiri funciare, iar digurile şi barajele cu rol de apărare împotriva inundaţiilor vor fi predate, din administrarea Agenţiei, în administrarea Administraţiei Naţionale Apele Române.

Uniunea Sindicatelor din Îmbunătăţiri Funciare (USIF) acuză Guvernul că „a dat liber la distrugerea acestui sector de activitate” şi afirmă că cei 1.500 de salariaţi nu vor pot asigura exploatarea, întreţinerea şi funcţionarea în condiţii optime a celor peste 3.500 de staţii de pompare pentru irigaţii şi desecare.

„[…] Ministerul Agriculturii a iniţiat şi promovat proiectul respectiv fără să dispună de un program de restructurare pentru unităţile afectate şi fără să ţină cont de propunerile Comisiei pentru Agricultură a Camerei Deputaţilor sau de prevederile legislaţiei naţionale şi internaţionale referitoare la stabilirea cadrului de informare şi consultare a salariaţilor”, a declarat Vasilica Blebea, preşedintele USIF, citată de Agerpres.

 

Udrea caută 500 mil. euro pentru cadastrul general

Fondurile necesare pentru realizarea cadastrului general la nivel naţional sunt estimate la 500 mil. euro, în condiţiile în care Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului nu are nici 10% din aceşti bani, a declarat, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea.

„[...] Nu este vorba de un buget anual, ci multianual. Şi dacă am avea toţi banii, nu am putea face cadastrul general într-un singur an. Este nevoie de câţiva ani. Bugetele alocate cadastrului şi planurilor de urbanism sunt de câteva milioane de euro anual”, a afirmat Udrea, citată de Agerpres.

Finanţarea cadastrului general ar putea fi făcută din fonduri europene sau din fonduri private, prin parteneriat public-privat sau prin concesiune, a mai spus Udrea, însă banii europeni ar fi disponibili de-abia din 2014, în timp ce noi am avea nevoie de o variantă rapidă, care să rezolve măcar o parte din problemele legate de întabularea terenurilor agricole şi a terenurilor forestiere.

„În România, dacă am aduna proprietăţile din titlurile de proprietate, aşa cum au fost emise de autorităţile publice locale şi instanţele de judecată, am avea 40% mai mult decât suprafaţa ţării. Sunt foarte multe proprietăţi care se suprapun, sunt foarte multe persoane care deţin din titluri aceeaşi proprietate, sunt foarte multe procese nesfârşite pentru soluţionarea acestor probleme create ca urmare a restituirilor de proprietăţi după 1989, care, nebazându-se pe un cadastru general, au generat toate aceste confuzii.

Nu avem planuri de parcelare, avem suprapuneri de titluri de proprietate, avem multe procese la CEDO datorate acestor încurcături, unde România a fost condamnată de câteva ori. Lipsa cadastrului general influenţează şi accesul la credite”, a detaliat ministrul Dezvoltării şi Turismului.

Guvernul a aprobat la sfârşitul lunii septembrie a.c. proiectul de Ordonanţă de Urgenţă care prevede trecerea Agenţiei Naţionale pentru Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI) din subordinea Ministerului Afacerilor Interne în subordinea MDRT.

 

Liviu Bumbu este noul secretar de stat

Liviu Bumbu, fostul director al DADR Neamţ, a fost numit, prin ordin al premierului Emil Boc, în funcţia de secretar de stat în Ministerul Agriculturii, funcţie rămasă vacantă după plecarea lui Adrian Rădulescu, ales deputat PDL în colegiul 6 Neamţ la alegerile parlamentare parţiale din 21 august 2011.

Bumbu a absolvit Agronomia la Iaşi şi a fost, între 1985 şi 1997, şef de fermă la CAP Dragomireşti şi, apoi, la IAS Girov, în judeţul Neamţ. Între 1997 şi 2005 a fost consilier superior la DADR Neamţ, iar din 2005 a deţinut funcţii de conducere în aceeaşi instituţie. Noul secretar de stat are specializări şi în finanţări europene şi în management şi administraţie publică.

Bumbu se laudă, în CV-ul său, că a coordonat întocmirea şi implementarea programului judeţean de carne de bovină în Neamţ,că a sprijinit înfiinţarea şi funcţionarea asociaţiilor agricole din judeţ, dar şi că a întocmit şi aplicat programul de concentrare şi utilizare a suprafeţelor agricole în exploataţii comerciale în anii 2007-2011, perioadă în care a fost lucrată 97-98% din suprafaţa arabilă a judeţului, din care peste 40% în exploataţii comerciale.

Deşi ministrul Tabără a declarat că l-ar fi dorit pe acest post pe şeful său de cabinet, Gheorghe Vaida, sau pe şeful DADR Alba, Ioan Stanciu, Liviu Bumbu a fost susţinut de UNPR, al cărui membru este de la mijlocul acestui an (după ce, până la data respectivă, a fost membru PNL) şi căruia, conform protocolului de guvernare, îi revine postul lăsat liber de Rădulescu, aşa că rămâne de văzut cum va merge colaborarea dintre cei doi.

Director interimar al DADR Neamţ a fost numit Traian Vararu.

Vizualizat: 482 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Rezultate/pagina:
Ordine de listare:   
Rezultate: [1]  
Pagini: [1]  1   
1.
Sper sa fie bine!
|
12. 01, 2011. Thursday 18:33
Poate aduce ceva bun in sensul ca a fost numit ing.Iordache Gheorghe care stie meserie si nu poate fi pacalit de nimeni.
Rezultate: [1]  
Pagini: [1]  1   
Reclama header after big part 3 pages

Video

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Din 1963, pepiniera profesionala a celui mai important centru de cercetare românesc se afla la Centrul Scolar Agricol Fundulea. Multe s-au schimbat din anii ce au urmat cooperativizarii si „constructiei socialismului” dar un lucru a ramas la fel! Transformat în Liceul Tehnologic nr. 1, acest edificiu de educatie este si astazi unul de referinta pentru agricultura româneasca.

Reporter AgroInfo: Liviu Gordea
Operator imagine: Claudiu Borobei

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga VIITOR PENTRU SATE - VRANCEA Lexion 670 Montana, o combina pentru zone colinare
Cultura anului 2019

Care credeţi că va fi cea mai rentabilă cultură agricolă în 2019?