Reclama header big full
Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

AgriPlanta - RomAgroTec, dincolo de cifre

Publicat: 29 iunie 2016 - 11:00
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

În câmpul expozițional de la Fundulea există o încărcătură care nu se vede nici în fotografii (instantanee), nici în filmările cu drona. Nici măcar în transmisiunile live, pentru că, la urma urmelor, orice live presupune o anumită regie.

Click pe poza pentru galerie!

La AgriPlanta - RomAgroTec, doar dacă păsești câteva ore printre standurile frumos aranjate (după priceperea, dar și punguța fiecărui marketing) găsești o anume dimensiune profesională occidentală care se amestecă, din ce în ce mai firesc, cu pastoralul național.

 

Eficiența expoziției se poate măsura pe mai multe planuri 

Firmele o măsoară în potențiali clienți care își lasă datele de contact. Uneori, parcă din ce în ce mai rar, prin vânzări ad-hoc. Deși, trebuie să recunosc, e tot o mișcare de marketing să aduci un client hotărât să cumpere la o asemenea expoziție unde poate pipăi fiecare șurub al viitoarei achiziții, apoi se poate urca în cabină și să pornească motorul (dacă e ceva motorizat). Chiar poate asista la o probă direct în câmp. Dacă vânzătorul mai are și o ofertă strictă pentru târg, e cam greu să scape vânzarea. Dar există și riscul ca odată ajuns prin târg, fermierul să vadă și alte oferte cu soluții financiare mai bune. Cum s-a întâmplat în cazul unui fermier băcăuan din Podul Turcului, care deși era hotărât să-și schimbe combina cumpărată cu ani în urmă de la o firmă cu tradiție și de care a fost mulțumit de-a lungul exploatării, s-a hotărât și a bătut palma cu o altă firmă care a venit cu o ofertă financiară (leasing) mai pe buzunarul său.

Dacă vine vorba de organizatori - DLG InterMarketing, eficiența se măsoară în numărul expozanților, dar și al vizitatorilor. Cum e și firesc. Dar și în feedback-ul primit. Dacă e unul pozitiv (iar la expozițiile AgriPlanta e un trend cert pozitiv), ei știu că și viitoarea expoziție va fi reușită. Am văzut fața fericită a unei membre a staff-ului când a anunțat presa că deja de sâmbătă se bătuse numărul de vizitatori de anul trecut. În final s-au numărat peste 14.300 de vizitatori. Exceptând copiii. Deși nu i-au scos din calcul, pentru că ei vor fi vizitatorii de mâine. Doar la cortul AgriKids au intrat peste o mie de posibili viitori clienți, chiar fani, ai firmelor expozante. 

Presa scrisă de specialitate măsoară eficiența în numărul de abonamente încheiate în târg pentru publicațiile pe care le promovează, dar și în contactele cu cititorii care pot aduce un feedback direct în standul revistelor de specialitate. În plus, e un loc în care se pot negocia parteneriate de publicitate și marketing. 

Vizitatorii au criteriile lor. Fiecare în funcție de ce caută. Unii ceva concret, alții în goană după noutăți și informații. În mare parte fericiți, pentru că la Fundulea în fiecare an pot fi văzute cele mai noi soluții pentru eficientizarea activităților din agricultură. 

 

O expoziție dinamică, cu abordări și provocări noi

Tinerii fermieri (despre unii am scris - Alexandru Cristudor din Ograda, care are o afacere integrată sută la sută, despre alții voi scrie, Constantin Negrișan - fermier cu 1300 ha în Tulcea), dar și proaspeții absolvenți de Agronomie (Marius Dragu - 24 ani, angajat de o lună în Insula Mare a Brăilei, venit în prima sa acțiune de prospectat piața) acompaniați și de elevi ai liceelor tehnologice de profil agricol (cum ar fi cel din Fundulea - uite că încetul cu încetul reînvie învățământul agricol) s-au perindat prin expoziție, dar și pe la standul revistei Ferma, unde se derula campania „Și nouă ne pasă!” Și-au făcut fotografii ca să arate că și lor le pasă. Dar și fermieri consacrați, cu afaceri solide, care au venit cu o parte din angajații fermei (probabil cei mai buni), cum a făcut și Mihai Afiliu, administratorul SC Afiliu Trans din Amaru, județul Buzău. 

Am asistat la un show aviatic pe cerul expoziției, organizat de NHR Agropartners, s-au organizat sesiuni de autografe ale renumitului fotbalist Helmuth Duckadam, oferite de Titan Machinery, am văzut plasme publicitare la standul IPSO Agricultură. Un stand bine pus la punct a avut și AgroConcept - noul dealer al utilajelor New Holland. În spațiul Agromec Ștefănești mesele de discuții erau pline mai tot timpul, semn că afacerile merg bine. 

Dar, e un punct de vedere strict personal, standul MEWI mi s-a părut cel mai original. Aleile cu pomișori tunși în formă sferică și modul în care au îmbinat utilajele expuse, alături de steagurile diverselor firme pe care le aduc în piața agricolă atrăgeau atenția ferm, dar și cu o anume discreție. 

Sunt multe de spus, dar, așa cum am reușit să desprind din discuțiile purtate, cel mai important element în reușitele firmelor expozante rămâne tot OMUL. Profesionistul care știe să construiască relații, dar să și vândă. Printre cei mai „discutați” vânzători de utilaje s-a numărat Valentin Albu de la Titan Machinery. 

Am întâlnit și un manager mai mult decât fericit. Wladimir Boboschko, administratorul EtuFarm (logistică, transport, prelucrare, depozitare cereale), mi-a spus că toate utilajele aduse de ei în expoziție sunt vândute. „Relația directă producător - client duce la costuri cu până la 30% mai mici decât ale concurenței. Acesta e secretul succesului nostru!”, spune ucraineanul cu o limbă română destul de bună. 

 

Profil de sol, biostimulatori, soluții de fertilizare, dar și genetică adecvată

AgriPlanta - RomAgroTec este un fenomen complex. 210 firme din 17 țări. E greu să o cuprinzi și într-o revistă întreagă. Doar din elicopter sau din dronă se poate cuprinde cât de cât. Dar vă pot povesti despre inițiativa organizatorilor realizată împreună cu Asociația Producătorilor de Porumb din România și USAMV Cluj-Napoca (prin intermediul profesoarei Laura Paulette, care a reușit să transmită pasiunea cunoașterii) privind nevoia descoperirii solului ca o entitate vie, cu nevoi și cerințe. Citiți despre această frumoasă inițiativă în pagina 48.  

Mi-a mai sărit în ochi, la figurat, și oferta celor de la Kopert privitoare la un biostimulator (Panoramix) pentru tratamentul semințelor de porumb și grâu. E un produs natural sută la sută, ne asigură producătorii. Plantele tratate cu acest biostimulator absorb mai bine elementele nutritive, rezultând o cultură mai puternică și mai sănătoasă, care asigură o rezistență mai bună la secetă și la boli și, implicit, o producție mai mare. Se fac deja testări în România, în mai multe locații. 

Dar să nu uit de INCDA Fundulea care, pe lângă loturile din AgriPlanta, a organizat frumos și câmpul din stânga și din dreapta drumului de acces în expoziție. Fermierii opreau și consultau oferta de soiuri și de hibrizi a institutului. 

Oricât m-aș strădui, tot nu voi putea reflecta nici zece la sută din ceea ce a fost de văzut în expoziție. Singurul lucru pe care îl pot face pe deplin este să vă îndemn să mergeți anul viitor și să vă convingeți la fața locului. Asta pentru cine nu a mai fost până acum. Pentru că ceilalți au rămas, cu certitudine, cu dorința de a reveni.

 

 

 

 

ȘI TOTUȘI, CIFRELE VORBESC...

Cea mai mare expoziție agricolă în câmp din România - AgriPlanta-RomAgroTec - și-a propus și a reușit să fie și în acest an cea mai importantă platformă de comunicare dintre fermieri și furnizorii de inputuri pentru agricultură. Iată cifrele ediției 2016:

• 14.300 de vizitatori

• 210 firme participante din 17 țări

• 36 hectare spațiu expozițional, din care 18 hectare rezervate demonstrațiilor

• peste 500 de fermieri au condus un tractor în zona Demo „Tractor și Tractorist”

• peste 1.000 de copii au participat la programul Agrikids

• 4 tipuri de demonstrații cu mașini agricole: Tractor și tractorist, Mașini de erbicidat în acțiune, Tractoare inteligente, Lucrările 


 

Articol publicat in revista Ferma nr.11(172) 15 - 30 iunie 2016

Vizualizat: 623 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Reclama header after big part 3 pages

Video

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Din 1963, pepiniera profesionala a celui mai important centru de cercetare românesc se afla la Centrul Scolar Agricol Fundulea. Multe s-au schimbat din anii ce au urmat cooperativizarii si „constructiei socialismului” dar un lucru a ramas la fel! Transformat în Liceul Tehnologic nr. 1, acest edificiu de educatie este si astazi unul de referinta pentru agricultura româneasca.

Reporter AgroInfo: Liviu Gordea
Operator imagine: Claudiu Borobei

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga Maschio Gaspardo la Agromalim 2019 Cons DDA la Agromalim 2019
Cultura anului 2019

Care credeţi că va fi cea mai rentabilă cultură agricolă în 2019?