Reclama header big full
Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma
Reclama header after big part 1 pages

20 de ani de AGRARIA: tradiție și inovație

Publicat: 03 aprilie 2014 - 16:00
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

Expozițiile agricole au devenit evenimente de succes pentru companiile organizatoare și puncte de informare pentru fermierii români. Despre evoluția târgurilor agricole românești organizate de DLG INTERMARKETING - Agraria și AgriPlanta - am stat de vorbă cu Corina Mareș, Director General al companiei

Click pe poza pentru galerie!

Ferma: Vreme de 19 ani, Agraria s-a demonstrat a fi cel mai mare târg agricol din Transilvania. Cum a fost ediția din 2013?

Corina Mareș: Ediția cu numărul 19 a întrecut așteptările noastre, având în vedere că Agraria se desfășoară, din păcate, destul de înghesuit, într-o locație cu o suprafață de circa 10.000 de metri pătrați. Față de edițiile anterioare, când am avut 5 zile de expoziție, în 2013 am redus perioada cu o zi, de joi până duminică, iar practic, numărul de vizitatori a scăzut conform acelei zile în minus. Dacă în 2012 am avut în jur de 22.000 de vizitatori, anul trecut am avut 17.000; a fost public de specialitate destul de mult, potrivit chestionarelor pe care le-am primit de la expozanți, dar și public general.

Agraria este un târg care atrage și public urban sau care nu are legătură directă cu agricultura, având în vedere că aducem animale, care sunt o atracție pentru copii, dar avem și firme care vând flori, semințe și lucruri care se potrivesc în orice tip de gospodărie. Este un târg dedicat și familiilor, nu doar specialiștilor. Fiind organizat în oraș, accesul este destul de ușor. În cifre, Agraria 2013 a atras peste 250 de expozanți pe o suprafață de 10.000 mp și 17.000 de vizitatori.

 

Ferma: Ce promite ediția din 2014 a târgului Agraria?

Corina Mareș: În acest an împlinim 20 de ani. Locația este aceeași, iar ca suprafață nu ne așteptăm la o extindere, pentru că nu avem unde. Totodată, mai avem nevoie de un spațiu exterior pentru alte evenimente în cadrul târgului, deci nu ne vom putea extinde foarte mult. Data de 20 februarie a.c. a fost termenul de înscriere până la care firmele au primit discounturi, dar înscrierile au continuat și după această dată. Anul acesta am avut o metodă diferită de înscriere, după modelul german, și anume: până în data de 20 februarie am înregistrat participanții, iar din 27 februarie am hotărât amplasările.

La edițiile anterioare procedam așa: firma se înscria și în cateva zile îi alocam un spațiu, dar apoi rămâneau spații cu configurații destul de ciudate pe care abia reușeam să le dăm. Acum încercăm să păstrăm și dorințele expozanților, dar și să respectăm un plan prestabilit. Am primit solicitări anul acesta de a crea un stand integrat, în care să se ofere publicului pachete tehnologice. Pentru că sunt grupuri de firme care au început să colaboreze și care vând produse complementare pe care le unesc într-un pachet.

 

Ferma: Așadar, ați ajuns la ediția cu numărul 20 a Târgului Agraria. Ați făcut un bilanț retrospectiv?

Corina Mareș: Am avut ani foarte buni și ani mai puțin buni. Ce am sesizat în toată această perioadă este faptul că dacă în anii trecuți oamenii veneau la târg doar ca să vadă despre ce este vorba și să adune pliante, acum mulți știu exact ce vor și pentru ce vin la expoziție. Două elemente s-au întâmplat în toată perioada asta, pentru care meritul este al organizatorilor, dar mai degrabă al expozanților.

Împreună am reușit o educație de participare la târg a expozantului. Reușita de a atrage vizitatori de calitate și de a-i ține la stand este meritul expozantului. De fapt, nu e chiar atât de greu să găsești un client, pe cât de greu e să îl păstrezi. Au apărut schimbări și în ceea ce privește cultura vizitatorilor. Cum spuneam, aceștia nu mai vin să adune pliante. Încă mai există unii care vin și se plimbă cu familiile, dar mulți vin „țintit”: știu exact ce vor - tractorul acela cu semănătoarea aceea... etc. Și mai este o componentă a publicului - cei pentru care agricultura este un hobby, asemenea vizitatorilor de la târgurile de specialitate din afara țării. Aceștia vin și pleacă din târg cu „mărunțișuri”: o greblă, un mic echipament de muls manual etc.

 

Ferma: E cert că Agraria 2014 va fi o ediție specială. Ce elemente clasice rămân în program?

Corina Mareș: În general, păstrăm tradiția. Și în acest an avem Bursa Agraria, pe care o vom acorda unui student merituos de la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară Cluj-Napoca, pe baza unor criterii stabilite de către profesorii specialiști. Va fi unul dintre studenții care învață foarte bine, care sunt creativi și care au proiecte ce implică acțiuni de voluntariat. De asemenea, păstrăm Tombola Agraria. Anul acesta va fi EuroTier la Hanovra, iar la tombolă oferim drept premiu unui fermier o vizită la EuroTier. În mare, târgul își păstrează elementele clasice, dar vor fi și elemente de noutate.


Ferma: Care sunt noutățile tematice pregătite pentru acest an?

Corina Mareș: În fiecare an încercăm să abordăm o temă centrală. Desigur, cum zootehnia este principalul sector agricol din zona Transilvaniei, în fiecare an abordăm subiecte din zootehnie. Asocierea va fi o altă temă vizată. Noi avem la fiecare ediție manifestarea conexă „Zilele fermierului”. În data de 26 aprilie vom organiza câteva mese rotunde cu tematici speciale pe sectorul de zootehnie.

Asociațiile crescătorilor de bovine, ovine, caprine și bivoli sunt invitate la această acțiune. Propunerile temelor de discuție vin din partea fermierilor și a asociațiilor de fermieri. Vom încerca să identificăm problemele stringente din sector, acolo unde oamenii au nevoie de sprijin sau de răspunsuri și, împreună cu oficiali din domeniu și cu revistele de specialitate, să căutăm soluții. Spre exemplu, avem cazul Legii pajiștilor, pentru care Fundația Revistei Ferma face demersuri.

O noutate pentru ediția cu numărul 20 este Gala de premiere, un fel de „10 pentru Transilvania!” Aici vom premia fermierii din diferite sectoare, asociațiile își vor premia o parte dintre membrii activi, iar din partea organizatorilor DLG Intermarketing vom acorda niște premii pe sectoare: zootehnie, mecanizarea agriculturii, consultanță, finanțare și altele.

 

Ferma: DLG Intermarketing este membru al AgroTransilvania Cluster. Care sunt obiectivele acestei inițiative?

Corina Mareș: Da. De anul trecut DLG Intermarketing este membru al AgroTransilvania Cluster, un gen de asociație care funcționează pe principiul parteneriatelor publice-private în diferite sectoare. Aceste clustere se organizează pe sectoarele de activitate unde se descoperă că există un potențial în județul respectiv, iar în Cluj există acest potențial. Clusterul se bucură deja de peste 30 de membri: bănci, firme de consultanță, organizatori de evenimente, autorități publice, cooperative și foarte mulți producători. Scopul principal este acela de a ajuta fermierii să-și promoveze produsele. La Agraria, Clusterul va avea un stand de prezentare. O inițiativă lăudabilă a Clusterului este aceea că începând din luna martie se vor organiza caravane în comunele mari din județul Cluj pentru a informa fermierii despre existența și misiunea acestei organizații, caravane în care vom fi și noi prezenți.

 

Ferma: Este pentru prima dată când, în organizarea evenimentelor agricole, DLG Intermarketing are un partener media principal...

Corina Mareș: Da, noi am colaborat timp de 20 de ani cu toți partenerii media în aceeași măsură. Dintre aceștia, unii au fost mai activi, mai implicați, spre deosebire de alții. Toți ne sunt dragi, dar de-a lungul timpului am reușit să facem o statistică și să vedem de unde primim cel mai bun feedback. Acesta a fost criteriul în baza căruia anul acesta am schimbat pachetele de parteneriat. Din partea Ferma Media Grup am avut un feedback foarte bun, suntem mulțumiți și sperăm să reușim împreună să atragem cât mai mulți vizitatori de specialitate, în continuare.


AgriPlanta - RomAgroTec, MAI MARE CU 5 HA

AgriPlanta este un concept unic în România, un eveniment organizat în Germania o dată la doi ani, în diferite zone ale țării. „Conceptul a fost adoptat și de colegii din Polonia și din Turcia, iar în momentul în care l-am preluat și în România, adaptat bineînțeles, am făcut, în primul rând, lucrări agricole de calitate.

Aici, imediat ce terminăm cu târgul din anul în curs începem pregătirile pentru ediția următoare, pentru că lucrăm cu loturi demonstrative de culturi agricole și avem demonstrații în câmp. Anul acesta pregătim o serie de noutăți și am extins suprafața pentru expoziție cu 5 hectare”, ne-a declarat Corina Mareș, director general DLG Intermarketing.

Mai multe detalii despre ediția a IV-a AgriPlanta - RomAgroTec citiți în numărul viitor al revistei Ferma.


EXPOZIȚIE ÎN CÂMP ȘI ÎN TIMIȘ

DLG Intermarketing a lansat, anul acesta, conceptul de expoziție în câmp și în partea de vest a țării, mai exact în județul Timiș. Expoziția va avea loc în perioada 4-7 septembrie 2014. „Ne-am gândit ca în 2014 să venim spre Vest, iar în 2015, spre Est. Este o inițiativă și un test în același timp. În mare parte respectăm conceptul de expoziție din Sud, cu loturi demonstrative și demonstrații cu mașini agricole în câmp, doar că va fi adaptat zonei Banatului și este foarte posibil să atingem și o componentă de zootehnie”, ne-a declarat Corina Mareș.

Vizualizat: 577 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Reclama header after big part 3 pages

Video

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Liceul Tehnologic nr. 1 Fundulea, un model de succes

Din 1963, pepiniera profesionala a celui mai important centru de cercetare românesc se afla la Centrul Scolar Agricol Fundulea. Multe s-au schimbat din anii ce au urmat cooperativizarii si „constructiei socialismului” dar un lucru a ramas la fel! Transformat în Liceul Tehnologic nr. 1, acest edificiu de educatie este si astazi unul de referinta pentru agricultura româneasca.

Reporter AgroInfo: Liviu Gordea
Operator imagine: Claudiu Borobei

În vizită la văcuţele melomane de la Doaga Maschio Gaspardo la Agromalim 2019 Cons DDA la Agromalim 2019
Cultura anului 2019

Care credeţi că va fi cea mai rentabilă cultură agricolă în 2019?