Agriplanta - RomAgroTec 2017
Revista-Ferma
Revista-Ferma Revista-Ferma Revista-Ferma

Afară e vopsit gardul, înăuntru... pisicuţul!

Publicat: 30 ianuarie 2017 - 15:52
1 comentarii   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

A fost odată ca niciodată... că de n-ar fi, nu s-ar povesti. A fost un şmecheraş cu gura mare care s-a pus rău de tot pe căpătuială.

Şi ce să facă el? Având gânduri de preamărire a inventat un leu! Şi nu orice leu, ci unul pe care îl hrănesc 200.000 de fermieri. Un leu bestial, pentru care multe firme şi-au dat aproape tot bugetul de marketing, copleşite fiind de răgetele leului paraleu (DEX Depreciativ - Bărbat care se consideră înzestrat cu calităţi excepţionale, care vrea să pară important, remarcabil).
Leul e el… agrointel.ro!

Din curiozitate profesională, privind mai atent prin site, am observat că din cei 200 de mii de vizitatori care hrănesc bestia, o mare parte NU SUNT FERMIERI, ci hobişti care nu cumpără inputuri de la firme. Un semn de întrebare care ar trebui să pună pe toată lumea pe gânduri îl ridică articolele de genul celor de mai jos, pe care vi le oferim spre exemplificare.

articole-agrointel_b

http://agrointel.ro/58715/cum-poti-folosi-coca-cola-in-gradina-la-combaterea-daunatorilor-si-a-buruienilor/

http://agrointel.ro/72215/cum-se-cultiva-ceapa-in-cofraje-de-oua/


Pentru a cerceta mai în profunzime bestia, am sărit gardul şi am intrat în măruntaiele ei. Site-ul agrointel neavând un contor pentru fiecare articol în parte, am folosit ca instrument de măsură aprecierile de pe facebook ale articolelor postate săptămâna trecută. Surpriza mare o dezvăluim în filmuleţul de mai jos.

 

 



Cred că v-am făcut într-atât de curioşi încât să aşteptaţi şi părerea fermierilor care cultivă pământ despre cât de des hrănesc… bestia. Părerea fermierilor va veni din cea mai importantă şi veridică sursă de sondare a opiniilor din sectorul agricol - Kleffmann Group, lider global în furnizarea de servicii de cercetare privind piaţa agricolă....

UPDATE - 1 februarie 2017
După cum am promis, dezvăluim rezultatele studiului Kleffmann privind frecvenţa de vizitare a site-urilor de agricultură, din care reiese foarte clar care este opţiunea producătorilor agricoli din România.
Autoritate recunoscută în sondarea opiniei publice, Kleffmann Group efectuează anual un studiu care stabileşte cât de des accesează fermierii internetul şi care sunt portalurile de agricultură care conduc detaşat în preferinţele lor.
Grupul ţintă al studiului îl reprezintă producătorii de: porumb, cereale, floarea-soarelui, rapiţă, soia, sfeclă de zahăr, cartofi. Au fost 2399 de fermieri intervievaţi, eşantion reprezentativ la nivel naţional pentru 2,09 milioane de ferme şi 7,3 milioane hectare.  
Perioada realizării studiului:  25 mai - 3 octombrie 2016.

Redăm mai jos datele privind frecvenţa de vizitare a site-urilor de agricultură, pentru producătorii agricoli care utilizează internetul (echivalentul a 4,8 milioane hectare).

sondaj-Kleffmann-internet_b


Studiul Kleffmann conturează echilibrat o ierarhie a publicaţiilor online care activează pe nişa de agricultură. Se vede clar că nu există nici o corelare între traficul înregistrat de trafic.ro şi opţiunile reale de consum ale fermierilor români, aşa cum apar ele în studiul Kleffmann. Pentru că, indiferent dacă le place sau nu unora, adevărata putere de cumpărare a inputurilor pentru agricultură este reflectată în numărul de hectare, nu în numărul de orhidee şi în firele de ceapă din balcoane sau în picăturile de coca-cola folosite pe post de substanţe de protecţia plantelor.

Se vede clar că sunt multe site-uri de agricultură până la agrointel. De la informaţiile oficiale, importante pentru agricultură şi până la agricultura de balcon este cale lungă. Chiar dacă agrointel.ro are foarte multe articole pentru agricultura profesionistă, probabil că, aşa cum facem majoritatea celor care navigăm pe internet, şi fermierii îşi aleg sursele care reprezintă autoritate în domeniu, strict pe informaţiile care îi interesează şi evită site-urile care conţin multe alte categorii de informaţii, de obicei fără relevanţă pentru activitatea lor. A se vedea, spre exemplu, primele două locuri ale clasamentului, ocupate de site-urile apia.org.ro şi madr.ro.

Datele sondajului Kleffmann relevă, fără echivoc, cine este, de fapt, leu, ghepard sau leopard în presa agricolă online şi cine este… pisicuţ! Este important pentru companiile din domeniu să aibă un instrument de diferenţiere între traficul total al unui site şi vizitatorii specializaţi, adică fermierii cumpărători de inputuri pentru agricultură. E la fel de important şi pentru colegii din presa agricolă care au avut de suferit în ultima perioadă din cauza răgetelor stridente ale aşa-zisului leu!


ACESTA ESTE UN PAMFLET, DAR NU TREBUIE TRATAT CA ATARE!

Vizualizat: 5874 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Rezultate/pagina:
Rezultate: [1]  
Pagini: [1]  1   
1.
Pop
|
01. 31, 2017. Tuesday 10:58

Dane,
Avem de-a face, în presa agricolă, cu aceeași dualitate manifestată în acest moment și în societate. Unii trăiesc, sau mai degrabă viețuiesc, pe acest pământ călcând pe alții în picioare, iar alții gândesc că este loc sub soare pentru toți. Deși nu lucrăm la aceeași publicație, de ani buni am reușit să creștem, să ne respectăm și să aducem un plus valoare domeniului în care lucrăm.
Din păcate oamenii ăștia de la Agrointeligenta au impresia că o poleială bine meșteșugită ia ochii lumii și prostește pe oricine. E adevărat că mulți au căzut deja în plasa asta.
Imaginea lor, cu oameni brand-uiti, echipe supradimensionate pentru evenimente obișnuite, desfășurări de forțe nejustificate este de foarte multe ori hilară. Îi vezi la diverse manifestări venind câte 5-6 oameni, îmbrăcați la fel, cu câte 2-3 camere video, 1-2 aparate de fotografiat, căști cu microfon și mixere pentru montaj...te doare capul. Cei care au experiență de viață și pot decripta anumite mesaje mai subtile sau atât de evidente, înțeleg că în cazul lor este mult zgomot pentru nimic.
Trist este ce se întâmplă celor care lucrează sub această titulatură. Par a fi spălați pe creier. Că execută ordine în numele echipei este treaba lor, dar aud că au interdicție de a vorbi cu alți colegi din presă. Dacă în delegații, noi ceilalți, putem sta împreună la o masă, ei sunt izolați, ca nu cumva să divulge ceva din culisele „marii afaceri“.
Cam asta este povestea, nesfârșită dintre bine și rău sau „în numele banului faceți orice!“.

Rezultate: [1]  
Pagini: [1]  1   

Video

Scapă sau nu rapiţa de îngheţurile din iarnă?

Scapă sau nu rapiţa de îngheţurile din iarnă?

Asta era marea dilemă a lui Szabo Zoltan, administratorul Societăţii Agricole Pădureni, din judeţul Arad, înaintea campaniei de primăvară, acesta temându-se că ar putea întoarce cultura. O parte din cele o sută de hectare însămânţate cu rapiţă în toamnă a suferit din cauza temperaturilor extrem de joase.

Reporter AgroInfo: Liviu Gordea
Operator imagine: Claudiu Borobei

Povestea porumbului de Cărpiniş LAPTE DE MĂGĂRIŢĂ DE LA STÂNĂ Naturevo - noi provocări tehnologice
Sezon agricol 2017

Cum apreciaţi startul noului sezon agricol 2017?